Gå til innhold

100000 må sjekke skatten snarest!

Anbefalte innlegg

ShitDiddelyDo
Skrevet

... sier VG med stor skrift. Så jeg klikka meg inn. Tenkte at det var noe alvorlig på gang, og ble litt redd, selv om jeg har sjekka den. Vet jo aldri hva skatteetaten kan finne på, og om de egentlig vet at jeg har sjekket min.

Her er skrekkscenarioet de som ikke åpner selvangivelsen snarest kan se fram til.

'' Drøyt 100.000 må dermed åpne sin selvangivelse innen fredag. Dersom du ikke åpner den, vil du motta en papirversjon fra Skatteetaten i posten.''

Skrekk og gru!

http://www.vg.no/dinepenger/artikkel.php?artid=10099774

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har fått papriversjonen jeg, før helga kom den dumpende ned i postkassen min. :o) Nå har jeg sett på den, endret litt og håper å få tilbake et 5-sifret beløp utpå våren. :o)

Skrevet

Jeg har fått papriversjonen jeg, før helga kom den dumpende ned i postkassen min. :o) Nå har jeg sett på den, endret litt og håper å få tilbake et 5-sifret beløp utpå våren. :o)

Da jeg rettet på min ifjor, kom ikke pengene før i oktober... Men det kan sikkert være forskjell ut ifra hvilke rettelser en gjør.

Skrevet

Da jeg rettet på min ifjor, kom ikke pengene før i oktober... Men det kan sikkert være forskjell ut ifra hvilke rettelser en gjør.

Ikke store endringer, kun reisefradrag. :o)

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Har du noen forestilling om hvor mange trær 100'000 selvangivelser utgjør? ;-)

Gjest Kayia
Skrevet

Samme her, og hadde vært inne på Altinn først også faktisk. Må være annen praksis i Trondheim :)

Skrevet

Åååå, misunnelig. Jeg trenger et femsifra beløp fordi jeg må ha nye sommerklær, sko, jeg trenger å klippe og farge håret, jeg trenger hårprodukter og jeg trenger is og god kaffe hver dag hele sommeren. Og sannsynligvis mye mer enn det. Sukk.

Skrevet

Samme her, og hadde vært inne på Altinn først også faktisk. Må være annen praksis i Trondheim :)

''Samme her, og hadde vært inne på Altinn først også faktisk. Må være annen praksis i Trondheim :)''

Jeg hadde ikke væt innlogget for jeg trodde jeg hadde rotet bort pin-kodene. Så fant jeg dem sammen med fjorårets selvangivelse gitt. *hehe*

Skrevet

Har du noen forestilling om hvor mange trær 100'000 selvangivelser utgjør? ;-)

''Har du noen forestilling om hvor mange trær 100'000 selvangivelser utgjør? ;-)''

Fuck for forrest går travle tider i møte!

Skrevet

'' utpå våren. :o)''

Ja, våren kommer sent i Trøndelag ;-)

Skrevet

Har vi ikke fått selvangivelsen i posten ut i neste uke, må vi altså forsøke å få den skrevet ut? Tungvint å sjekket mot nettet!

mariaflyfly
Skrevet

Jeg fikk papirversjonen i posten i går. Hmmm.. Kanskje jeg har vært for treig til å sjekke på nett (har nemlig ikke gjort det ennå), så de rakk å straffe meg?

Gjest Gjøkeniburet
Skrevet

400 000 er meldt som e-aktører. Det er et veldig lavt tall.

Det er disse som bør registrere at de har lest selvangivelsen for 2010.

Gjør de ikke det innen en uke etter at selvangivelsen er lagt ut, så får de altså tilsent en kopi.

Å melde seg opp som e-aktør mister jo hensikten om en skal få en papirkopi likevel.

Journalister liker å skrive med_store_ bokstaver, så det får vi vel bare bli vandt til.

Gjest nopeepon
Skrevet

Nei, jeg har ikke fått den i posten og bor (og skatter) også til Trondheim

Skrevet

Jeg fikk papirversjonen i posten i går. Hmmm.. Kanskje jeg har vært for treig til å sjekke på nett (har nemlig ikke gjort det ennå), så de rakk å straffe meg?

Nei, man må ha meldt fra på forhånd dersom man bare skal motta på nett og ikke papirversjonen.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg fikk papirversjonen i dag. Merkelig. Jeg sjekket min allerede første dagen.

Det var for øvrig ikke så traumatiserende som man kunne tro.

Gjest Kayia
Skrevet

Nei, jeg har ikke fått den i posten og bor (og skatter) også til Trondheim

Det har ikke mannen min heller når du sier det...

Gjest nopeenop
Skrevet

Det har ikke mannen min heller når du sier det...

Jeg tror kanskje vi har meldt oss som e-aktører? Vel, jeg tror kanskje i alle fall jeg muligens gjorde det. Og da får vi den ikke i post når vi har åpnet den.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...