Gå til innhold

hvor mye betaler dere i strøm?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

http://www.enok.no/enokhjul.html

Trykk "Kjør enøkhjul" (må betraktes som rådgivende, siden beregningene er gjort for en større husholdning, men du får likevel et innblikk i hva som trekker mye), se dessuten under Kalkulatorer til venstre i menyen.

Jeg vil tippe rundt 500 kr pr mnd.

Alt er vanlig når man bor i leilighet. Noen ganger er varmen inkludert, noen ganger varmt vannet, noen ganger begge deler og noen ganger ingen av tingene. Jeg har faktisk bodd med alle tingene og det lønner seg garantert å få vannet og varmtvannet inn i leia.

Akkurat nå har jeg varmt vann inkludert og ikke varme og jeg betaler 2000 kr pr mnd i strøm.

candyqueen_83

Jeg vil tippe rundt 500 kr pr mnd.

Alt er vanlig når man bor i leilighet. Noen ganger er varmen inkludert, noen ganger varmt vannet, noen ganger begge deler og noen ganger ingen av tingene. Jeg har faktisk bodd med alle tingene og det lønner seg garantert å få vannet og varmtvannet inn i leia.

Akkurat nå har jeg varmt vann inkludert og ikke varme og jeg betaler 2000 kr pr mnd i strøm.

Hva?? 2000 kr pr mnd? Har du diger leilighet eller?

Annonse

Fyrer du med strøm så er det oppvarming som tar mest strøm, så kommer oppvarming av varmtvann.

I de siste 4 måneder har jeg hatt 6.000 i strømutgifter hver måned, altså 24.000,- Det betyr at jeg faktisk kan rente og avdra ett lån på 1 milll.kr. og det er reinspika galskap.

ja da blir det jo store utgifter for deg. Kan du få dekket noe av det?

Nei, det får jeg ikke. Nav har noen merkelige ideer ang grunnstønaden min. Jeg tror jeg har fått ny saksbehandler etter 22 år og hun var en hurpe så jeg tror jeg skal dra opp og lese journalen min der og vise dem at jeg tidligere har fått dekket både klesslitasje og telefon og vi alle vet at de som hadde vedtak ikke kan miste det, men damen har bare ganske enkelt fjernet det.

Fyrer du med strøm så er det oppvarming som tar mest strøm, så kommer oppvarming av varmtvann.

I de siste 4 måneder har jeg hatt 6.000 i strømutgifter hver måned, altså 24.000,- Det betyr at jeg faktisk kan rente og avdra ett lån på 1 milll.kr. og det er reinspika galskap.

''I de siste 4 måneder har jeg hatt 6.000 i strømutgifter hver måned, altså 24.000,-''

Du har omtrent like mye i strømregning på en mnd som jeg har i løpet av et helt år. :o) Jeg har kanskje 6500-7000,- i året. Men bor jo en god del mer spartansk enn deg da... ;o)

''I de siste 4 måneder har jeg hatt 6.000 i strømutgifter hver måned, altså 24.000,-''

Du har omtrent like mye i strømregning på en mnd som jeg har i løpet av et helt år. :o) Jeg har kanskje 6500-7000,- i året. Men bor jo en god del mer spartansk enn deg da... ;o)

Og vi har like store leiligheter og jeg betaler også 24 000 i året.

Annonse

Gjest togli

Nei, det får jeg ikke. Nav har noen merkelige ideer ang grunnstønaden min. Jeg tror jeg har fått ny saksbehandler etter 22 år og hun var en hurpe så jeg tror jeg skal dra opp og lese journalen min der og vise dem at jeg tidligere har fått dekket både klesslitasje og telefon og vi alle vet at de som hadde vedtak ikke kan miste det, men damen har bare ganske enkelt fjernet det.

Særfradrag får du vel? (ikke det at det dekker alt da men...)

Særfradrag får du vel? (ikke det at det dekker alt da men...)

Nei, jeg får ikke det eller jeg hadde fått særfradrag, men jeg får skattelette for liten skatteevne og dermed så går det opp i opp, jeg får ikke noe særlig mer penger og dermed så er det ikke noen vits å sitte i ukesvis og trekke sykdomsutgifter ut av inntekten. Det tar meg evigheter å skrive brevet selv om jeg har en mal og jeg antagelig kommer opp i 40-50 000 i fradrag så ender jeg opp likedan.

Jeg har ikke samlet noen kvitteringer heller og antagelig får jeg gjennomgang av selvangivelsen hvis jeg gjør det og da får jeg ikke godkjent noe uten.

Gjest togli

Nei, jeg får ikke det eller jeg hadde fått særfradrag, men jeg får skattelette for liten skatteevne og dermed så går det opp i opp, jeg får ikke noe særlig mer penger og dermed så er det ikke noen vits å sitte i ukesvis og trekke sykdomsutgifter ut av inntekten. Det tar meg evigheter å skrive brevet selv om jeg har en mal og jeg antagelig kommer opp i 40-50 000 i fradrag så ender jeg opp likedan.

Jeg har ikke samlet noen kvitteringer heller og antagelig får jeg gjennomgang av selvangivelsen hvis jeg gjør det og da får jeg ikke godkjent noe uten.

Jeg har aldri levert inn noe som helst - kun skrevet opp hva som koster ekstra når man er døv og oppgitt navn på fastlegen min slik at de kan snakke med ham hvis de trenger bekreftelse. Inntil nå har det gått autmatisk hvert år, og jeg har ikke blitt bedt om å framlegge kvitteringer (da hadde jeg slitt...gidder ikke kaste bort tid på å samle kvitteringer!)

Men dette har blitt helt galskap. Vi er veldig flinke med strømmen og sløser ikke, bortsett fra at jeg har varm garasje, den er jo med på å dra opp litt, 50 kv.m. det også

Hvordan er det mulig? Jeg bor i en leilighet, betaler ca. 400-500 kr. i måneden i strøm + nettleie da.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...