Ifa-pastillen Skrevet 6. april 2011 Skrevet 6. april 2011 Jeg avsluttet min BSU konto til andre formål enn bolig nå i feb og ble fortalt at de 3000 kr som jeg fikk i skattelette ville komme som restskatt i år. Men da jeg fikk selvangivelsen så står det jeg har 2000 kr igjen og ingenting om BSU'en. Så mitt spørsmål er: Er det banken som opplyser til de som har med selvangivelsen at denne kontoen er avsluttet eller må jeg forandre på noe i selvangivelsen? Og hvis det er førstnevne så skal jeg da bare regne med at de 3000 er trukket fra, og at jeg dermed sitter igjen med 2000 av en antatt 5000 kr i jeg i utgangspunktet fikk tilbake? 0 Siter
fresja Skrevet 6. april 2011 Skrevet 6. april 2011 Den selvangivelsen du har fått nå gjelder jo 1910. Det du har gjort nå i februar, vil ikke merkes før neste selvangivelse. 0 Siter
Ifa-pastillen Skrevet 6. april 2011 Forfatter Skrevet 6. april 2011 Den selvangivelsen du har fått nå gjelder jo 1910. Det du har gjort nå i februar, vil ikke merkes før neste selvangivelse. Men hvorfor sa de da i banken at jeg ville få restskatt i år? 0 Siter
fresja Skrevet 6. april 2011 Skrevet 6. april 2011 Men hvorfor sa de da i banken at jeg ville få restskatt i år? Banken kan jo ikke vite om du får restskatt. Men de mente sikkert at du ville få ekstra skatt i år. Og det kommer på neste selvangivelse. 0 Siter
Ifa-pastillen Skrevet 6. april 2011 Forfatter Skrevet 6. april 2011 Banken kan jo ikke vite om du får restskatt. Men de mente sikkert at du ville få ekstra skatt i år. Og det kommer på neste selvangivelse. Ok. Så det betyr at jeg vil få restskatt på neste selvangivelse da? 0 Siter
fresja Skrevet 6. april 2011 Skrevet 6. april 2011 Ok. Så det betyr at jeg vil få restskatt på neste selvangivelse da? Om du får restskatt eller ikke for i år, kan vi ikke vite. Det kommer jo an på andre inntekter og trukket skatt. Dersom du satte inn 215 000 i fjorf, fikk du vel en skattelette på 3000. Da skal disse vise på selvangivelsen, helt til slutt i utlignet skatt. På samme måte vil de kommme med til neste år, at du får 3000 mer i skatt. Dumt å savslutte BSU. Går ikke an å lage ny avtale senere heller om du har alderen. Vi hadde ikke BSU i min ungdom, men vi hadde en lignende sparing som vi fikk skattefradrag for. 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 6. april 2011 Skrevet 6. april 2011 Den selvangivelsen du har fått nå gjelder jo 1910. Det du har gjort nå i februar, vil ikke merkes før neste selvangivelse. 1910 ;O)) 0 Siter
morsan Skrevet 6. april 2011 Skrevet 6. april 2011 1910 ;O)) 1910, ja, da kan man jo ikke kreve fradrag for tap man ble påført som følge av Titanics forlis ;-) 0 Siter
laban Skrevet 7. april 2011 Skrevet 7. april 2011 Om du får restskatt eller ikke for i år, kan vi ikke vite. Det kommer jo an på andre inntekter og trukket skatt. Dersom du satte inn 215 000 i fjorf, fikk du vel en skattelette på 3000. Da skal disse vise på selvangivelsen, helt til slutt i utlignet skatt. På samme måte vil de kommme med til neste år, at du får 3000 mer i skatt. Dumt å savslutte BSU. Går ikke an å lage ny avtale senere heller om du har alderen. Vi hadde ikke BSU i min ungdom, men vi hadde en lignende sparing som vi fikk skattefradrag for. ''Vi hadde ikke BSU i min ungdom, men vi hadde en lignende sparing som vi fikk skattefradrag for.'' Det stemmer. Husker du hva den ordningen het? Sparing med skattefradrag - SMS. Den som tenker på sparing ved synet av den forkortelsen, er en skikkelig dinosaur... 0 Siter
fresja Skrevet 7. april 2011 Skrevet 7. april 2011 ''Vi hadde ikke BSU i min ungdom, men vi hadde en lignende sparing som vi fikk skattefradrag for.'' Det stemmer. Husker du hva den ordningen het? Sparing med skattefradrag - SMS. Den som tenker på sparing ved synet av den forkortelsen, er en skikkelig dinosaur... Hadde glemt at sparingen ble forkortet SMS. Ordningen opphørte trolig før vi begynte med andre SMS'er! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.