Gå til innhold

hvite og røde prikker/sår i munnen.

Anbefalte innlegg

Gjest njfsodfspdfp
Skrevet

Hei! På fredag kjente jeg at det svidde litt under tunga og i gulvet i munnen. Først fikk jeg masse hvit løs hud i gulvet i munnen, og jeg mistet det og nå har jeg fått hvite prikker der nede, og litt under tunga. Har også fått litt sår på innsiden av leppene, og de er hovna opp litt, samme oppi taket i munnen, der har jeg røde/hvite prikker/sår. Det gjør vondt og svelge og spise, og det gjør vondt hele tiden. Jeg har lest litt om det og er litt redd for at jeg har fått munn kreft. Hørt at det ofte kommer av røyking og drikking. Jeg røyker i helgene, og drikker ca 1 gang i månden. Jeg hadde røyka mye rett før jeg oppdaget smerten i munnen. Er dette alvorlig, burde jeg gå til en lege?

Gjest villevi
Skrevet

Dette kalles munnskold og er helt ufarlig, men vondt er det. Borte etter en ukes tid.

Skrevet

Hvis det er after / munnskåld du har fått så høres det ut til at du har fått et realt anfall! Søk på after på nettet og se om det ser slik ut, det er ikke til å ta feil av. Ikke farlig, men fryktelig ubehagelig.

Kjæresten får gjerne sånne om han spiser mye sjokolade eller mye kaviar av en eller annen grunn. Zendium tannkrem anbefales om du er plaget med after.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...