basssee Skrevet 29. mars 2011 Skrevet 29. mars 2011 Hvordan kan det ha seg at forbrytelser uten offer gjennomgående straffes mye strengere enn forbrytelser mot enkeltmennesker? En skulle tro at mye av poenget ved politi, justisvesen og straff var at alle skulle kunne ha et sterkest mulig vern og trygghet mot andre menneskers ugjerninger. 0 Siter
Bookworm Skrevet 29. mars 2011 Skrevet 29. mars 2011 Og hvilke forbrytelser er det du mener ikke har noe offer? 0 Siter
basssee Skrevet 29. mars 2011 Forfatter Skrevet 29. mars 2011 Og hvilke forbrytelser er det du mener ikke har noe offer? Enhver forbrytelse som ikke fører til at et annet menneske føler seg forulempet. Jeg sier ikke at forbrytelser uten offer ikke eksisterer, bare undrer meg over hvorfor de ofte har så strenge straffer. 0 Siter
Bookworm Skrevet 29. mars 2011 Skrevet 29. mars 2011 Enhver forbrytelse som ikke fører til at et annet menneske føler seg forulempet. Jeg sier ikke at forbrytelser uten offer ikke eksisterer, bare undrer meg over hvorfor de ofte har så strenge straffer. Jeg skjønner ikke hva slags forbrytelser du mener...?Slik jeg ser det, finnes det ikke forbrytelser uten offer, om enn ikke direkte... Men det finnes bestandig offer for en forbrytelse, og det er vel nettopp derfor det blir straffet... 0 Siter
Gjest GA Skrevet 29. mars 2011 Skrevet 29. mars 2011 mener du korrupsjon og denslags? For å få et samfunn til å fungere må man slå ned på forbrytelser mot samfunn/stat/system for å unngå anarki og korrupsjon. Se bare i land hvor f.eks politiet er gjennomkorrupt, det er ikke noe ok sted å bo. De færreste har samme moralske sperrer mot å stjele fra systemet som de har mot å stjele fra gamle tanter - da må straffen være strengere for å virke avskrekkende -trur eg... 0 Siter
Gjest Libera Skrevet 29. mars 2011 Skrevet 29. mars 2011 Hmm, kan du dokumentere den påstanden? 0 Siter
megler Smekk Skrevet 29. mars 2011 Skrevet 29. mars 2011 ''Hvordan kan det ha seg at forbrytelser uten offer gjennomgående straffes mye strengere enn forbrytelser mot enkeltmennesker? '' Har du noen konkrete eksempler? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.