Gå til innhold

Hvor gammel var du da du føllførte utdannelsen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

TorneROSA1365380904

Man blir aldri for gammel til å ta en utdannelse, så det skal du ikke tenke på :-) Det er bare tøft å ta det steget å skulle ta en utdannelse når man er litt eldre, synes jeg! :-)

Stå på!!!

Jeg var 25 år, nesten 26 år, da jeg var ferdig utdannet.

Søsteren min begynte å studere jus da fire unger var store nok til å klare seg rimelig sjøl. Hun fullførte da hun var 48.

Naboen vår - som hele livet hadde hatt en jobb hun kjedet seg i og som ikke hadde trengt noen utdannelse for å begynne i, brøt over tvert da hun var 50 og begynte på kunsthistorie. Hun var sikkert 55 da hun fullførte.

:)

Gjest puuuuuuuuuhb

Jeg syns det er tøft av folk i førtiåra og mer som velger å ta mer utdannelse.

En dame jeg kjenner var 47 da hun fullførte sykepleierutdannelsen :-)

Det står det respekt av.

Man er aldri for gammel til å studere, eneste fordelen med å ta det når man er ung er at man da ikke har så mange forpliktelser som barn, huslån osv...

Har lyst på mer utdannelse selv, men nå har jeg små barn som krever en del, så det er liksom det å ha ork til å lese osv... hvordan få tid til barna, husarbeid osv. Beundrer de som får det til. Har en venninne som studerer til å bli førskolelærer nå, hun har og to små barn, bittelitt eldre enn mine da, men fordelen hennes er at mannen er hjemme (uføretrygdet) så han kan hjelpe til litt mer hjemme med barn og husarbeid/matlaging.

Jeg har en mann som jobber mye overtid, så mye står og faller på meg, med henting og bringing, husarbeid, matlaging osv.... puh...

Så har vi jo huslånet og.

Annonse

Takk for tilbakemeldinger. :-)

Så jeg er ikke sååå ute å kjøre allikevel... hehe...

''Så jeg er ikke sååå ute å kjøre allikevel... hehe...''

I vår tid er det heldigvis verken umulig eller uvanlig å ta utdanning i voksen alder, og utdanning er aldri bortkasta!

Nå skal jeg toppe de andre svara du har fått med en sjølopplevd historie:

Jeg kjenner ei dame som blei enke i en alder av 60+. Ho hadde ingen formell utdanning, kun mangelfull barneskole, men hadde jobba som ulønna / uoffisiell sekretær etc i mannens firma heile sitt voksne liv.

Da mannen døde og firmaet opphørte, bestemte ho seg for å studere - mest for å bevise for seg sjøl at ho hadde evnene. Ho tok studiekompetanse på ett år med toppkarakterer, dernest 3-årig revisjon på Høgskole X.

Ho var ferdig i en alder av 67 år, tok noen freelance-oppdrag, men det viktigste for henne var å bevise for seg sjøl at ho klarte det. Misforstå meg rett, ho lærte nok masse nytt og spennende også.

Så SMIRnøff: Det er aldri for seint, og du virker som en svært så smart fyr! Ikke gi opp så lenge du føler utdanninga er interessant, lykke til :-)

Annonse

Gjest Shira :o)

Jeg blir 29 år i år, håper at jeg får startet opp til høsten. Jeg vil nok ikke klare fullt, så det blir fort 4-5 år før jeg er i boks.

Utdannelse er aldri for sent tenker jeg. Da jeg tok studiekompetansen på voksenopplæringen var det alle aldersgrupper. Jeg tenker ikke noe over alder sånn sett, ser mer på det at vi jobber mot ett mål. Så er det ymse grunner til at målet kommer senere, tar litt lengre tid osv, ikke tenker jeg noe over hva som ligger i ymse heller.

(Jeg har ikke fullført noen utdannelse) :o

Og har allikevel studielån, som kosterskjorta. Ikke et populært samtaleemne med for eksempel pappa. Kanskje jeg tar meg sammen og fullfører en dag, selvom jeg er 37. jeg mangler ikke SÅ mye.

mariaflyfly

(Jeg har ikke fullført noen utdannelse) :o

Og har allikevel studielån, som kosterskjorta. Ikke et populært samtaleemne med for eksempel pappa. Kanskje jeg tar meg sammen og fullfører en dag, selvom jeg er 37. jeg mangler ikke SÅ mye.

''Og har allikevel studielån, som kosterskjorta. Ikke et populært samtaleemne med for eksempel pappa. ''

I alle familier er det visse ting som kan karakteriseres som ikke-samtaleemner med fedre. I min familie er det trening/fysisk aktivitet. Jeg kobler bare ut når han setter i gang kverna. Goddamnit, etter at han ble pensjonist, har han fått for mye tid til overs, og det bruker han på ...trening. Ikke like interessant for alle andre å høre hans misjonering på feltet, samtidig som at han ser ned på alle som ikke er like fysisk aktive som ham selv.

Don't get me started...

''Og har allikevel studielån, som kosterskjorta. Ikke et populært samtaleemne med for eksempel pappa. ''

I alle familier er det visse ting som kan karakteriseres som ikke-samtaleemner med fedre. I min familie er det trening/fysisk aktivitet. Jeg kobler bare ut når han setter i gang kverna. Goddamnit, etter at han ble pensjonist, har han fått for mye tid til overs, og det bruker han på ...trening. Ikke like interessant for alle andre å høre hans misjonering på feltet, samtidig som at han ser ned på alle som ikke er like fysisk aktive som ham selv.

Don't get me started...

Huff, sånt er slitsomt! ;p

Jeg har ganske mange jeg bare må lukke øra for også, som

1. Allerede nevnte punkt med studielån, men lite studier..;) (Av fruktbar karakter)

2. En gang jeg ble aldeles svinefull på akevitt i et seriøst bursdagselskap for en tante av meg (Det brukes faen meg mot meg _fortsatt_, under gitte omstendigheter, der annet laguna-upoulært allerde luftes! ;D)

3. Ting pappa har gitt til meg som jeg ikke vet hvor er.

4. Min manglende evne og vilje til å interessere meg for å lære å kjære bil.

5. At det har kommet frem at jeg innimellom liker å kjøpe litt dyre ting selv om jeg har innmari lite penger.

6. At jeg skal ha sagt frisinnede ting om både legalisering av hasj og annet på facebook. Det har jeg sikkert gjort også, men pappa kommer ikke over det..;p Han mener at jeg forsåvidt godt kan mene det, men han legger seg noe jævlig i hva jeg ytrer offentlig. Jeg har truet med avsluttet facebook vennskap ørten ganger.

7. Den gangen jeg stakk av i et år for å jobbe svart og ha kul kjæreste i USA.

8. Alt jeg har gjort tidligere, egentlig.

9. At jeg ligner for mye på min mor og min bror, og for lite på pappa. (Synes han)

Sånn helt for eksempel. Det er MYE å ta av! ;D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...