Gå til innhold

Hvordan lære tilknytning i voksen alder?

Anbefalte innlegg

Gjest rotløs sjel
Skrevet

Jeg har hatt en oppvekst som har vært preget av mange oppbrudd og tap av nære omsorgspersoner. Jeg sliter med relasjonene mine. Jeg har en tendens til å velge og vrake mellom folk. Om en relasjon blir for krevende så kutter jeg bare personen ut. Om jeg er redd for å miste personen så kutter jeg også personen ut, for ikke å kjenne for mye på sorgen.

Hvordan kan jeg lære å knyttet meg til folk på en god måte som voksen?

jeg går til psykiater men føler ikke at det hjeper så veldig mye.Er litt for utålmodig. Vet dere om noen intensive behandlingsformer som kan være mer effektive? Jeg har sett på sidene til Modum Bad, men behandlingsformen de har for relasjonsproblemer er knyttet til seksuelt misbruk.

Har dere noen gode erfaringer å dele?

Gjest SMIRnøff
Skrevet

A nevne gestaltterapi er vel som å banne i kirken her, men kanskje det kan være tingen... der er det meningen at terapeuten skal gå inn i et "forhold" med klienten. Da er ikke meningen å sitte og analysere. Men jeg veit ikke... det er jo ikke dokumentasjon på at gestaltterapi har effekt, så. Bare nevner det.

Gjest rotløs sjel
Skrevet

A nevne gestaltterapi er vel som å banne i kirken her, men kanskje det kan være tingen... der er det meningen at terapeuten skal gå inn i et "forhold" med klienten. Da er ikke meningen å sitte og analysere. Men jeg veit ikke... det er jo ikke dokumentasjon på at gestaltterapi har effekt, så. Bare nevner det.

Bare det funker så!

Gjest Ikke NHD akkurat
Skrevet

Når det koker....klarer du da å prøve å tenke tilbake til feks denne rasjonelle og konstruktive teksten?

Lære seg å puste, og utsette drastiske handlinger, tvinge seg til å stå imot de sterke følelsene som forteller deg om å bryte en relasjon...

Gjest rotløs sjel
Skrevet

Når det koker....klarer du da å prøve å tenke tilbake til feks denne rasjonelle og konstruktive teksten?

Lære seg å puste, og utsette drastiske handlinger, tvinge seg til å stå imot de sterke følelsene som forteller deg om å bryte en relasjon...

Det er vanskelig, alle relasjoner er forskjellige.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...