Gå til innhold

NHD: Cipramil doseredusering

Anbefalte innlegg

Gjest Jenta I Ilden
Skrevet

Kom opp i 40mg i Februar og 16. hadde jeg plutselig en hyper dag(fra selvmordstanker og håpløshet), så nede en dag før jeg ble hyper igjen. Jeg måtte da redusere til 30mg. Var til legen på nytt for ei uke siden(har da vært i ok til god form denne perioden,noen dårlige perioder/dager selvfølgelig,men det har jo alle! Selvsagt mye pga alt som har skjedd(og tida før) )

Denne gangen vurderte legen meg som høy igjen så det ble nok en reduksjon på 10mg. Jeg var faktisk enig denne gangen - den uroen,problemer med søvn og tankekaos trenger jeg ikke nå - med omsorgsovertakelsen og sånn.

Så det jeg lurer på...

Når vil jeg kunne merke endringa på medisindosen?

Nå er det gått ei uke og jeg føler meg nesten "verre" enn før siste reduksjon.. og vurderer sterkt å redusere på egenhånd for å få det roligere - frem til jeg får legetime..men hvis det er for tidlig å kjenne virkning/endring, avventer jeg selvsagt.

Har en Bipolar lidelse, står på Lamictal og Lithium også)

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Du bør slutte helt med Cipramil. Snakk med legen igjen. Det er mulig du trenger et antipsykotikum.

Gjest Jenta I Ilden
Skrevet

Du bør slutte helt med Cipramil. Snakk med legen igjen. Det er mulig du trenger et antipsykotikum.

Tusen takk for svar :o)

Jeg spurte faktisk legen sist om å få begynne på Zyprexa igjen hvis ikke ting ble bedre - og jeg legger på meg MASSE av den. (jeg slutta på Zyprexa i Oktober - kan det være de problemene som kommer igjen nå, og at jeg kanskje ikke burde slutta i det hele tatt? ) Gått på Zyprexa 2-3 ganger før.

Vet jeg ikke skal tukle med medisinene selv, har heller aldri gjort det før. Får vel vente..men jeg er sliten - hyper(mest i uro og tankekjør nå da) men "dau"..klarer ikke roe meg noe særlig..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...