Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Ja, etter disse folkas forkvaklede kvinne og kultursyn er enhver kvinne pr.definisjon ei hore som de har rett til å ta kontroll over.

Ja, du kan tenke deg, kvinnene i disse landene går totalt tildekket, så mennene ser knapt en legg eller et lår ute noen gang. Så kommer de til Norge, her kan man gå kledd som man vil, så ser de ei ung jente ute på natta som går i f.eks. miniskjørt, da tror de det betyr "kom og ta meg for jeg er hore".

Fortsetter under...

• Svar 121
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

26

• ShitDiddelyDo

24

• Mandolaika

14

• pekkaline

7

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Kan godt si meg enig med deg i en del saker, men skjønner du ikke det? Det er jo fordi menneskerettighetene står øverst at vi ikke bare kan sende dem tilbake.

''Det er jo fordi menneskerettighetene står øverst at vi ikke bare kan sende dem tilbake.''

Er det ikke en menneskerett for norske kvinner å kunne bevege seg fritt på gata da?

Om vi ikke kan sende dem tilbake bør vi kunne sperre dem inne i det minste, men de blir jo ikke buret inne heller.

''Det er jo fordi menneskerettighetene står øverst at vi ikke bare kan sende dem tilbake.''

Er det ikke en menneskerett for norske kvinner å kunne bevege seg fritt på gata da?

Om vi ikke kan sende dem tilbake bør vi kunne sperre dem inne i det minste, men de blir jo ikke buret inne heller.

''Er det ikke en menneskerett for norske kvinner å kunne bevege seg fritt på gata da?''

Det burde det helt klart være, men det er sikkert en grunn til at de ikke kan sendes ut, ellers ville vi vel gjort det?

''Om vi ikke kan sende dem tilbake bør vi kunne sperre dem inne i det minste, men de blir jo ikke buret inne heller.''

Helt enig i at dette er hårreisende!

ShitDiddelyDo

Enig med deg, men tror det er lurt å skille mellom overfallsvoldtekter og andre typer voldtekt. Når det gjelder overfallsvoldtekter er jeg ikke så sikker på om kvinnenes oppførsel har noen innvirkning i det hele tatt gitt.

Der dreier det seg nok heller mer om å være på feil sted til feil tid.

Ansvaret er aldri kvinnens, men det er jo absolutt lov å oppfordre til slik og sånn oppførsel, eller advare mot slik og sånn oppførsel, hvis man tror dette kan hjelpe. Hensikten er jo å unngå at flere blir voldtatt. Jeg vil tro de fleste ønsker å unngå det.

Oppførselen har intet å si. Det understreket også den aktuelle legen på Aktuelt 18 i kveld.

Det var kun snakk om å være litt forsiktig når man går alene, og spesielt hvis man er full og ute av stand til å gjøre rede for seg.

De aktuelle områdene hvor overfallsvoldtekter skjer i Oslo er litt skumle. Jeg ville vært forsiktig enkelte av disse stedene om kvelden jeg også. Dvs - jeg ville sannsynligvis ikke gått der nattestid i det hele tatt. Ikke alene.

ShitDiddelyDo

Amen. Jeg er helt enig med meg.

Det er bare tull å hyle opp hver gang noen sier at kvinner selv må ta litt ansvar her - det er enkelte ting man bør unngå rett og slett. Å ferdes alene i mørket på utsatte steder, å ta pirattaxi og å bli med fremmede hjem selv om han virket veldig hyggelig på byen. Og ikke drikke seg sanseløst dritings...

Jepp.

ShitDiddelyDo

Men jeg må få lov til å gå ut av leiligheten min hvis jeg vil og det kan da ikke være meningen at jeg skal ha hijab og lange skjørt hvis jeg går ut på sommeren for å ta en pils på Grünerhagen. Den ene voldtekten var akkurat der eldstemann har bodd siden han flyttet hjemmefra og jeg kan jo si heldigvis at han har flyttet for samboeren sin skyld, men vi bor jo her og det er ikke meningen at vi ikke skal kunne gå ut i sommerklær på sommertid uansett om en muslimsk lege sier det.

Forholdsregler tar vi alle og det hadde vært helt greit for meg om Blå stengte pga fare for voldtekt ved å gå dit, men det blir jo helt feil at de skal stenge på det grunnlaget. Jeg ville nok aldri tatt gangveien ned herfra og til Grønland alene om kvelden, men hvis jeg hadde lyst så må jeg ha anledning til det.

Hvis du har lyst har du anledningen til det, men som du sier: Du ville ikke gjort det, og årsaken er at det er risikabelt.

Hvis jeg bodde i ditt område ville også jeg vært skeptisk til å gå hjem alene om natta. Det er områder mellom sentrum og Grunerløkka som må være ideelle for voldteksmenn, ranere, osv, og disse områdene av byen er også stappfulle av særdeles tvilsomme elementer selv på dagtid.

Annonse

Oppførselen har intet å si. Det understreket også den aktuelle legen på Aktuelt 18 i kveld.

Det var kun snakk om å være litt forsiktig når man går alene, og spesielt hvis man er full og ute av stand til å gjøre rede for seg.

De aktuelle områdene hvor overfallsvoldtekter skjer i Oslo er litt skumle. Jeg ville vært forsiktig enkelte av disse stedene om kvelden jeg også. Dvs - jeg ville sannsynligvis ikke gått der nattestid i det hele tatt. Ikke alene.

''Oppførselen har intet å si. Det understreket også den aktuelle legen på Aktuelt 18 i kveld.''

Det er bra, for det gjelder i alle fall for overfallsvoldtekter.

''Det var kun snakk om å være litt forsiktig når man går alene, og spesielt hvis man er full og ute av stand til å gjøre rede for seg.

De aktuelle områdene hvor overfallsvoldtekter skjer i Oslo er litt skumle. Jeg ville vært forsiktig enkelte av disse stedene om kvelden jeg også. Dvs - jeg ville sannsynligvis ikke gått der nattestid i det hele tatt. Ikke alene.''

Helt enig.

Hvis du har lyst har du anledningen til det, men som du sier: Du ville ikke gjort det, og årsaken er at det er risikabelt.

Hvis jeg bodde i ditt område ville også jeg vært skeptisk til å gå hjem alene om natta. Det er områder mellom sentrum og Grunerløkka som må være ideelle for voldteksmenn, ranere, osv, og disse områdene av byen er også stappfulle av særdeles tvilsomme elementer selv på dagtid.

Ja, det kan være skummelt. Men nå sier jo politiet at det er viktig at så mange som mulig er ute om kvelden og at vi ikke er redde slik at faren for voldtekter skal bli mindre pga det er flere folk i gatene. Og det er mange ute nå, men Sofienbergparken er kjent for sine bander som stjeler mobiler og lommebøker, det hjelper ikke at det er smågutter rundt 15 år som står bak og hva skal man gjøre med dem. De har gjerne kniv også

Men jeg har ikke noe valg da, det er ingen andre som bor akkurat der jeg bor selv om laguna har fulgt meg hjem noen ganger, men da må jo hun gå alene fra meg og hjem etterpå.

Dessuten er det ikke bare om natta det skjer kjipe ting her, men det har blitt mye, mye bedre i det siste.

Helt sykt!!

''- Hvis gjerningsmennene er ikke-etnisk norske er fokuset på etnisitet såpass stort at det starter en debatt om integrering og innvandring og ikke selve voldtektsproblemet. Ofte er disse mennene traumatiserte, de kan ha psykiske lidelser, være krigsfanger osv - men dette kommer alt for sjeldent fram. Jeg mener man nå bør kartlegge og følge opp overgripernes psykiske og fysiske helse, sier han, og krever også at opplysningsarbeidet om voldtekt bli langt bedre.''

MEN dette må for tusan ordnes opp i FØR de slippes ut på gata, og blir "nordmenn". :/ Samtidig kan det tolkes som at han forsvarer AT de gjør det, de har jo en grunn til det" blæææ

Denne karen var det ikke lett å bli klok på nei. Mener han med siste linjen at kvinner skal ha mer "forståelse" for at de voldtar?

Hele greia fra han virker støttende for voldteksforbrytere. Så enten tar jeg skammelig feil, eller så er ordleggingen i teksten steingal.

Gjest Jacoba

Det er viktig å skille mellom overfallsvoldtekter og andre typer voldtekt. Når det gjelder overfallsvoldtekter er jeg ikke så sikker på om kvinnenes oppførsel har noen innvirkning i det hele tatt gitt.

Der dreier det seg nok heller mer om å være på feil sted til feil tid.

''Det er viktig å skille mellom overfallsvoldtekter og andre typer voldtekt. Når det gjelder overfallsvoldtekter er jeg ikke så sikker på om kvinnenes oppførsel har noen innvirkning i det hele tatt gitt.''

Men ved "andre typer voldtekt" derimot? Eller hva mener du egentlig når du vil skille mellom to typer og årsaker?

Annonse

Gjest Jacoba

Helt sykt!!

''- Hvis gjerningsmennene er ikke-etnisk norske er fokuset på etnisitet såpass stort at det starter en debatt om integrering og innvandring og ikke selve voldtektsproblemet. Ofte er disse mennene traumatiserte, de kan ha psykiske lidelser, være krigsfanger osv - men dette kommer alt for sjeldent fram. Jeg mener man nå bør kartlegge og følge opp overgripernes psykiske og fysiske helse, sier han, og krever også at opplysningsarbeidet om voldtekt bli langt bedre.''

MEN dette må for tusan ordnes opp i FØR de slippes ut på gata, og blir "nordmenn". :/ Samtidig kan det tolkes som at han forsvarer AT de gjør det, de har jo en grunn til det" blæææ

Denne karen var det ikke lett å bli klok på nei. Mener han med siste linjen at kvinner skal ha mer "forståelse" for at de voldtar?

Hele greia fra han virker støttende for voldteksforbrytere. Så enten tar jeg skammelig feil, eller så er ordleggingen i teksten steingal.

Voldtektsmannen er visst offeret her, ser det ut til..

Gjest Jacoba

Det er jo sant. Det er klart man må ta forholdsregler. Det gjelder ikke bare kvinner, men mht alt. Jeg er f.eks. i min fulle rett til å stå i en mørk bakgate og ta ut penger i et fattig land om natta, men det er ikke spesielt lurt.

Og politiet har med jevne mellomrom gått ut og anbefalt unge menn om ikke å vandre gatelangs dritings - nettopp fordi unge, fulle menn er spesielt utsatt for vold.

Er det galt å advare mot dette? Jeg mener at det ikke er det.

Og det er heller ikke galt å si til kvinner at det ikke er så fryktelig lurt å vandre dritings og alene langs Akerselva om natta.

Det har ingenting med å fordele skyld å gjøre. Kvinnen som blir voldtatt har naturligvis 0 % skyld. Det er ikke dermed sagt at det ikke er lurt å gi henne råd, f.eks. mht alkoholmengder, hvor hun kanskje ikke bør gå, eller når det gjelder å dra med seg fremmede menn hun har kjent i 2 timer hjem om natta.

Så lenge det finnes svin kapable til å voldta der ute, og de kryr det åpenbart av (vi snakker om 15000 som går på en smell i Norge hvert år), må også kvinner tenke konsekvenser.

I en ideell verden hadde det ikke vært noe problem, men verden er ikke ideell.

Problemet er mer at overfallsmennene blir presentert som de virkelige ofrene her, og at jenter kan takke seg selv dersom de ikke pakker seg inn.

''Det er viktig å skille mellom overfallsvoldtekter og andre typer voldtekt. Når det gjelder overfallsvoldtekter er jeg ikke så sikker på om kvinnenes oppførsel har noen innvirkning i det hele tatt gitt.''

Men ved "andre typer voldtekt" derimot? Eller hva mener du egentlig når du vil skille mellom to typer og årsaker?

''Men ved "andre typer voldtekt" derimot? Eller hva mener du egentlig når du vil skille mellom to typer og årsaker?''

Ved overfallsvoldtekt så spiller ikke kvinnens oppførsel inn, da er man på "feil" sted til "feil" tid.

Ved voldtekt på en fest f.eks., hvor begge er beruset og derfor har andre grenser enn de ville hatt om de var edru, begge går litt for langt, mannen tror hun vil, men hun vil egentlig ikke, oppfører seg som om hun vil selv om hun faktisk mener det motsatte, men ikke klarer å formidle det fordi hun er drita osv., da KAN kvinnens oppførsel spille inn selv om ansvaret fortsatt selvfølgelig ligger hos den som voldtar.

Et annet eksempel, man behøver f.eks. ikke sveive rundt en mann på fest og trøkke puppa sine opp i trynet hans, sette seg på fanget hans, dra opp skjørtet, osv., osv., framprovosere noe ved egen oppførsel. Det er lov å tenke selv. Dette plasserer allikevel ikke ansvaret noe annet sted enn hos den som voldtar.

Jeg mener kvinnens oppførsel er helt irrelevant ved overfallsvoldtekt, men KAN være medvirkende ved annen type voldtekt.

Jeg sier ikke at kvinnen på noen måte har skyld i noen av tilfellene.

ShitDiddelyDo

Problemet er mer at overfallsmennene blir presentert som de virkelige ofrene her, og at jenter kan takke seg selv dersom de ikke pakker seg inn.

Jeg har problemer med å se hvordan du klarer å lese ut av dette at "overfallsmannen er offeret", og jeg har nettopp sett intervju med fyren der han noe til gangs understreket at dette overhodet ikke hadde noe med klær å gjøre, og at klær generelt ikke har noe å si i forhold til overfallsvoldtekter.

Det er snakk om å tenke på hvor man går alene og hvor forsvarsløs (f.eks. ved å være full) man er når man går der.

Gjest Gjøkeniburet

Kan godt si meg enig med deg i en del saker, men skjønner du ikke det? Det er jo fordi menneskerettighetene står øverst at vi ikke bare kan sende dem tilbake.

Åjada, jeg respekterer menneskerettighetene, men gjør overgriperne som i tillegg er asylsøkere mm. det ?

De har et kvinnesyn som er hinsides det vi har i Norge, og de snakkes omnat de må undervises i hvordan de skal oppføre seg ovenfor norske kvinner.

Ærlig talt ! Det er jo slike forhold de flykter fra vel ?

Nå har vi en sannsynlig overgriper som nettopp er sluppet fri, og en kvinne som er livredd.

Du kan ringe til henne å snakke litt om menneskeretigheter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...