Gå til innhold

Seroquel depot.

Anbefalte innlegg

Gjest serose
Skrevet

Jeg har hørt at det skal komme en ny type seroqueltablett som er i depotform. Den skal være en tablett mellom 200-300 mg. Fordelen da, er at man slipper å ta den to ganger i døgnet, og blir sannsynligvis mindre trøtt. Stemmer det? Dermed virker den ikke like godt som en sovemedisin på kveldstid (for de som bare tar den en gang i døgnet), men den virker kanskje mer jevnt hele dagen.

Er det rett forstått?

Har videre hørt at fra ca 200 mg virker seroquel også antidepressivt og angstdempende. Stemmer det, og skrives den ut på disse indikasjonene?

Gjest Zyprexus
Skrevet

Seroquel Depot finnes da allerede? Ligger i allefall på Felleskatalogen,

Gjest serose
Skrevet

Seroquel Depot finnes da allerede? Ligger i allefall på Felleskatalogen,

Det skulle være noe nytt, som måtte søkes om for å få det.

JackieKennedy
Skrevet

det første har jeg ikke hørt om. tatt seroquel i 5 år. måtte ta sobril 15*3 daglig .begynte på 300mg ser og til 100mg siste året. nå gidd jeg ikke mer så spist 50mg en uke så 25mg ferdig med driten. jeg har angst og depresjoner men det hjalp ikke en dritt anna enn å gjøre med dummere rett og slett fordi det er en tanke sperrer. endelig klarer jeg tenke selv =) mitt syn på seroquel ihvertfall =) anbefaler heller zoloft, effexor

Skrevet

Vanskelig å få dette på blå respet visst en ikke har diagnosen shizofren, derfor må det søkest. Jeg fikk det uten at det var søkt og fikk plutselig en regning på 6500 kr. Etter et år fikk jeg igjen 2000 kr ca.

Skrevet

Det skulle være noe nytt, som måtte søkes om for å få det.

Jeg bare må få advare mot denne medisinen. Seroquel Depot gjorde meg trøttere enn jeg noensinne har vært før, jeg klarte ikke å stå opp før tidligst kl 13 (ofte måtte jeg dra meg opp kl 15) uansett om jeg la meg veldig tidlig og jeg ble en zombie på denne medisinen. Men det verste av alt var å komme meg AV Seroquel Depot! Jeg fikk en helt ekstrem abstinens-reaksjon som varte i en hel måned med den verste angsten og ustabiliteten jeg har opplevd i mitt liv. Jeg var ikke i stand til å treffe andre mennesker, gå i butikken, holdt på å gi opp studiet mitt, vurderte selvmord osv. Jeg trodde ikke det var mulig for et menneske å gå gjennom så mye lidelse. Dette var min erfaring på Seroquel depot - et rent helvete!

Skrevet

Jeg bare må få advare mot denne medisinen. Seroquel Depot gjorde meg trøttere enn jeg noensinne har vært før, jeg klarte ikke å stå opp før tidligst kl 13 (ofte måtte jeg dra meg opp kl 15) uansett om jeg la meg veldig tidlig og jeg ble en zombie på denne medisinen. Men det verste av alt var å komme meg AV Seroquel Depot! Jeg fikk en helt ekstrem abstinens-reaksjon som varte i en hel måned med den verste angsten og ustabiliteten jeg har opplevd i mitt liv. Jeg var ikke i stand til å treffe andre mennesker, gå i butikken, holdt på å gi opp studiet mitt, vurderte selvmord osv. Jeg trodde ikke det var mulig for et menneske å gå gjennom så mye lidelse. Dette var min erfaring på Seroquel depot - et rent helvete!

Heldigvis er dette veldig individuellt... Jeg merket ikke noe til bivirkninger...

Lille kylling
Skrevet

Jeg bruker Seroquel Depot er er veldig fornøyd :-) Men psykiateren min måtte søke HELFO om at jeg skulle få den på blå resept. Det får jeg innvilget for ett år av gangen.

Skrevet

Jeg gikk over til Seroquel Depot etter en utprøvningsperiode med vanlig Seroquel som ga meg så massive bivirkninger at jeg ikke greide å fungere. Fikk godkjent registreringsfritak på null komma niks - med BP diagnose.

Fantastisk! Denne medsen holder meg gående, og den holder meg unna de verste grøftene, samtidig som den styrer meg bort fra de upraktiske toppene. Lenge siden jeg har følt at jeg har fungert så bra.

Kjenner ikke på bivirkninger, unntatt hvis jeg tar den for seint på kvelden - da er det tungt å komme seg opp og på jobb neste morgen.

Gjest serose
Skrevet

Jeg gikk over til Seroquel Depot etter en utprøvningsperiode med vanlig Seroquel som ga meg så massive bivirkninger at jeg ikke greide å fungere. Fikk godkjent registreringsfritak på null komma niks - med BP diagnose.

Fantastisk! Denne medsen holder meg gående, og den holder meg unna de verste grøftene, samtidig som den styrer meg bort fra de upraktiske toppene. Lenge siden jeg har følt at jeg har fungert så bra.

Kjenner ikke på bivirkninger, unntatt hvis jeg tar den for seint på kvelden - da er det tungt å komme seg opp og på jobb neste morgen.

Jeg har begynt på 200 mg, og lurer på om det gir en antidepressiv effekt, fordi jeg ble bedre av depresjonen. Det er vanskelig å si om det er grunnen eller andre faktorer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...