Gå til innhold

Hva slags kurs har NAV mht til arbeid?

Anbefalte innlegg

Gjest klargjøring

jeg har avklaringspenger og venter på time hos saksbehandler. Jeg blir inkalt en gang i April og må gjøre meg opp noen tanker om hva jeg ønsker videre. Jeg har en utdanning fra før innen sosialt arbeid men orker ikke lenger å være i et helseyrke . Det tapper meg for krefter. Jeg kunne tenke meg å få mere kompetanse med data. Jeg har også lyst til å jobbe med bøker og jobbe i bokhandel.

Jeg har tidligere sett på NAV sine sider en oversikt over hvilke kurs de tilbyr men ser ikke det nå. Kan jeg finne det der noe sted?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/363069-hva-slags-kurs-har-nav-mht-til-arbeid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest signert

Det er mulig NAV i samarbeid med deg kan tilby deg et butikkmedarbeiderkurs. Tror ikke du trenger noen annen utdanning utover det.

Et annet tiltak kan være arbeidspraksis i ordinær bedrift betalt av NAV/AAP (evt skjermet/attførings-bedrift hvis du og NAV mener du trenger det).

Ville tro at de hadde samarbeid med noen kurser i ulike pc-applikasjoner. De hadde iallefall det før her. Ellers behøver man nødvendigvis ikke spesiell utdannelse for å jobbe som medarbeider i bokhandel, tror jeg.

En jeg kjenner som måtte omskolere seg, tok datakortet gjennom NAV, tror det var i fjor. Hun fikk også jobbe noen uker i ønsket bedrift, men fikk ikke jobb der etterpå, så hun tar fortsatt diverse kurs.

Vi har hatt flere arbeidstakere som har vært utplassert fra NAV. Flere av dem fikk fast jobb etterpå. Dette var på kontor, den ene var endatil ingeniør, men hadde problem med å skaffe seg jobb på egenhånd pga ekstrem sjenanse.

Annonse

Gjest klargjøring

Ville tro at de hadde samarbeid med noen kurser i ulike pc-applikasjoner. De hadde iallefall det før her. Ellers behøver man nødvendigvis ikke spesiell utdannelse for å jobbe som medarbeider i bokhandel, tror jeg.

Siden jeg har en utdanning fra før så lurte jeg på om det var noe jeg kunne bygge på. Siden jeg har en utdanning og matte studielån så hadde det vært fint å slippe å begynne helt fra scratch igjen.

Gjest klargjøring

Det er mulig NAV i samarbeid med deg kan tilby deg et butikkmedarbeiderkurs. Tror ikke du trenger noen annen utdanning utover det.

Et annet tiltak kan være arbeidspraksis i ordinær bedrift betalt av NAV/AAP (evt skjermet/attførings-bedrift hvis du og NAV mener du trenger det).

Arbeidspraksis i skjermet virksomhet høres litt skummelt ut, hva går det ut på ?;) Får assosiasjoner til vernet bedrift eller psykiatrisk sykehus.

Hva slags type folk jobber i en skjermet virksomhet og så lurer jeg på hva de skjermes mot/for?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...