Gå til innhold

Søvn igjen-gjerne svar av NHD

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sover altfor mye og er misfornøyd med det. Ser her nede en link til et innlegg: søvnens depressive effekt.

Spørsmålet er: jeg står bla på 150 mg wellbutrin som jeg tar om morgenen. Jeg står også på cipralex 10 mg, 5 om morgen og 5 mg om kvelden. Skulle jeg begynne å ta 10 mg om morgenen i stede? Eller er cluet å tvinge seg til å holde seg våken de periodene en velger å krype under dynen?

Andre som har erfaring med dette?

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Trur ikke du trenger å ta Cipralex i to doseringer, det er vanlig å ta alt på morgenen har jeg hørt... men i alle fall; hvis jeg tar Truxal 45 mg for å sove / dempe symptomer, om kvelden, så blir jeg veldig slapp i lang tid etterpå, og må da sove lenge... under her er det jo en link til et innlegg fra NHD hvor har sier dette gjør en mer deprimert. Det å sove for mye.

Skrevet

Trur ikke du trenger å ta Cipralex i to doseringer, det er vanlig å ta alt på morgenen har jeg hørt... men i alle fall; hvis jeg tar Truxal 45 mg for å sove / dempe symptomer, om kvelden, så blir jeg veldig slapp i lang tid etterpå, og må da sove lenge... under her er det jo en link til et innlegg fra NHD hvor har sier dette gjør en mer deprimert. Det å sove for mye.

Takk for svar! Jeg irriterer meg noe enormt over meg selv. Jeg står opp kl 7 hver morgen for å få barna avsted til skolen. Og så går jeg å legger meg. Snakk om fravær av viljestyrke! Men jeg får satse på at i morgen så klarer jeg det. Vet jo at de dagene jeg faktisk klarer det, blir jeg nesten hypoman.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Takk for svar! Jeg irriterer meg noe enormt over meg selv. Jeg står opp kl 7 hver morgen for å få barna avsted til skolen. Og så går jeg å legger meg. Snakk om fravær av viljestyrke! Men jeg får satse på at i morgen så klarer jeg det. Vet jo at de dagene jeg faktisk klarer det, blir jeg nesten hypoman.

Tja, hvis du er bipolar er det kanskje ikke så greit... ikke vet jeg. :-)

Men vet i alle fall at medisiner kan forårsake ekstra trøtthet. I alle fall AP...

Det er jo et viljeaspekt også, men... her skal jeg ikke si at jeg selv er noe flink....

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg tror ikke endret tidspunkt for medisin endrer mye. På den annen side er det intet å tape på å forsøke.

Cluet er nok denne gangen også å ta kontroll med viljens kraft.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...