Gå til innhold

Pinnestoler (budalstol, tror jeg)..

Anbefalte innlegg

Gjest Elextra

Artig at du kjøpet en tupperwaregreie for å glede svigermor :-)

Vet du - det er akkurat sånn jeg tenker, at hvis det er noen småting vi svigerdøtre kan gjøre for at svigermor blir glad, som ikke betyr så mye for oss, så kan det være taktisk lurt å gjøre dem, selv om ikke den dingsen betyr så mye for oss/deg :-)

For da er du liksom litt på pluss-sidenm og hun vil (forhåpentligvis) være litt romslig tilbake :-)

''Vet du - det er akkurat sånn jeg tenker, at hvis det er noen småting vi svigerdøtre kan gjøre for at svigermor blir glad, som ikke betyr så mye for oss, så kan det være taktisk lurt å gjøre dem, selv om ikke den dingsen betyr så mye for oss/deg ''

Det kalles diplomati.

Fortsetter under...

• Svar 81
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• laguna1

25

• morsan

11

• mariaflyfly

10

• Mammantil3

6

Mest aktive i denne tråden

mariaflyfly

Ja, du sier noe. I helga måtte jeg inn i kottet bak klesskapet vårt (vi har et digert 5 dørs skyvedørsskap med kott bak) og lete etter rullekoene til jentene. Du verden, så mye rot det er der :-(

Sko, gamle bilder, bryllupskort, dilldall fra ungdomstida og studietida, dyner, puter, en mørtelsekk, diverse spritflasker (som jeg har gjemt litt unna kjøkkenskapet når svigermor er i nærheten), gamle lamper, AG3'en til mannen, soveposer, juletrepynt osv. HJELP!

Ønsker meg hyller og kroker og to hele dager til å rydde der!!!!!!

Du rydder unna spriten og det som måtte være av pikante saker fra ungdomstida som du ikke vil at svigermor skal se. Så legger du turen til Ikea og kjøper litt oppbevaringsbokser, noen nye hyller og litt slikt, og så overlater du resten til henne sammen med en drill. ;)

Det er jo sant. Det er jo, i det store og det hele, en ganske billig måte (selvom tupperware er DYRT) å score noen enkle ekstrapoeng på om ting skulle tilspisse seg.

Salatboksen er visst veldig fin. Det påstår i hvert fall flere av venninnene mine.

mariaflyfly

Salatboksen er visst veldig fin. Det påstår i hvert fall flere av venninnene mine.

Svigerinna mi viste meg en TW-dings jeg aldri før har sett. En sånn greie som man putta salaten oppi og snurra rundt, så ble den tørr! Jeg var uhyre facinert.

Ja, du sier noe. I helga måtte jeg inn i kottet bak klesskapet vårt (vi har et digert 5 dørs skyvedørsskap med kott bak) og lete etter rullekoene til jentene. Du verden, så mye rot det er der :-(

Sko, gamle bilder, bryllupskort, dilldall fra ungdomstida og studietida, dyner, puter, en mørtelsekk, diverse spritflasker (som jeg har gjemt litt unna kjøkkenskapet når svigermor er i nærheten), gamle lamper, AG3'en til mannen, soveposer, juletrepynt osv. HJELP!

Ønsker meg hyller og kroker og to hele dager til å rydde der!!!!!!

Næmmen, du har jo den perfekte julegave til svigermor klar allerede, jo: Du gir henne rett og slett tilgang på kottet! :-)

Men da er det jo hendig at jeg skal giftes! ;) Kanskje noe et par velbelslåtte tanter og onkler (som ellers ville ha hang til å kjøpe dyr glassbolle eller noe) kan utpiskes til å kjøpe en sånn til oss (Og med oss mener jeg vel egentlig meg..;p)

Pinnestoler har jeg malt før, senest nå sist 4 stykker til spisesstue, gikk unna for unna på en formiddag jeg hadde lite å bestille ellers. (Riktingnok har jeg bare grunnet dem hittill..men nuvel..Maling er litt gøy :))

Du behøver slett ikke å tenke ut bryllupsgave-ønsker! Nå som du har vist din store og oppriktige interesse (*host*) for plastdingser, kommer du til å få et fullt sett med Tupperware-saker for enhver tenkelig anledning fra hele svigerfamilien!

Tjihi :-D

Annonse

Svigerinna mi viste meg en TW-dings jeg aldri før har sett. En sånn greie som man putta salaten oppi og snurra rundt, så ble den tørr! Jeg var uhyre facinert.

Det heter salatslynge, tror jeg?

Jeg lever etter Øystein Sundes prinsipper når det gjelder mye innenfor både TV og TW: "Jeg ser aldri på det, men jeg vet hva det heter".

mariaflyfly

Det heter salatslynge, tror jeg?

Jeg lever etter Øystein Sundes prinsipper når det gjelder mye innenfor både TV og TW: "Jeg ser aldri på det, men jeg vet hva det heter".

Ja! Salatslynge var det. Meget facinerende, jeg hadde aldri hørt om en sånn.

Siden du nå har funnet veien til svigermors hjerte (tipper hun har plasthjerte, ja), så skal du få noen gode tips av en dreven tupperwarefantast. :-)

1. Styr unna alt de sier du kan bruke til servering i selskap. Det er jug. Du serverer ALDRI i plast i selskap uansett, det blir kun stabling i skap av slikt. Det gidder du bare ikke.

2. La deg begeistre av runde bokser til oppbevaring. Du kan brukte ekte stemme og la deg rive med. Det finnes ingen over, og ingen ved siden av.

3. Låser alt seg med svigermor, så kjøp en Servofix. Den koster litt (jeg sa låst, ikke sant?!), men da har du faktisk en plastdings du aldri vil skille deg av med (husk å skrive særeie på den!).

4. Skal du score ekstrapoeng hos svigermor, så si at det ikke er noe rart at hun må ha den store kaketina til sine bløtkaker. Underforstått: Hun baker de flotteste bløtkakene. Ikke gå inn på noen argumentasjonsrekke om hun hevder at kaketina også kan brukes som bærplukker, da bare nikker du svakt og snakker videre om bløtkaka.

Sånn, da har vi balansert tupperwaren også. :-)

Siden du nå har funnet veien til svigermors hjerte (tipper hun har plasthjerte, ja), så skal du få noen gode tips av en dreven tupperwarefantast. :-)

1. Styr unna alt de sier du kan bruke til servering i selskap. Det er jug. Du serverer ALDRI i plast i selskap uansett, det blir kun stabling i skap av slikt. Det gidder du bare ikke.

2. La deg begeistre av runde bokser til oppbevaring. Du kan brukte ekte stemme og la deg rive med. Det finnes ingen over, og ingen ved siden av.

3. Låser alt seg med svigermor, så kjøp en Servofix. Den koster litt (jeg sa låst, ikke sant?!), men da har du faktisk en plastdings du aldri vil skille deg av med (husk å skrive særeie på den!).

4. Skal du score ekstrapoeng hos svigermor, så si at det ikke er noe rart at hun må ha den store kaketina til sine bløtkaker. Underforstått: Hun baker de flotteste bløtkakene. Ikke gå inn på noen argumentasjonsrekke om hun hevder at kaketina også kan brukes som bærplukker, da bare nikker du svakt og snakker videre om bløtkaka.

Sånn, da har vi balansert tupperwaren også. :-)

Mange gode råd her :-)

Men noen av de bollene med tilhørende lokk (noen blågrønne, gjennomsiktige) er faktisk helt fine å både oppbevare og servere fra - om ikke i Selskapet med stor S, så i alle fall til hverdags og hvis man skal bringe med seg f.eks. potetsalat etc. til spleisefest. Synes jeg, da :-)

Gjest Nickløsheletiden

Det er jo sant. Det er jo, i det store og det hele, en ganske billig måte (selvom tupperware er DYRT) å score noen enkle ekstrapoeng på om ting skulle tilspisse seg.

Fra den tiden jeg kjøpte en del da en venninne drev på med dette, er en liten dings for å åpne syltetøyglass og lignende jeg har hatt mest bruk for. Kjekt hvis man har svake armer.

Mange gode råd her :-)

Men noen av de bollene med tilhørende lokk (noen blågrønne, gjennomsiktige) er faktisk helt fine å både oppbevare og servere fra - om ikke i Selskapet med stor S, så i alle fall til hverdags og hvis man skal bringe med seg f.eks. potetsalat etc. til spleisefest. Synes jeg, da :-)

''Men noen av de bollene med tilhørende lokk (noen blågrønne, gjennomsiktige) er faktisk helt fine å både oppbevare og servere fra - om ikke i Selskapet med stor S, så i alle fall til hverdags og hvis man skal bringe med seg f.eks. potetsalat etc. til spleisefest.''

Absolutt. :-)

Jeg hadde min glanstid i plastbransjen for en god del år siden, da det var ugjennomsiktig hardplast og en solid argumentasjon for at produktene var så pene og elegante at de pyntet opp ethvert festbord. Og DET er jo jug. :-)

Annonse

Ja! Salatslynge var det. Meget facinerende, jeg hadde aldri hørt om en sånn.

''Ja! Salatslynge var det. Meget facinerende, jeg hadde aldri hørt om en sånn.''

I det herrens år nittenhundredeogåttifem dro jeg til USA for å jobbe som au pair. Det første måltidet jeg skulle tilberede innbefatta salat. Jeg så denne pussige dingsen på benken, ante ikke hva den skulle brukes til, og laga salaten på "vanlig" måte. Foreldrene i familien var skrekkslagne og lurte på om Norge var et U-land ;)

Nuvel, salatslynge er ganske genialt, tror jeg må legge inn bestilling hos laguna :-)

mariaflyfly

Fra den tiden jeg kjøpte en del da en venninne drev på med dette, er en liten dings for å åpne syltetøyglass og lignende jeg har hatt mest bruk for. Kjekt hvis man har svake armer.

En spiss kniv under lokket og et bittelite bend gjør samme nytten for å få vakumet til å slippe. Da er det bare å skru lokket av så lett som ingenting. :)

candyqueen_83

Jeg har ingen Tupperwareting, jeg.

Kanskje vi skal begynne og samle opp dersom vi skulle trenge noe, og så legge inn bestillinger via laguna? Så kan hun høste creds hos svigermor, som tror at tingene er til henne?

;)

Haha, jeg er med :o)

Jeg har ikke en eneste ting fra Tupperware. Kanskje jeg skulle kjøpt noe bare for å ha følelsen av å være husmor :o)

Jeg synes også de er kjempefine! Hakket over "vanlig" pinnestol, synes jeg. :)

Og jeg vet at det sikkert er mange der ute som sliter litt med å finne på til oss. Og vi vil helst ikke ha verken kjøkkengreier i fleng (har!) eller dyre glassgreier fra Hadegland glassverk og sånn (Ønsker NOEN seg egentlig det mest? ;p)

Dessuten har jeg litt vrang smak, så jeg håper ikke nevnte onkler og tanter blir fornærma om jeg gir litt hint og dytt i riktig retning, eller dier rett ut : kjøp gjerne en budals-stol eller to! :D

'' eller dyre glassgreier fra Hadegland glassverk og sånn (Ønsker NOEN seg egentlig det mest? ;p)''

Vi har en ultratynn og svært delikat glassbolle som vi _aldri_ har brukt. Den er ganske pen å se på (vet ikke om det er Hadeland, da), men den virker så skjør at jeg aldri har turt å bruke den. Og den er litt for liten til dessert i et litt større lag f eks.

Det er nå snart 18 år siden vi giftet oss.....

''Hun fikk lagt opp gardinene mine, rydddet garasjen og boden, tømt noen overlessede skuffer med rot på kjøkkenet (hun tømte dem og rengjorde dem, jeg gikk gjennom haugen og kastet 70%), og hun fikk med seg en del bukser som skal være ferdig lappet til påske :-)''

Jeg har visst sagt det før, men gjentar gjerne. Hun er jaggu verd sin vekt i gull, den dama, selv om hun har sine sider. Jeg hadde vært villig til å vise mye romslighet for hennes dårlige sider dersom hun hadde valsa opp i kåken min på denne måten! :)

Helt enig!!!

Jeg har aldri vært i nærheten av noe slikt - her har svigermor knapt passet ungen.

Det jeg mente var at jeg strakk meg til å kjøpe tupperware av svigermor (Jeg nevnte i forrige svigermor/bryllupps-stress-tråd at jeg ikke klarte helt å dele den interessen..Hun er kjempe begeistra og litt misjonerende på temaet!) Jeg synes det måtte kompenseres litt for at vi trakk opp grenser i forhold til ganske mye, og jeg tror hun ble glad for at jeg agerte interesse, og det kostet meg ikke SÅ mye, liksom. jeg kjøpte noe litt billig, og så på alle tingene. tror siste var viktigst. :)

Jeg mente ikke lokalbefolkningen negativt, jeg har bare ikke blitt kjent med noen derifra enda..;)

Slitsomt med folk som skal misjonere om de tingene de er helfrelst på, selv om det gjelder Tupperware. Men det _er_ bra bokser, da:-)

'' eller dyre glassgreier fra Hadegland glassverk og sånn (Ønsker NOEN seg egentlig det mest? ;p)''

Vi har en ultratynn og svært delikat glassbolle som vi _aldri_ har brukt. Den er ganske pen å se på (vet ikke om det er Hadeland, da), men den virker så skjør at jeg aldri har turt å bruke den. Og den er litt for liten til dessert i et litt større lag f eks.

Det er nå snart 18 år siden vi giftet oss.....

Akkurat sånt er det vi ikke ønsker oss..;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...