Gå til innhold

Sovedager

Anbefalte innlegg

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Hvordan kan jeg unngå sånne sovedager som jeg har hatt i dag? Har ligget stort sett i sengen. Har rett og slett ikke orket annet. Sov mye om natten og.

Skrevet

Jeg syns det er greit å ha en sovedag av og til.

serenity777
Skrevet

Jeg tror du kan unngå å sove bort dagen, dersom du står opp :)

Enkelt og greit, men ikke like digg som å ligge å slumre.

Skrevet

Kjenner til den der. Hvis det bare er innimellom gjør det vel ingenting. Hvis du føler at du sover for mye generelt kan du kanskje støtte deg til en behandler? Jeg prøver å forandre søvnmønsteret mitt og jeg har engasjert psykologen min i arbeidet. Jeg skriver også en søvndagbok for å følge med. Merker at det hjelper å gjøre fysiske ting når trettheten truer med å overmanne meg.

Gjest digglert
Skrevet

''Hvordan kan jeg unngå sånne sovedager som jeg har hatt i dag''

Rett og slett stå opp?

Skrevet

''Hvordan kan jeg unngå sånne sovedager som jeg har hatt i dag''

Rett og slett stå opp?

:-)

Gjest sivera
Skrevet

Vet ikke om det er sånn med deg, men jeg tror at mange med psykiske lidelser "maser" seg ut med masse tanker, angst og andre ting.

Jeg har sovedager, hvor jeg sover og sover, akkurat som om kroppen endelig slapper av. Andre dager har jeg sånn angst at jeg nesten ikke tørr å stå opp av senga og gå på badet. Andre dager igjen er jeg veldig hyperaktiv og kan gjøre det meste. Så er det akkurat som om kroppen kobler ut og jeg greier ikke annet enn å ligge og sove.

Vet ikke om dette gjelder deg, men sliter du psykisk så tror jeg ikke at dette er unaturlig. Du må lære deg å godta at ting er sånn.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Vet ikke om det er sånn med deg, men jeg tror at mange med psykiske lidelser "maser" seg ut med masse tanker, angst og andre ting.

Jeg har sovedager, hvor jeg sover og sover, akkurat som om kroppen endelig slapper av. Andre dager har jeg sånn angst at jeg nesten ikke tørr å stå opp av senga og gå på badet. Andre dager igjen er jeg veldig hyperaktiv og kan gjøre det meste. Så er det akkurat som om kroppen kobler ut og jeg greier ikke annet enn å ligge og sove.

Vet ikke om dette gjelder deg, men sliter du psykisk så tror jeg ikke at dette er unaturlig. Du må lære deg å godta at ting er sånn.

Jeg vet ikke helt, om det du sier stemmer. Det er i forbindelse med ting jeg ikke mesterer, slik som denne "umulige" oppgaven jeg har fått nå... kan vel hende jeg klarer den, men det virker så utrolig håpløst at jeg "detter sammen" og ikke orker annet enn å ligge...

Gjest sivera
Skrevet

Jeg vet ikke helt, om det du sier stemmer. Det er i forbindelse med ting jeg ikke mesterer, slik som denne "umulige" oppgaven jeg har fått nå... kan vel hende jeg klarer den, men det virker så utrolig håpløst at jeg "detter sammen" og ikke orker annet enn å ligge...

Hvis du ikke har noe stort stress med å bli ferdig med oppgaven, kan du kanskje hvile litt med god samvittighet-

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Hvis du ikke har noe stort stress med å bli ferdig med oppgaven, kan du kanskje hvile litt med god samvittighet-

Nei, kan ikke hvile med god samvittighet, for jeg må få den til for å få gå opp til eksamen.

Gjest sivera
Skrevet

Nei, kan ikke hvile med god samvittighet, for jeg må få den til for å få gå opp til eksamen.

Sov en time, jobb en time, sov en time, jobb en time osv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...