Gå til innhold

Har det som både Gondor og reddjente_23

Anbefalte innlegg

Gjest kommentere dette
Skrevet

Hei NHD!

Jeg kjenner meg veldig igjen i ovennevntes innlegg. Jeg er som reddjente_23 med at jeg føler at depressive emosjoner blir kastet på meg, at det ikke er noe utenifrastyrt. Jeg har dager hvor jeg er engstelig, urolig og sint. Dager hvor jeg er i det dypeste mørke hvor selvmord virker forlokkende. Dager hvor jeg er veldig trøtt og sliten og bare vil sove og ikke orker noen ting. Det rare er at det kan svinge mellom å ha det slik og å ha overskudd til å gjøre husarbeid, finne på ting med ungene, lage middag som ikke er så lettvinn, være sosial med venner, etc.

Men enda rarere er det jo at det kan svinge slik på bare noen få timers mellomrom også.

Det jeg lurer på er jo om jeg kanskje også kan ha BP2? Dette skal utredes på DPS snart, men liker å være litt i forkant for å se hva jeg kanskje kan forvente meg.

Eller så er det kanskje borderline/emosjonell ustabil pf? Hvordan skiller man disse diagnosene?

Lurer jo på om de stundene jeg har av overskudd og arbeidstrang er en mild form for hypomani eller om det bare er å være "normal". Sliter med å vite forskjellen. Har aldri følt meg særlig normal.

Takknemlig hvis du vil

Skrevet

Jeg er ikke NHD. Men dette er veldig gjenkjennbart for min del. Har ikke blitt diagnostisert for dette selv, men antar at det må være "noe bipolart" over det. Ville da tro at stemningsstabiliserende som Lamictal ville fungere godt på dette. Det gjør det for meg, i relativt små doser t.o.m.

Håper du får svar fra NHD.

Gjest kommentere dette
Skrevet

Jeg er ikke NHD. Men dette er veldig gjenkjennbart for min del. Har ikke blitt diagnostisert for dette selv, men antar at det må være "noe bipolart" over det. Ville da tro at stemningsstabiliserende som Lamictal ville fungere godt på dette. Det gjør det for meg, i relativt små doser t.o.m.

Håper du får svar fra NHD.

Takk for at iallefall du kunne svare. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...