Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvem er det som går og går og bare kommer til døra? Jehovas vitner... ;o) Sorry, den der egner seg nok ikke.

Hva går gjennom mange land uten stopp? Gater og veier.

Hva er det som kan løpe på veien, har 8 bein og sier vov-vov? To hunder.

Hva er det som hører alt, men aldri sier noe? Øret.

Hva skjedde med mannen som stjal en kalender? Han fikk 12 måneder.

Hvilken bue kan man ikke skyte med? Regnbuen.

Annonse

Hvem er det som går og går og bare kommer til døra? Jehovas vitner... ;o) Sorry, den der egner seg nok ikke.

Hva går gjennom mange land uten stopp? Gater og veier.

Hva er det som kan løpe på veien, har 8 bein og sier vov-vov? To hunder.

Hva er det som hører alt, men aldri sier noe? Øret.

Hva skjedde med mannen som stjal en kalender? Han fikk 12 måneder.

Hvilken bue kan man ikke skyte med? Regnbuen.

Tusen takk, du er en reddende engel :-)

Har du helt seriøst prøvd å google uten hell? I så fall tror jeg du trenger et kurs i googling. Men uansett, denne kan kanskje være til hjelp?

http://www.gaater.com/kategori/gater-for-barn/

Ja, seriøst - fikk bare opp reklame for barnebøker! Trenger nok et kurs, ja, men 1000 takk for nyttig link; takket være DOL er morgendagen redda ;-)

Annonse

Gjest google.no

Ja, seriøst - fikk bare opp reklame for barnebøker! Trenger nok et kurs, ja, men 1000 takk for nyttig link; takket være DOL er morgendagen redda ;-)

Hmm... Det enklte er ofte det beste. Du kan jo prøve det neste gang :) :

http://www.google.no/search?sourceid=navclient&hl=no&ie=UTF-8&rlz=1T4ACAW_noNO395NO396&q=g%c3%a5ter

Med fare for at leggetid forlengst er inntrådt, samt at gåtene kanskje dukker opp i linkene under:

Hvorfor hoppet høna over jernbaneskinnene? Det er for langt å gå rundt.

Hvorfor er det så farlig å gå tur om våren? Fordi knoppene skyter, løvet spretter, solen stikker og lerken slår.

Flere i samme gate som ugla under:

Hvilken fugl er den beste å ha onår det kommer mye snø? Måke

Hvilket dyr i jungelen er best på å samle tomflasker? Panter

Hvilket dyr i jungelen er utsatt for mest drikkepress (passer kanskje ikke)? Tarantella

Takk til alle som hjalp meg på imponerende kort varsel og redda kvelden og morgendagen!

Vesla kom heim etter å ha vært i alpinbakken med en nabofamilie og begynte på leksene alt for seint. Fantasien min var lik null da denne gåteleksa dukka opp. Tenkte først å ringe rundt til venner og familie etter fånyttes googling (Vesla satte virkelig sin ære i dette prosjektet), men dere berga oss :-)

Med fare for at leggetid forlengst er inntrådt, samt at gåtene kanskje dukker opp i linkene under:

Hvorfor hoppet høna over jernbaneskinnene? Det er for langt å gå rundt.

Hvorfor er det så farlig å gå tur om våren? Fordi knoppene skyter, løvet spretter, solen stikker og lerken slår.

Flere i samme gate som ugla under:

Hvilken fugl er den beste å ha onår det kommer mye snø? Måke

Hvilket dyr i jungelen er best på å samle tomflasker? Panter

Hvilket dyr i jungelen er utsatt for mest drikkepress (passer kanskje ikke)? Tarantella

Hihi, disse lagres :-)

Litt usikker på om jeg bør skrive dette, men jeg tar sjansen: Jeg skjønte ikke den siste (med tarantellaen), *kremt & host*...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...