Gå til innhold

Billig, liten bil

Anbefalte innlegg

Ja, hun trenger ikke like stort bagasjerom som Verso ;O)

Så derfor anbefaler Dorthe en vanlig Yaris og da kommenterte jeg at den har ekstremt lite bagasjerom. :o) Jeg hadde ikke kjøpt en så liten bil, tør ikke tenke på sikkerheten i en sånn liten sardinboks heller.

Fortsetter under...

candyqueen_83

Så derfor anbefaler Dorthe en vanlig Yaris og da kommenterte jeg at den har ekstremt lite bagasjerom. :o) Jeg hadde ikke kjøpt en så liten bil, tør ikke tenke på sikkerheten i en sånn liten sardinboks heller.

Da snakker vi sikkert litt forbi hverandre :o) jeg mener Dorthe skrev at hun ikke trengte like stort bagasjerom som på Verso så da kunne hun velge vanlig Yaris :o)

Tror ikke en eldre Golf er så mye tryggere egentlig. Yaris har kommet godt ut av tester av biler på den størrelsen.

Da snakker vi sikkert litt forbi hverandre :o) jeg mener Dorthe skrev at hun ikke trengte like stort bagasjerom som på Verso så da kunne hun velge vanlig Yaris :o)

Tror ikke en eldre Golf er så mye tryggere egentlig. Yaris har kommet godt ut av tester av biler på den størrelsen.

Sikkerheten og størrelsen var grunnene til at jeg byttet ut golfen min. :o)

''Jeg hadde en Toyota Yaris Verso, men du trenger jo ikke så stort bagasjerom.''

Bagasjerom?`Yaris? Det er jo knapt plass til en toalettmappe i bagasjerommet til en vanlig Yaris!

Det er kjempestort i Versoen, jeg hadde rullestolen min der + mange bæreposer når vi hadde vært ute og handlet. Det er god plass til barnevogn der inne også. Som jeg sier en fantastisk bil på alle måter. Brukte 0,3l på mila også.

Sikkerheten og størrelsen var grunnene til at jeg byttet ut golfen min. :o)

Du kan ikke sammenligne sikkerheten i en 26 år gammel Golf med sikkerheten i småbiler bygd de siste årene. Det blir som å sammeligne fyllepenn og ... pc? ;-)

En liten bil trenger ikke være som en liten blikkboks. Les testene fra f.eks Euro NCAP.

http://www.euroncap.com/home.aspx

Og plassmessig: Toyota Yaris Verso har veldig god lasteplass, som varebil ;-)

Annonse

Gjest bileier?

''Glemte forøvrig å si at selv om jeg vil ha en brukt bil så skal den ikke være så gammel at det går ut over sikkerheten. Helst ikke mer enn 5-6 år gammel.''

Da må du spesifisere hva du mener med billig. :o)

Den bilen jeg har nå kostet 55.000,- og da var den 8 år gammel. Jeg tenkte i samme baner som Elextra, så billig som mulig. :o)

Skjønner at billig kan forstås på forskjellige måter :o) Jeg bare mener at jeg ikke vil ha et dyrt merke. At hvis en liten søt Opel fra 2006 koster 100 000,- og en liten søt Ford fra samme år koster 150 000,- så vil jeg ha Opel.

Altså samme størrelse og samme år, men fra et rimelig merke :)

Gjest Elextra

Hvorfor er bilmerket Opel så ekstremt usexy?

Nå møter jeg meg selv i døren, for jeg er egentlig blant de som synes det er hårreisende overhodet å kalle biler sexy, slik jeg har hørt noen gjøre.

Men akkurat Opel forbinder jeg bare med herrer med hatt.

Nå møter jeg meg selv i døren, for jeg er egentlig blant de som synes det er hårreisende overhodet å kalle biler sexy, slik jeg har hørt noen gjøre.

*hahahaha* Var en søt, liten bil det der da, men jeg hadde aldri kjøpt en 3-dørs. :o) Hadde vel heller ikke kjøpt Opel etter å ha blitt frarådt det av flere.

Jeg kan ikke svare deg. Biler defineres ikke av meg som sexy/usexy hehe. Jeg kan være tilbøyelig til å være enig i at Opel kan anses som en litt traust bil, men det gjelder ikke min Opel Astra Sport. Det er en kul bil, litt racerbilaktig ;)

http://carphotoz.com/2012-audi-a7-sportback/

Dette er forøvrig drømmebilen min. Den nederste i svart. Ikke fordi den er sexy, den er råååååååå :)

Annonse

Gjest bileier?

El-bil. Disse små søte, tøffer flere av dem rundt i nabolaget vårt i alle fall.

Jeg vurderte faktisk elbil, men etter å ha lest om dem så ble jeg litt i tvil altså... Flere steder står det at man kan tape veldig mye på dem. Nye batterier koster ca. 100 000,- og må byttes med noen år mellom. Da hjelper det ikke stort at man kan kjøre gratis i bomring, at man sparer bensin osv... Men ellers hadde det vært et godt alternativ :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...