Gå til innhold

Tanker om innleggelse

Anbefalte innlegg

Gjest minner fra fortiden
Skrevet

Må frivillige innlagte søke perm?

Gjorde det og fikk avslag noen ganger,men er det mulig da når det er frivillig?

Da kan en vel bestemme selv ang helgeperm?

Skrevet

Dersom man tar i mot et tilbud om innleggelse, så følger av dette at man også må/bør følge det behandlingsopplegg som tilbys. Det er vanlig ved mange typer helseinstitusjoner at permisjoner må avtales på forhånd, og det er ikke alltid slik at permisjoner gis dersom man mener det er feil i forhold til mulig behandlingsutbytte. Dette gjelder som sagt både i psykiatri og andre helseinstitusjoner.

Du kan ikke holdes tilbake med tvang om du allikevel velger å reise fra avdelingen, men du kan evt. bli utskrevet som følge av det.

Gjest minner fra fortiden
Skrevet

Dersom man tar i mot et tilbud om innleggelse, så følger av dette at man også må/bør følge det behandlingsopplegg som tilbys. Det er vanlig ved mange typer helseinstitusjoner at permisjoner må avtales på forhånd, og det er ikke alltid slik at permisjoner gis dersom man mener det er feil i forhold til mulig behandlingsutbytte. Dette gjelder som sagt både i psykiatri og andre helseinstitusjoner.

Du kan ikke holdes tilbake med tvang om du allikevel velger å reise fra avdelingen, men du kan evt. bli utskrevet som følge av det.

Takk,bare lurte på det lovmessige i det. Skal ikke anklage dem for noe,vet jeg trengte hjelp. Tenker på gangene jeg sa "Vil hjem,i morgen reiser jeg hjem". Det fikk jeg heller ikke lov til,men når en er der frivillig er det vel lov?

De sa "Avtalen var tre mådener,så du får bli en stund til". Til og med når tre mnd var gått ville de ha meg lenger,men da sa jeg "Avtalen var tre mnd". Men jeg hadde ikke skrevet under på noe,alt var muntlig..såvidt jeg vet. Hvis det var tvang hadde jeg vel visst om det?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...