Gå til innhold

Jogger du gjennom kirkegården?

Anbefalte innlegg

Gjest om å vise respekt

Jeg var med barna mine på kirkegården i dag for å besøke to graver til familiemedlemmer. Det var første gang de var der. Jeg sto akkurat og leste for dem på skiltet som sto der, hvordan man skulle oppføre seg på en kirkegård, ved mest mulig fred og ro, vise respekt for de som besøker gravene, unngå sykling, solbading og jogging.

I det samme kom en man joggende rett forbi oss. Like etter suste en sykkel forbi.

Barna lurte veldig på hvorfor voksne sykler og jogger gjennom kirkegården når det står at man ikke skal gjøre det.

Jeg ble svar skyldig. Jeg syns selv det er rart at man ikke respekterer de reglene som gjelder på slike steder. Dette var rett ved Frognerparken, der det er masse plass til å sykle og jogge.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/362858-jogger-du-gjennom-kirkeg%C3%A5rden/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har tatt turen gjennom kirkegården med sykkel. Men da går jeg av utenfor, og triller sykkelen igjennom, for så å sykle videre etterpå. Kunne ikke falt meg inn verken å sykle eller jogge gjennom en kirkegård. Det er rett og slett respektløst og viser dårlig folkeskikk. Her hos oss er det også en ( lettere senil ? ) dame som bruker kirkegården som lufteplass for hunden sin. Pose ? Hva er det? Har sagt fra til vedkommende, men fikk bare et tomt, lettere forvirret blikk tilbake.

Jeg vet ikke hvorfor folk ikke bryr seg om oppslag om at de ikke skal su\ykle eller jogge der, emn jeg antar at de enten ikke har sett opplasget, eller at de ikke bryr seg om det fordi de mener at deres oppførsel er akseptabel. Og så synes de selv at det er hyggeligere å sykle der enn i trafikken, hvilket jeg jo godt kan forstå.

En tidligere kollega sa at hun syklet gjennom Vestre Gravlund hver morgen på vei til jobb, og at hun attpåtil prøvde å sette ny pers hver dag. Hun ble temmelig paff da jeg forsiktig antydet at råsykling over gravlunden neppe var særlig respektfullt overfor dem som var der for å besøke gravene.

Det er mulig at jeg ville ment noe annet om respektfullheten dersom det dreide seg om en "gammeldags" syklist, den gangen alle syklister var myke trafikanter som druntet av gårde og damene hadde kurv foran og kappebeskytter bak.

Lett jogging har jeg vel ikke tenkt på som spesielt problematisk, men jeg har ingen erfaring - verken som jogger over kirkegården elelr som sørgende ved en grav der en person jogger forbi.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...