Gjest Lurer litt på dette Skrevet 5. april 2011 Skrevet 5. april 2011 Hvor mye penger kan man ha på konto før man må betale formueskatt? Er det 1.mill ? 0 Siter
lu30 Skrevet 5. april 2011 Skrevet 5. april 2011 Nei ,,,tror det er på rundt ca.400.000,,om jeg ikke tar helt feil nå. Er ihvertfall godt under en million ihvertfall. Eller var det toppskatt av lønn kansje, ble litt usikker,,men det ser du på ligningen din iallefall. 0 Siter
Gjest Høstløv Skrevet 5. april 2011 Skrevet 5. april 2011 Er du enslig er fribeløpet kr 700.000 og er du gift får du dobbelt fribeløp, før du skal betale formueskatt. 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 5. april 2011 Skrevet 5. april 2011 Nei ,,,tror det er på rundt ca.400.000,,om jeg ikke tar helt feil nå. Er ihvertfall godt under en million ihvertfall. Eller var det toppskatt av lønn kansje, ble litt usikker,,men det ser du på ligningen din iallefall. Jeg har over 400.000, men betaler ingen formuesskatt så det er nok mer enn det ) 0 Siter
Gjest Modern77 Skrevet 5. april 2011 Skrevet 5. april 2011 Jeg har over 400.000, men betaler ingen formuesskatt så det er nok mer enn det ) Når de tenker formue, er det da både det man har på bok, evnt aksjer osv, verdi på hus og bil i tillegg? 0 Siter
petter smart Skrevet 5. april 2011 Skrevet 5. april 2011 Det er summen av innskudd og verdier (som hus) og gjeld som avgjør om du betaler formueskatt. Du kan dermed ha så mye penger i banken du bare vil, så lenge du her mer i gjeld, uten å måtte betale formueskatt. 0 Siter
megler Smekk Skrevet 5. april 2011 Skrevet 5. april 2011 Når de tenker formue, er det da både det man har på bok, evnt aksjer osv, verdi på hus og bil i tillegg? Ja, minus gjeld, altså nettoformuen. 0 Siter
Gjest Lurer litt på dette Skrevet 5. april 2011 Skrevet 5. april 2011 Det er summen av innskudd og verdier (som hus) og gjeld som avgjør om du betaler formueskatt. Du kan dermed ha så mye penger i banken du bare vil, så lenge du her mer i gjeld, uten å måtte betale formueskatt. Jeg har ikke gjeld. Bare oppsparte midler på kapitalkonto. Jeg lurer på hvor grensen går for hvor mye man kan ha uten å måtte betale formueskatt. Dette fordi jeg kanskje vurderer å kjøpe en leilighet for utleie. 0 Siter
petter smart Skrevet 5. april 2011 Skrevet 5. april 2011 Jeg har ikke gjeld. Bare oppsparte midler på kapitalkonto. Jeg lurer på hvor grensen går for hvor mye man kan ha uten å måtte betale formueskatt. Dette fordi jeg kanskje vurderer å kjøpe en leilighet for utleie. For enkeltpersoner er det vel 700 000. 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 5. april 2011 Skrevet 5. april 2011 Når de tenker formue, er det da både det man har på bok, evnt aksjer osv, verdi på hus og bil i tillegg? Det aner jeg egentlig ikke. Jeg har kun på "bok". 0 Siter
cathlin Skrevet 5. april 2011 Skrevet 5. april 2011 Det aner jeg egentlig ikke. Jeg har kun på "bok". Hva betyr det egentlig å ha penger på bok? 0 Siter
Lillemus Skrevet 5. april 2011 Skrevet 5. april 2011 Hva betyr det egentlig å ha penger på bok? Å ha penger på bok betyr at man har penger i banken. ) Før i tiden hadde vi bankbøker vet du. 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 5. april 2011 Skrevet 5. april 2011 Hva betyr det egentlig å ha penger på bok? Penger i banken ;O) 0 Siter
Gjest Lurer litt på dette Skrevet 5. april 2011 Skrevet 5. april 2011 Er du enslig er fribeløpet kr 700.000 og er du gift får du dobbelt fribeløp, før du skal betale formueskatt. Tusen takk for svar :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.