Gå til innhold

Tør du spise alene ute?

Anbefalte innlegg

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg synes det er helt greit når jeg i utlandet eller evt. i byer der jeg vet jeg ikke treffer kjente.

Pussig det der, men en liker ikke tanken på å bli obsvert av kjente i kanskje lystig lag mens jeg sitter alene med måltidet mitt. I utlandet synes jeg derimot det kan være litt spennende.

• Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• nitty-gritty

7

• Spenol(1)

4

• Angustia

4

• EnolaGay

4

Mest aktive i denne tråden

nitty-gritty
Skrevet

''Du er sikker på at det ikke har noe med frykt for hva andre tenker å gjøre? At andre kanskje oppfatter deg som ensom, dermed tenker du i de baner selv?''

Svaret ditt var ikke til meg, men fikk meg til å gå i tenkeboksen.. For min egen del ligger det nok mye der, eller i en redsel for å bli oppfatta som ensom, til tross for at jeg har et stort behov for aleinetid innimellom.

Å spise aleine på et "fremmed" sted er uproblematisk, men her i Lillebygd ville jeg følt på det. Og det handler om mine reaksjonsmønstre først og fremst. På kino trenger man ikke å samhandle og blir i langt mindre grad lagt merke til.

Huff, nå skriver jeg meg bort igjen, men om du leser dette SMIRnøff: Ikke la deg skremme - hva er det verste som kan skje? Og husk å smile tilbake ;-)

Jeg har kjent på det selv. Frykten for at -andre- tenker at jeg er ensom, selv om jeg vet med meg selv at jeg kunne hatt med meg et helt fotballag på kino om jeg ønsket det. Jeg måtte bare jobbe meg igjennom det. "Andres tanker skader ikke meg." "De fleste er faktisk langt mer opptatt av seg selv enn av meg." "Jeg kan ikke forholde meg til misforståtte inntrykk som jeg aldri vil ha en konsekvens for meg."

Etter at jeg var ferdig med tankene, så nyyyyter jeg det bare og driter i hva andre måtte tenke :)

Gjest Shira :o)
Skrevet

Jeg spiser ute alene ja. Jeg nyter det jeg, samme med å gå på kafè alene, ta en kaffekopp, lese ei bok/avis, kikke på mennesker.

Jeg gjør det til og med på den lille plassen jeg bor.

Skrevet

Ja, det er jo helt greit. Har du ingen glede av det, så skal du i hvert fall ikke kaste bort penger på det :)

Jeg har så stort behov for slik alenetid at det er som et stort hull som aldri kan fylles nok opp nå i småbarnsfasen.

Forskjellen er at jeg ønsker å ha alenetiden når jeg er alene hjemme og ikke blant andre hvor andre ikke er alene;)

nitty-gritty
Skrevet

Forskjellen er at jeg ønsker å ha alenetiden når jeg er alene hjemme og ikke blant andre hvor andre ikke er alene;)

DET vil jeg også. Problemet er at det er langt vanskeligere å få til med to små barn. Så det er best om jeg rømmer huset ;)

Gjest segunda
Skrevet

Jeg bor alene og har vært mye alene på forskjellige steder. Har ingen problemer med å spise god mat alene på restaurant, ikke mer enn jeg har problemer med det hjemme.

Det er likevel viktig og sosialt å spise sammen med noen av og til både hjemme og ute.

Gjest heller_hjemme
Skrevet

Jeg gikk alene på restaurant Agra på Aker Brygge for et par år siden. Jeg fikk et bord der jeg hadde god oversikt over kjøkkenet/personalet, og de over meg. Jeg husker jeg følte meg skikkelig ille berørt for det var tydelig at personalet snakket og kommenterte seg i mellom om denne merkelig damen som spiste middag alene…

Skrevet

Jeg har kjent på det selv. Frykten for at -andre- tenker at jeg er ensom, selv om jeg vet med meg selv at jeg kunne hatt med meg et helt fotballag på kino om jeg ønsket det. Jeg måtte bare jobbe meg igjennom det. "Andres tanker skader ikke meg." "De fleste er faktisk langt mer opptatt av seg selv enn av meg." "Jeg kan ikke forholde meg til misforståtte inntrykk som jeg aldri vil ha en konsekvens for meg."

Etter at jeg var ferdig med tankene, så nyyyyter jeg det bare og driter i hva andre måtte tenke :)

Takk for et klokt og konstruktivt svar, nitty-gritty :-)

Skrevet

Kan _jeg_ bli sjekket opp, også? :-)

''Kan _jeg_ bli sjekket opp, også? :-)''

Definitivt, men du må smile tilbake ;)

*Gnir det inn*

trollemor;o)
Skrevet

Jeg gikk alene på restaurant Agra på Aker Brygge for et par år siden. Jeg fikk et bord der jeg hadde god oversikt over kjøkkenet/personalet, og de over meg. Jeg husker jeg følte meg skikkelig ille berørt for det var tydelig at personalet snakket og kommenterte seg i mellom om denne merkelig damen som spiste middag alene…

Ikke på restaurant nei, men på faks McDonald eller BurgerKing kan jeg godt sitte alene. Men, jeg må ha noe å lese i...

Skrevet

Å jada :-)

Jeg elsker å være alene men allikevel nær andre.

Skrevet

Det hørtes litt paranoid ut, spør du eg. Du kan vel ikke ane hva de snakket om. Ikke engang hvis det var deg de snakket om, kan du vite hva det var de sa, kanskje de likte hårsveisen din feks.

Jeg spiser nesten alltid alene når jeg er ute, og har aldri opplevd at noen har sett rart på meg av den grunn. Har gjerne med meg en avis eller bok da, for ikke å kjede meg.

Skrevet

På Aker Brygge (og mange andre steder) tror jeg det skal mer til av merverdigheter enn å komme alene, for at de ansatte skal begynne å sladre om det mens gjesten ser det.

Ellers er vel servitører såpass drevne at de stort sett snakker stygt om gjestene mens de selv er på kjøkkenet / bakrommet. Slik er det i de fleste bransjer

tror

Skrevet

Merverdigheter? Jeg mente "merkverdig", ikke noe momsrelatert :)

Gjest Kayia
Skrevet

Ja det gjør jeg, og tenker skjelden over hvorvidt andre er alene eller sammen med noen på nabobordet :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...