Gå til innhold

Frosne kamskjell - forslag?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Kayia

''Enten er det snakk om feil bønner, eller så har ikke jeg vært på så kule barer''

*kremt* - har mistanke om at det var slike bønner. Og at det ikke var barer, men snarere kule restauranter (i utlandet) , hvor man fikk slike bønner med sterkt krydder utenpå som en apetittvekker.

Her i byen får du dem i sweet chili-salat på en av sushirastaurantene også :)

Annonse

Gjest Elextra

''Kikkomansaus til kamskjell? Helligbrøde. Kunne du ikke da like godt brukt fiskeboller?''

Synes du dette gjelder også når man spiser sushi/sashimi?

''Synes du dette gjelder også når man spiser sushi/sashimi?''

Nei? Sushi/sashimi er jo noe helt annet og soyasaus passer godt til (hører til), selv om man bør begrense seg ørlite (ikke drukne fisken) om en ikke ønsker det bare skal smake soya.

Kommentaren var jo en fleip, men synes nok den delikate og litt svake smaken av kamskjell vil bli ganske borte dynket i soyasaus. Liker man godt selve smaken av kamskjell bør man derfor velge andre smaker til.

''Synes du dette gjelder også når man spiser sushi/sashimi?''

Nei? Sushi/sashimi er jo noe helt annet og soyasaus passer godt til (hører til), selv om man bør begrense seg ørlite (ikke drukne fisken) om en ikke ønsker det bare skal smake soya.

Kommentaren var jo en fleip, men synes nok den delikate og litt svake smaken av kamskjell vil bli ganske borte dynket i soyasaus. Liker man godt selve smaken av kamskjell bør man derfor velge andre smaker til.

''Sushi/sashimi er jo noe helt annet ''

Men man spiser fo ofte kamskjell der også - riktignok rå.

Gjest Kayia

*hi hi*

Men jeg iler til med å si at det jo er veldig stor forskjell på rå og stekte kamskjell, både i konsistens og smak.

Jeg husker ikke hva jeg har spist sammen med stekte kamskjell, men det er sikkert ikke soyasaus. :-)

Det beste er faktisk en bitteliten dæsj rotpuré (feks blomkålpuré) og litt estragonsmør... :)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...