Gå til innhold

hvordan kaster dere tamponger?

Anbefalte innlegg

Gjest gomle

Tamponger skal som kjent ikke kastes i do,men hvordan blir dere da kvitt dem? Det mest nærliggende er vel å pakke dem inn i dopapir og kaste dem i søpla, men jeg synes det må en halv rull til omtrent før man unngår at papiret er rødt utenpå. Det må da finnes en bedre løsning? Hvordan blir dere kvitt brukte tamponger?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/362992-hvordan-kaster-dere-tamponger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 96
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

14

• meg__123!

7

• Lillemus

5

• Rith

4

Mest aktive i denne tråden

Annonse

Gjest gomle

Kanskje hundeposer er tingen? Ser jo litt ekkelt ut med en hundepose i søpla, men det gjør det jo med en blodig rull med dopapir også.. Det er ekkelt å pakke inn denne blodige greia, så hvis jeg bare kunne slippe den nedi en plastpose, så hadde det kanskje føltes litt bedre.

Enten pakker jeg de i dopapir og kaster de i søpla (Her skal de i matavfallet!)

Jeg må som regel bruke bind i tillegg å da surrer jeg rundt plasten som har vært rundt bindet i tillegg.

Eller jeg kaster de i vedovnen, det syns jeg er greiest, borte med en gang.

Den tomme dorullhylsa er også fin å bruke.

Gjest Lager ikke mye styr utav det nei :)

På jobben har vi egne poser å pakke dette inn i og egne søplebøtter til slikt avfall.

Hjemme så ruller jeg det inn i toalettpapir og legger det søpla på badet. Har jeg toppe doruller så dytter jeg papirrullen inn i den først før jeg kaster.

Gidder ikke tenke på om det blir litt synlig rødt, har aldri stappfulle søppelbøtter så de detter langt ned. Dessuten så er en jo påpasselig med å kaste søpla ofte når det er slikt avfall i den :)

Annonse

Kaster de i do jeg. Vet man egentlig ikke skal, men det er bare en vane :P

''Kaster de i do jeg. Vet man egentlig ikke skal, men det er bare en vane :p''

Huff, jeg også :-/ Visste faktisk ikke at det ikke var bra før jeg leste det på DOL i fjor...

Etter å ha brukt tamponger i ca 30 år, er vanen vanskelig å bryte. Men siden jeg klarer å huske å ikke kaste dopapir i do i f.eks Hellas, bør jeg jo klare å omlegge tampongvanene mine også *S*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...