Gå til innhold

Hverdagslykke

Anbefalte innlegg

nitty-gritty
Skrevet

Morgenen er på sitt mest aktive. Minstejenta spiser grøt, eldstegutten har fått brødskive, jeg står i undertøyet og tenker på alt jeg må gjør den neste halvtimen og hvor gjerne jeg skulle tatt en dusj før sambo må på jobb. Det var den lunsjen til guttungen... Kanskje han skal få penger med seg i dag? Jeg har jo egentlig lovt han kjøpe-lunsj hver fredag, men har jeg kontanter? Han kommer til å bli lei seg om jeg ikke har. Mener det ligger en 10-kroning i lommeboka, men han trenger 20. Også lunsjen til sambo, har vi pålegg? Uff, jeg skulle ha handlet. Jeg får gjøre det senere i dag. Minstejenta skriker ut, hun venter på en ny skje med grøt, så jeg våkner og dytter den inn, samtidig som hun lener seg framover. Da skjer det.

Hun setter i halsen, hoster litt og kaster opp over hele seg, hele meg, hele høystolen og store deler av gulvet. Mens jeg fremdeles står og summer meg, begynner hun å klaske med hendene i det, såre fornøyd. 'ÆÆÆÆÆSJ!' skriker storebror og dytter vekk maten sin, nå skal han i hvert fall ikke ha frokost.

Sambo løper til og plukker opp babyen. 'Dette må vel jeg ordne opp i!' sier han heltemodig, da han vet jeg absolutt avskyr å tørke opp spy. Men først må han skifte på ungen, så han bærer henne avgårde. Storebror fortsetter protestene og jeg veiver han avgårde, han har sikkert spist nok. Skitt au, tenker jeg, jeg må til pers. Så jeg tørker oppkast og er glad jeg ikke har hatt tid til frokost.

Lykke. Sånn helst plutselig, på knærne på flisene bevæpnet med tørkerull. Fordi ungene er så herlige og sambo er så fin. Fordi jeg egentlig ikke har noe i mot denne oppvasken, for jeg elsker de alle sammen. Fordi det i grunnen var litt humoristisk. Og fordi jeg, på knærne på gulvet, finner ti-kroningen jeg manglet til guttungens lunsj.

Hva er din hverdagslykke i dag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alt det der kunne du unngått dersom du slutter å dagdrømme. Du hadde gått glipp av en tier, men det hadde det sikkert vært verdt.

Skrevet

Alt det der kunne du unngått dersom du slutter å dagdrømme. Du hadde gått glipp av en tier, men det hadde det sikkert vært verdt.

Bare menn kaller det å memorere dagens handleliste samt prøve å huske at junior må ha med seg penger på skolen, for å "dagdrømme"...

Dagdrømming forbinder jeg med virkelighetsflukt, ikke den typen mentale huskelister.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...