Gå til innhold

BSU og selvangivelsen

Anbefalte innlegg

Ifa-pastillen

Jeg avsluttet min BSU konto til andre formål enn bolig nå i feb og ble fortalt at de 3000 kr som jeg fikk i skattelette ville komme som restskatt i år.

Men da jeg fikk selvangivelsen så står det jeg har 2000 kr igjen og ingenting om BSU'en.

Så mitt spørsmål er:

Er det banken som opplyser til de som har med selvangivelsen at denne kontoen er avsluttet eller må jeg forandre på noe i selvangivelsen?

Og hvis det er førstnevne så skal jeg da bare regne med at de 3000 er trukket fra, og at jeg dermed sitter igjen med 2000 av en antatt 5000 kr i jeg i utgangspunktet fikk tilbake?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/363020-bsu-og-selvangivelsen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ok. Så det betyr at jeg vil få restskatt på neste selvangivelse da?

Om du får restskatt eller ikke for i år, kan vi ikke vite. Det kommer jo an på andre inntekter og trukket skatt.

Dersom du satte inn 215 000 i fjorf, fikk du vel en skattelette på 3000. Da skal disse vise på selvangivelsen, helt til slutt i utlignet skatt. På samme måte vil de kommme med til neste år, at du får 3000 mer i skatt.

Dumt å savslutte BSU. Går ikke an å lage ny avtale senere heller om du har alderen.

Vi hadde ikke BSU i min ungdom, men vi hadde en lignende sparing som vi fikk skattefradrag for.

Annonse

Om du får restskatt eller ikke for i år, kan vi ikke vite. Det kommer jo an på andre inntekter og trukket skatt.

Dersom du satte inn 215 000 i fjorf, fikk du vel en skattelette på 3000. Da skal disse vise på selvangivelsen, helt til slutt i utlignet skatt. På samme måte vil de kommme med til neste år, at du får 3000 mer i skatt.

Dumt å savslutte BSU. Går ikke an å lage ny avtale senere heller om du har alderen.

Vi hadde ikke BSU i min ungdom, men vi hadde en lignende sparing som vi fikk skattefradrag for.

''Vi hadde ikke BSU i min ungdom, men vi hadde en lignende sparing som vi fikk skattefradrag for.''

Det stemmer. Husker du hva den ordningen het?

Sparing med skattefradrag - SMS.

Den som tenker på sparing ved synet av den forkortelsen, er en skikkelig dinosaur...

''Vi hadde ikke BSU i min ungdom, men vi hadde en lignende sparing som vi fikk skattefradrag for.''

Det stemmer. Husker du hva den ordningen het?

Sparing med skattefradrag - SMS.

Den som tenker på sparing ved synet av den forkortelsen, er en skikkelig dinosaur...

Hadde glemt at sparingen ble forkortet SMS. Ordningen opphørte trolig før vi begynte med andre SMS'er!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...