Gå til innhold

hvordan kaster dere tamponger?

Anbefalte innlegg

Der det står skilt, kaster jeg tampongene i søpla. Der det ikke står skilt, har jeg tenkt at det går helt greit.

Men i det siste innlegget mitt til Elextra har jeg nå rotet frem et dokument der det står tydelig at de ikke skal i do... Men det var godt gjemt!

Jeg vet i hvert fall at tamponger skaper trøbbel i renseanlegget. Det samme gjør kontaktlinser... (ingen av delene løser seg opp i vann)

Fortsetter under...

• Svar 96
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

14

• meg__123!

7

• Lillemus

5

• Rith

4

Mest aktive i denne tråden

candyqueen_83

''Der det står skilt, kaster jeg tampongene i søpla. Der det ikke står skilt, har jeg tenkt at det går helt greit.''

Jeg ser du har funnet ymse linker under her, men bare for å kommentere det som _intil nå_ var det du trodde.

Det du sier over er jo ikke logisk. Når det ikke går bra å kaste i do ett sted, går det jo heller ikke bra andre steder. Det er jo ikke vannlåsen på den enkelte do som er problemet, men de felles kloakkledningene som alt føres igjennom.

Og så må jeg si at jeg ikke skjønner hvorfor tamponger skal være så mye eklere enn alt mulig annet småbarnsmødre må igjennom. Både de "fødselsbleiene" og barns bæsjebleier er da mye, mye eklere enn tamponger, men de færreste hiver vel slik i dass?

En bleie er en god del større enn en tampong da :o)

Den gang jeg brukte det - for ca 12 år siden - kasta jeg dem alltid i do gitt - og det gikk helt fint.....

Jeg har ikke fått lest hele tråden, men er ikke poenget her at jo mer fremmedlegemer vi putter i do, jo mer arbeid/avfall blir det på renseanlegget?

Hmmmmmm.

Må vel kanskje vurdere det da. Men er det ikke noen ordtak om å få ei gammel kyr til å melke, eller en gammel hund til å gjø - det er ikke så lett....

Men du er enig med meg at kommunene ikke akkurat roper dette ut med store bokstaver?

At ikke kommunen roper ut med store bokstaver synes jeg ikke er så rart, dette bør jo være helt logisk for de fleste.

Man vet jo nok om hvordan kloakken fungerer, at det skal gjennom renseanlegg og slikt, og helt uten at noen sier det rett ut bør man da skjønne at ting som ikke løser seg opp i vann ikke skal ned i kloakken. Slik som q-tips, bind og tamponger.

Må bare si at jeg blir veldig overrasket over denne tråden, jeg.

Gjest Shira :o)

At ikke kommunen roper ut med store bokstaver synes jeg ikke er så rart, dette bør jo være helt logisk for de fleste.

Man vet jo nok om hvordan kloakken fungerer, at det skal gjennom renseanlegg og slikt, og helt uten at noen sier det rett ut bør man da skjønne at ting som ikke løser seg opp i vann ikke skal ned i kloakken. Slik som q-tips, bind og tamponger.

Må bare si at jeg blir veldig overrasket over denne tråden, jeg.

''At ikke kommunen roper ut med store bokstaver synes jeg ikke er så rart, dette bør jo være helt logisk for de fleste. ''

Det er jo nettopp det at det ikke er logisk for mange. For meg er det logisk, men etter å ha fulgt med i endel tampongtråder her på Dol, så er det klart at mange ikke har den samme logikken som meg. (og deg, og mange andre heldigvis :o) )

Annonse

[quote name=Shira :o)' timestamp='1302161556' post='4558423]

''At ikke kommunen roper ut med store bokstaver synes jeg ikke er så rart, dette bør jo være helt logisk for de fleste. ''

Det er jo nettopp det at det ikke er logisk for mange. For meg er det logisk, men etter å ha fulgt med i endel tampongtråder her på Dol, så er det klart at mange ikke har den samme logikken som meg. (og deg, og mange andre heldigvis :o) )

Ser den, ja, men det burde være helt logisk, og derfor skrikes det ikke ut.

For den som har staket opp en dass blir det kanskje mindre fristende å putte uegna ting ned i kloakken?! :-)

Gjest Shira :o)

Ser den, ja, men det burde være helt logisk, og derfor skrikes det ikke ut.

For den som har staket opp en dass blir det kanskje mindre fristende å putte uegna ting ned i kloakken?! :-)

*urk*

Jeg er heldigvis forskånet fra å stake opp dasser.

For meg er det bare logisk, men jeg ser rundt meg at det hives bomull og diverse i do, så jeg har jo skjønt at for mange er det ikke logisk.

Eller så er bare jeg veldig glup av meg! Det kan godt være altså! *flirer*

[quote name=Shira :o)' timestamp='1302163045' post='4558430]

*urk*

Jeg er heldigvis forskånet fra å stake opp dasser.

For meg er det bare logisk, men jeg ser rundt meg at det hives bomull og diverse i do, så jeg har jo skjønt at for mange er det ikke logisk.

Eller så er bare jeg veldig glup av meg! Det kan godt være altså! *flirer*

Stakebånd er en ubeskrivelig motbydelig dings, og anbefales ikke å ha i hus... :-/

... og kanskje det bare er IQ-nivået det kommer an på, ja...

;-)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...