Gå til innhold

Når legger dere dere?

Anbefalte innlegg

Gjest Nattsykepleieren
Skrevet

Inspirert av tråden under og ser det er flest a-mennesker på dol. De fleste står opp mellom 0530-07. Men når legger dere dere da? Hvor mange timers søvn får dere? Alle de bra tv-programmene begynner jo feks etter kl 21 om kvelden..

Hvilke jobber har dere?

Videoannonse
Annonse
Gjest segunda
Skrevet

Jeg ser lite på tv, og jeg er ikke ordentlig b-menneske heller C. Jeg vet ikke når jeg legger meg. Har ikke gode nok rutiner på det og kommer aldri til å ha.

Skrevet

Legger meg mellom 22:15-23:15 som regel. Har aldri vært noen natterangler og tv ser jeg i grunnen ikke så mye på, ikke på det som går etter 22:30 i alle fall.

Gjest prust
Skrevet

Jeg legger meg mellom halv tolv og tolv. Målet er å komme i seng før tolv. Sover da i 7 timer.

Skrevet

Jeg legger meg alltid for sent. Fungerer best med åtte timers søvn, men det får kjeg bare i helegene. Er i seng før ett, vanligvis, og oppe kvart på sju.

Skrevet

Jeg studerer sykepleie på siste året :) Til vanlig legger jeg meg en gang mellom kl. 22 og 23. Jeg står opp kl. 07 til vanlig.

Alle gode TV-program blir programert og tatt opp på DVD-opptagerharddisken, og så ser jeg på når det passer MEG :)

Skrevet

Jeg er definitivt ikke a-menneske, men står tidlig opp for at familielogistikken skal gå opp. Legger meg alt for sent hver dag, som regel 23-23.30. Har som mål å slukke lyset senest 23, men det blir ofte senere.

Gjest Elextra
Skrevet

Legger meg stort sett mellom 23 og 24. Bør egentlig være i seng før 23 for å få nok søvn.

Gjest Nickløsheletiden
Skrevet

''Inspirert av tråden under og ser det er flest a-mennesker på dol''

Selv om jeg står opp tidlig er jeg ikke noe A-menneske nei ;-) Jeg er B-menneske, men må stå opp tidlig. Det er ikke ofte jeg legger meg før 24.00, men da sovner jeg med det samme. Jeg får for lite søvn, så det hender jeg må ta meg en middagslur.

Skrevet

Jeg har sovet lite siden jeg var barn - dvs, da ble jeg sendt i seng til "normal" tid, og lå følgelig både to og tre timer lys våken før jeg sovnet. Nå legger jeg meg (prøver!) rundt 00.30 og står opp 06.15. I løpet av denne tiden blir jeg også gjene vekket av katteskinnet som skal ut og inn et par ganger i løpet av natten. Akkurat det kunne jeg klart meg uten. Sover veldig lett, og klarer ikke å overse kattehylingen. Katteluke tør jeg ikke da vår katt er jaktpus av dimensjoner, fryter at hun kommer til å dra inn både halvdaue mus og andre bytter :-(

Gjest - Ingoen -
Skrevet

Legger meg en gang mellom 21.45 og 23.

Stuptrøtt når dagen er over! det er jammen godt å sove.. *gjesp*

Gjest Elextra
Skrevet

Bare en ting til, fikk trang til å kommentere

''Inspirert av tråden under og ser det er flest a-mennesker på dol.''

- at man står opp tidlig er ofte en dyd av nødvendighet og tilsier ikke nødvendigvis at man er A-menneske!

Skrevet

Prøver å få lagt meg rundt 23.00 - 23.30, men ligger ofte og leser litt på senga for å roe ned litt. Sovner ganske lett. Står opp kl 06.00, men da har jeg som regel vært mer eller mindre våken siden kl tre/halv fire.

Skrevet

Jeg har sovet lite siden jeg var barn - dvs, da ble jeg sendt i seng til "normal" tid, og lå følgelig både to og tre timer lys våken før jeg sovnet. Nå legger jeg meg (prøver!) rundt 00.30 og står opp 06.15. I løpet av denne tiden blir jeg også gjene vekket av katteskinnet som skal ut og inn et par ganger i løpet av natten. Akkurat det kunne jeg klart meg uten. Sover veldig lett, og klarer ikke å overse kattehylingen. Katteluke tør jeg ikke da vår katt er jaktpus av dimensjoner, fryter at hun kommer til å dra inn både halvdaue mus og andre bytter :-(

''. Katteluke tør jeg ikke da vår katt er jaktpus av dimensjoner, fryter at hun kommer til å dra inn både halvdaue mus og andre bytter :-(

''

Vi har montert katteluke inn i entreen, hvor han har en egen soveplass. Så da slipper jeg å stå opp hvis han vil inn, og slipper også å få mus og andre delikatesser inn i leiligheten. Og så slipper jeg jamringen utenfor vinduene som ikke bare vekker meg, men også alle naboene.

Skrevet

Det varierer veldig, jeg jobber skift og har ikke barn. I går la jeg meg halv 12 og sto opp 8 i dag. Jobber jeg kveld blir klokka ofte borti 11 før jeg er heime, og da legger jeg meg i 1-2tida og står opp rundt 10-11. Sover ofte litt dårlig og bruker lang tid på å sovne, så selv om jeg legger meg tidlig, sover jeg ikke før midt på natta.

nitty-gritty
Skrevet

''Inspirert av tråden under og ser det er flest a-mennesker på dol''

Selv om jeg står opp tidlig er jeg ikke noe A-menneske nei ;-) Jeg er B-menneske, men må stå opp tidlig. Det er ikke ofte jeg legger meg før 24.00, men da sovner jeg med det samme. Jeg får for lite søvn, så det hender jeg må ta meg en middagslur.

''Jeg får for lite søvn, så det hender jeg må ta meg en middagslur.''

Jeg er litt imponert over de som klarer å ta seg en middagslur etter jobb. Jeg blir helt surrete resten av kvelden, men så er jeg lys våken ved leggetid ;) Alt roter seg altså til for meg om jeg tar meg en lur.

Skrevet

At mange svarer at de står opp tidlig om morgenen, betyr ikke nødvendigvis at de er A-mennesket. Skal en på jobb, skole osv så MÅ man jo stå opp tidlig om morgenen, uansett hva slags bosktav-menneske man er...

Selv er jeg B-menneske som trives best på kvelden/tidlig natt, men pga skolebarn som skal opp om morgenen og rekke skolen, står jeg opp 06.45...

Gjest Nickløsheletiden
Skrevet

Jeg er litt imponert over de som klarer å ta seg en middagslur etter jobb. Jeg blir helt surrete resten av kvelden, men så er jeg lys våken ved leggetid ;) Alt roter seg altså til for meg om jeg tar meg en lur.

Det er ikke ofte og det roter til kvelden litt ja.

Men jeg har den fordelen at jeg aldri sliter med søvnen. Jeg kan sove litt lite i antall timer, men jeg er ikke sånn at jeg våkner flere ganegr om natta og ikke får sove. Jeg har vært på tur med ei venninne som sliter veldig med å få sammenhengende søvn og hva dette gjorde med henne. Hun kunne ligge timevis våken i senga om natta. Forferdelig slitsomt for henne og da forsto jeg at selv om jeg kan få en time eller to for lite søvn, er heldig tross alt i forhold til hvordan hun slet. Da fikk jeg forståelsen av hva søvnproblemer egentlig er for noe. Synes virkelig synd på henne, men nå prater jeg meg visst helt bort:-)

candyqueen_83
Skrevet

Legger meg mellom 01 og 04 et sted.

mariaflyfly
Skrevet

40 min på sofaen under Barne-tv gjør underverker for meg. Dump at Datra nesten har slutta å se på Barne-tv ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...