Gå til innhold

Ufør og honnørbilett...

Anbefalte innlegg

Gjest honnør takk!

Jeg har nylig fått innvilget uføretrygd, og måtte nesten le litt da jeg sammen med brevet fra NAV fant et bevis som kunne brukes for å kjøpe honnørbilett. Jeg forbinder sånt med pensjonister, jeg selv er knapt over 30. Jeg må innrømme at jeg kvier meg for å be om honnørbilett på bussen. Vi bor i en liten bygd der alle kjenner alle.

Men, hvor kan man ellers benytte seg av honnørbilett? På toget vet jeg, men det er vel andre steder også?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/363005-uf%C3%B8r-og-honn%C3%B8rbilett/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

''Pris for funksjonshemmede:

Kr 250,– Ledsager med ledsagerbevis er fri. (Må ha ledsagerbevis utstedet av kommunen) ''

http://www.tusenfryd.no/no/Planlegg-turen-din-her!/Funksjonshemmede

Poenget er at Tusenfryd ikke godtar honnørbevis som grunnlag for å gi rabatt. De gir rabatt til folk som har ledsagerbevis, og også til rullestolbrukere. Gående med honnørbevis får derimot ikke rabatt.

Slik ble i allefall reglene tolket i fjor sommmer. Jeg var sammen med en med honnørbevis på Tusenfryd, og hun fikk ikke rabatt. Hun diskuterte det ganske inngående med de som jobbet der, men kom ingen vei.

Gjest Shira :o)

Teknisk museum kan du, he he vi var en student, ett barn og en honnør sist vi var der.

Ferje, båt, buss, trikk.

Jeg bruker kortet jeg, jeg er ikke flau i det hele tatt, men mamma vil egentlig ikke si at jeg er honnør når hun betaler ferjebilletten min. Selv plager det meg ikke.

Gjest bølger

Jeg bruker den mye på hurtigbåten. Det er dyrt å reise med hurtigbåten så jeg sparer mye på det. Jeg synes det er ubehagelig og si at jeg reiser på honnør, men gjør det likevel. Er alltid redd for at det skal være noen jeg kjenner i nærheten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...