Gå til innhold

hvordan kaster dere tamponger?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 96
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

14

• meg__123!

7

• Lillemus

5

• Rith

4

Mest aktive i denne tråden

Bruker det ikke så ofte, men pakker dem evt. i toalettpapir og kaster i søppelbøtten.

Slikt bør absolutt ikke kastes i do! Det er et stort miljøproblem at så mange kaster slikt i toalettet.

''Det er et stort miljøproblem at så mange kaster slikt i toalettet.''

Ja, og så tettes kanskje kloakkrøret et sted langt nok unna synderens hus til at hun ikke får vite om det, og så kan kloakk sive ut av røret og kontaminere drikkevannet. Hvis det er noen slags rettferdighet må man håpe at synderen er blant dem som får diaré! ;-)

Annonse

Gjest Elextra

Etter å ha kikket gjennom tråden må jeg si jeg er skuffet og overrasket over hvor mye uvitenhet det er rundt temaet - særlig etter at nøyaktig samme tema ble diskutert i fjor - og så vidt jeg husker med mange av de samme tråddeltakerne.

Når kunnskapsnivået er så lavt og læringskurven så flat lurer en på hva som er vitsen med å bry seg med kildesortering og andre miljøtiltak...

Cherry Lady

Etter å ha kikket gjennom tråden må jeg si jeg er skuffet og overrasket over hvor mye uvitenhet det er rundt temaet - særlig etter at nøyaktig samme tema ble diskutert i fjor - og så vidt jeg husker med mange av de samme tråddeltakerne.

Når kunnskapsnivået er så lavt og læringskurven så flat lurer en på hva som er vitsen med å bry seg med kildesortering og andre miljøtiltak...

Det er vel sikkert mange uføre med kroniske sykdommer som frekventerer dette forumet. Det var derfor jeg havna her for mange år siden iallefall, noe å bruke dagene til. Og jeg må si at med min sykdom følger dårlig konsentrasjon og enda dårligere hukommelse, så jeg kan godt diskutere en ting med ny glød hvert halvår jeg!

Cherry Lady

Enten pakker jeg de i dopapir og kaster de i søpla (Her skal de i matavfallet!)

Jeg må som regel bruke bind i tillegg å da surrer jeg rundt plasten som har vært rundt bindet i tillegg.

Eller jeg kaster de i vedovnen, det syns jeg er greiest, borte med en gang.

I matavfallet ???????????

Cherry Lady

Hjemme pakker jeg dem inn i dopapir og slenger de i søpla. Når jeg er på besøk hos folk, har jeg med en liten plastpose i veska, da legger jeg brukte tamponger med dopapir rundt i denne, og kaster de hjemme hos meg selv. Vil ikke at verten skal finne mine blodige tamponger i søppeldunken sin !

Tar en ganske lang remse dopapir og legger det dobbelt, ruller så tampongen inn i det og hiver hele greia i søppelbøtta. Hjemme har jeg søppelbøtte med lokk så det er ingen som går og ser på det uansett. På offentlige toaletter er det ofte slike sanitetsposer man putter dem i og etterpå i en egen dunk.

''Det er et stort miljøproblem at så mange kaster slikt i toalettet.''

Ja, og så tettes kanskje kloakkrøret et sted langt nok unna synderens hus til at hun ikke får vite om det, og så kan kloakk sive ut av røret og kontaminere drikkevannet. Hvis det er noen slags rettferdighet må man håpe at synderen er blant dem som får diaré! ;-)

''Ja, og så tettes kanskje kloakkrøret et sted langt nok unna synderens hus til at hun ikke får vite om det,''

Vi har egen septiktank. Om jeg hadde kastet tamponger i do så hadde vel hele greia gått potte tett før eller siden. Kjæresten har til dags dato (etter snart 6 år) ennå ikke vært sint på meg, selv ikke da jeg rev ned en hylle i kjøkkenskapet hans og knuste 15 glasskåler og 20 glass (!), men da hadde jeg nok fått kjeft så øra hadde flagret gitt. Og det med rette. Man skal ikke kaste annet enn dopapir i do! I tillegg til avføring da... Men jeg innrømmer at det går litt matrester som suppe og andre "våte" ting i do fremfor i søppelbøtta.

Annonse

Jeg skjønner ikke at det er noe problem å IKKE kaste de i do. Ser flere i tråden her gjør det, fordi de personlig ikke må ta konsekvensene av det.

Pakker de inn i papir og kaster i vanlig søppel. Pakker godt inn, dog.

Har til og med hørt noen si at en rørlegger har sagt at tamponger ikke tetter rørene...

''Kaster de i do jeg. Vet man egentlig ikke skal, men det er bare en vane :p''

Huff, jeg også :-/ Visste faktisk ikke at det ikke var bra før jeg leste det på DOL i fjor...

Etter å ha brukt tamponger i ca 30 år, er vanen vanskelig å bryte. Men siden jeg klarer å huske å ikke kaste dopapir i do i f.eks Hellas, bør jeg jo klare å omlegge tampongvanene mine også *S*

Hehe, det blir jo til at man ikke tenker over det før man allerede har kastet den i do :P

Men har alltid kastet de i do jeg, og den har aldri tettet seg pga det :)

Gjest Jacoba

''jeg er skuffet og overrasket over hvor mye uvitenhet det er rundt temaet - særlig etter at nøyaktig samme tema ble diskutert i fjor - og så vidt jeg husker med mange av de samme tråddeltakerne. ''

mariaflyfly har gullfiskhukommelse ifølge henne selv - du må vel sies å befinne deg rimelig lagt ut på den andre enden av skalaen? ;-)

Gjest Elextra

''jeg er skuffet og overrasket over hvor mye uvitenhet det er rundt temaet - særlig etter at nøyaktig samme tema ble diskutert i fjor - og så vidt jeg husker med mange av de samme tråddeltakerne. ''

mariaflyfly har gullfiskhukommelse ifølge henne selv - du må vel sies å befinne deg rimelig lagt ut på den andre enden av skalaen? ;-)

''mariaflyfly har gullfiskhukommelse ifølge henne selv''

Har sterk mistanke om at denne er ganske viljestyrt og at hun husker det hun vil huske :P

Jeg husker også den tråden meget godt og jeg husker flere av nickene som pleide å kaste tampongene i do. Og jeg er glad ingen av dem kommer til meg på besøk, i alle fall når de har mensen.

''Når kunnskapsnivået er så lavt og læringskurven så flat lurer en på hva som er vitsen med å bry seg med kildesortering og andre miljøtiltak...''

Vel, man kan være en kløpper på kildesortering og miljøtiltak fordi om man kaster tamponger i do. Men jeg legger meg langflat og lover bot & bedring i tampongsaken, isj :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...