Gå til innhold

Kjærest med psykiske lidelser

Anbefalte innlegg

Gjest Frustrert 39 åring
Skrevet

Hei. Jeg har en kjærest med psykiske lidelser. Hun har store humør svingninger, mye relatert til årstider. Vi har vært sammen i snart 3 år. Når hun har sine"perioder" er det ikke noe som er positivt for henne, svart maler alt. Jeg blir en hogge stabbe, alt jeg prøver på blir galt. Beskylder meg for alt mulig, uten grunn. Stoler ikke på meg. Hun sier hun ikke vet hva hun vil med vår framtid, har truet med å gjøre det slutt flere ganger. Vi har barn fra tidligere forhold begge to, vi bor hver for oss. Noen ganger går dette ut over barna også. Nå begynner min tolmodighet å ta slutt. Hun sier hun har vært hos psykolog uten hjelp. Har brukt medisiner uten stor hjelp. Når hun er i sitt vanlige humør er hun en utrolig god person, det er det som gjør det så vanskelig. Er jo veldig glad i henne. Er det riktig av meg¨å fortsette å satse på dette forholdet??? Kommer liksom ikke noen vei samme hva jeg prøver..

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

1. Dere bør legge planer i hennes gode perioder om hva dere gjør i hennes dårlige perioder.

2. Jeg tro det kan være en løsning å holde avstand i de dårlige periodene - ikke minst for barna.

Gjest Ikke NHD akkurat
Skrevet

Dette er en kamp du ikke kan vinne, hun må ta tak i seg selv. Hvis ikke så blir dette ett forhold som fortsetter i den onde sirkelen.

Tro meg, har gjennomgått akkurat det samme som deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...