Gå til innhold

NHD:Bruk av cymbalta

Anbefalte innlegg

Gjest bare angst
Skrevet

Hei Nils Håvard!

Jeg er midt i livet og har hatt min første innleggelse, over to måneder. Det har vært skikkelig tøft, og jeg har svelgt såå mange kameler. Det er så fornedrende att!!

Som tidligere skrevet har jeg hatt 15 omganger med ect, og jeg er så forvirret om dagen at det er helt utrolig. Nå er jeg overflyttet til en dagavdeling, og får hjem en eske med noen medisiner. Vanligvis har jeg full kontroll over hva jeg putter i meg, men jeg tror det er 60 mg med cymbalta, tidligere var det 100 mg med zoloft(som ikke virket bedre enn at jeg måtte få elektrosjokk.)

Jeg har ingen hemninger lengre:O)

Jeg lurer på om det er normalt å ha så mye angst som jeg har nå? Jeg har mye angst. Det er så dumt for jeg klarer nesten ikke kjenne etter om ecten har virket på depresjonen...Har brukt cymbalta 60 mg i noen få dager.

Jeg må visst begynne med antidepressiva nå i etterkant av ect, men jeg har fra gammelt av også en generalisert angstlidelse. Den plager meg ikke så mye, men akkurat nå er alt bare voldsom angst. Er det normalt? Vil det gå over? Veldig, veldig glad for svar.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Cymbalta er svært lik Efexor. begge er en SNRI. Du får standard dose på 60 mg. Jeg vet ikke om din angst har noe med Cymbalta å gjøre. Kan ikke helt se en evt mekanisme som forklarar det.

Når en er dypt deprimert, og det er en oftest når en trenger ECT, er følelsene dempet. Ofte klarar en ikke engang å kjenne angst. Når depresjonen avtar, kommer angsten frem.

Jeg håper du tar dette opp med dine behandlere. Dette finnes det hjelp for.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...