Gå til innhold

nytt bedre spm om blanding av riv og sobril

Anbefalte innlegg

Gjest jackiekennedy
Skrevet

jeg trenger vite konkret hvorfor disse ikke burde brukes sammen. da riv tar angsten men hjelper ikke på uroen i kroppen min og gjør meg totalt motivasjon løs. og dosen er ikke for høy helt ved mine fulle fem. sobrilen har alltid gitt meg lyst til å finne på noe,gjøre mine gjøre mål, som et spark i rævva. og den klarer ta vekk min konstant indre uro og anspenthet. så hvorfor skulle det da være feil å bruke disse sammen når jeg da blir i helhet en normalt fungerende individ?

Gjest Nerda
Skrevet

Tanken er vel at de potenserer effekten av hverandre, og at den samlete bruken av benzo blir høyere med tilhørende risiko for å bli avhengig.

Alle medikamenter har ulike egenskaper, også benzoer. Rivo'n er vel ansett for å være mer vanedannende enn andre.

Hva med Vival/Valium? Forsøkt det? Jeg vil påstå at det ligner mer på Rivotril i virkning. Ellers er det klart beste at du på sikt jobber for å takle det du har angst for, og på å komme deg igang uten medisiner. NHD er borte til onsdag. Foreslår at du hører med behandleren din. Skriv ut innlegget om du synes det er vanskelig å ta det muntlig.

Gjest nemlig hemlig
Skrevet

Det aller skumleste med benzotilvenning er i mine øyne, att den som skriver den ut, enten får kalde føtter, eller slutter, og man må henvende seg til andre leger for å få det, da kan man merke hvor avhengig man egentlig er.

Jeg hadde fungert veldig mye bedre vhis jeg tok rivotril hver dag, jepp, det hadde jeg. Iallefall en periode. Men jeg tar ikke rivotril hver dag, fordi jeg har sett ett menneske som hadde gått på store doser benzoer i årevis hver dag, og han var ikke høy i hatten, når de skulle avruse han.

Problemet med benzo er att jo mere du bruker jo, mere skal til. Så du kan aldri få kabalen til å gå helt opp, i allefall over veldig lang tid.

Personlig tar jeg rivotril ca 2mg, 2ganger i uka i gjennomsnitt. Og jeg har spart meg opp ett lager, i tilfelle fastlegen slutter.

Jeg har vært borti leger som ikke vil skrive ut vival eller sobril engang, til personer med stor angst.

JackieKennedy
Skrevet

Tanken er vel at de potenserer effekten av hverandre, og at den samlete bruken av benzo blir høyere med tilhørende risiko for å bli avhengig.

Alle medikamenter har ulike egenskaper, også benzoer. Rivo'n er vel ansett for å være mer vanedannende enn andre.

Hva med Vival/Valium? Forsøkt det? Jeg vil påstå at det ligner mer på Rivotril i virkning. Ellers er det klart beste at du på sikt jobber for å takle det du har angst for, og på å komme deg igang uten medisiner. NHD er borte til onsdag. Foreslår at du hører med behandleren din. Skriv ut innlegget om du synes det er vanskelig å ta det muntlig.

skjønner men har gått på sobril i snart 5 år. og jeg har hatt noen cut fowns som jeg fiksa alene . så trappa vi opp igjen.

JackieKennedy
Skrevet

Det aller skumleste med benzotilvenning er i mine øyne, att den som skriver den ut, enten får kalde føtter, eller slutter, og man må henvende seg til andre leger for å få det, da kan man merke hvor avhengig man egentlig er.

Jeg hadde fungert veldig mye bedre vhis jeg tok rivotril hver dag, jepp, det hadde jeg. Iallefall en periode. Men jeg tar ikke rivotril hver dag, fordi jeg har sett ett menneske som hadde gått på store doser benzoer i årevis hver dag, og han var ikke høy i hatten, når de skulle avruse han.

Problemet med benzo er att jo mere du bruker jo, mere skal til. Så du kan aldri få kabalen til å gå helt opp, i allefall over veldig lang tid.

Personlig tar jeg rivotril ca 2mg, 2ganger i uka i gjennomsnitt. Og jeg har spart meg opp ett lager, i tilfelle fastlegen slutter.

Jeg har vært borti leger som ikke vil skrive ut vival eller sobril engang, til personer med stor angst.

sant. men har trappa ned påegenhånd når jeg har sagt til legen vi har nådd si 100mg om dagen. sp trappa vi opp igjen men forstår ikke hvorfor riv og sob ikke kan tas samtidig. ? og hvor mye mg som i sobril er det i en 2mg riv?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...