Gå til innhold

Den ultimate bryllupssang?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Jeg synes Leonard Cohens "Dance me to the end of love" må passe ypperlig i et bryllup! Skulle nesen ønske vi hadde valgt den som brudevals, men da hadde vi Trønderbrura, etter ønske fra min mor *he he*

Hvis du skal ha noe på ikke fullt så utenlandsk, kan du jo synge "I folkviston" av Nils Ferlin (jeg liker denne bedre enn den Maj-Brit Andersen-varianten)

http://www.lakestone.se/folkviseton.html

Aille så nær som a Ingebjør er jo en bryllupsrelatert sang, men kanskje ikke den brura ville ha ønsket seg ;-)

I mitt bryllup sang en venninne under vielsen (borgerlig), og da sang hun faktisk en samle (!), men vi byttet ut et par-tre gudommelige ord, så handlet den om kjærlighet, og ikke kjærligheten til Gud :-)

Salmen heter "Å denne kilde", og er skrevet av Eyvind Skeie

Annonse

Tiger in the night av Katie Melua har sånn en nydelig tekst som jeg syns passer godt for to som har funnet hverandre. Har hørt den fremført i to bryllup, veldig rørende.

Eller Ulf Lundells Kärleken förde oss samman (eller hvordan det nå skrives på svensk...)

nitty-gritty

Liker litt annerledes kjærlighetssanger, jeg. Men dessverre er det vel ofte da snakk om forhold som er over ;) Ellers er jeg jo Johnny Cash fan og haaater man country, så er det ut.

Så ta "rådene" med en klype salt:

Ane Brun - Lift Me (

) og Song no.6 (
)

Johnny Cash og June Carter - Cause I love you (

)

Leonard Cohen - Hallelujah (

)

Og selvfølgelig: Bob Dylan - Wedding Song (fant ikke noe link).

mariaflyfly

Liker litt annerledes kjærlighetssanger, jeg. Men dessverre er det vel ofte da snakk om forhold som er over ;) Ellers er jeg jo Johnny Cash fan og haaater man country, så er det ut.

Så ta "rådene" med en klype salt:

Ane Brun - Lift Me (

) og Song no.6 (
)

Johnny Cash og June Carter - Cause I love you (

)

Leonard Cohen - Hallelujah (

)

Og selvfølgelig: Bob Dylan - Wedding Song (fant ikke noe link).

Lift me har jeg vært inne på, ja. Bra forslag :)

mariaflyfly

Tiger in the night av Katie Melua har sånn en nydelig tekst som jeg syns passer godt for to som har funnet hverandre. Har hørt den fremført i to bryllup, veldig rørende.

Eller Ulf Lundells Kärleken förde oss samman (eller hvordan det nå skrives på svensk...)

Skal sjekke ut. Takk for forslag :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...