Gå til innhold

Hvor kjent er det med metakognitiv terapi?

Anbefalte innlegg

Gjest håper på et normalt liv
Skrevet

Går i samtaler ved en poliklinikk i en liten by. Har en sykepleier som "behandler". Jeg har mast mye om at jeg trenger hjelp til å bearbeide traumer. Ser du anbefaler metakognitiv terapi, men er dette en utbredt retning i psykiatrien? Å hvem an drive med dette? Psykologer? Psykiatere? Alle?

nitty-gritty
Skrevet

Dessverre er det for få eksperter på metakognitiv terapi, spesielt om man har en PTSD-diagnose.

Jeg kan dessverre ikke anbefale noen spesifikke, men både psykologer, psykiatere og psykiatriske sykepleiere kan i teorien lære seg denne metoden.

Gjest håper på et normalt liv
Skrevet

Det gjør meg nesten provosert. Vi er kommet til 2011. Tusenvis og enda flere sliter med PTSD og det er enda ikke kommet noen effektiv behandling. Så mange av disse ender opp som gjenngangere i psykiatrien, rusmisbrukere, spiseforstyrret, men fremdeles er det bare snakk om å behandle symptomene og at en må "ville" selv. Jeg har vært på fylla i tre år. Nå når jeg har sluttet å drikke finnes det ikke noe mer tilbud enn noen som sier "å så flink du er". Eneste offentlige godkjente tilbudet er Modum der kapasiteten er liten i forhold til antall søkere og resultatene er omdiskutert. Jeg fikk plass på et privat senter for akkurat min problematikk, men det var ikke snakk om å fekket oppholdet til 25.000 i måneden. Surt når andre får det alt etter hvor heldig en er med sitt NAV-kontor.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...