Gå til innhold

Druekur

Anbefalte innlegg

Gjest Nickløsheletiden
Skrevet

Prøv heller med bare vann i 5 dager. Det er lurt. Du går garantert ned ihvertfall.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

6

• Lillemus

4

• candyqueen_83

2

• meg__123!

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest Orenda
Skrevet

Hvorfor denne hastekuren da? Hva skal du gjøre etterpå?

Slike kurer kan gjøre at du mister en kg eller to med vann, men om du går tilbake til ditt gamle kosthold så kommer de tilbake og tar gjerne med seg noen kompiskiloer også.

En varig kostomlegging er det eneste som funker i lengden.

Det er bare så vanskelig,derfor trenger jeg litt motivasjon. Det får jeg hvis jeg fyker ned noen kilo.

Gjest Orenda
Skrevet

Hvordan kommer dere egentlig på denne typen kurer? Det er jo det reneste vannvidd, men likevel er det tydeligvis noen som setter seg ned og tenker "Ah, jeg tror jaggu jeg skal ta 5 dager på druer/jordbær/tomater".

Hvordan oppstår tanken?

Var noen slektninger som spiste druer i en uke,det var for å rense kroppen. Slik fikk jeg ideen :)

Gjest Orenda
Skrevet

Prøv heller med bare vann i 5 dager. Det er lurt. Du går garantert ned ihvertfall.

Ja får prøve det :)

Skrevet

Hva virker da?

For å rense tarmene?

Et helt normalt sunt kosthold med mye frukt og grønnsaker tror jeg.

Gjest Orenda
Skrevet

For å rense tarmene?

Et helt normalt sunt kosthold med mye frukt og grønnsaker tror jeg.

Men det tar tid. Føler meg skitten og uren innvendig,en ekkel følelse. For mye usunn mat,usj!

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Hvordan kommer dere egentlig på denne typen kurer? Det er jo det reneste vannvidd, men likevel er det tydeligvis noen som setter seg ned og tenker "Ah, jeg tror jaggu jeg skal ta 5 dager på druer/jordbær/tomater".

Hvordan oppstår tanken?

Orenda skrev:

''Føler meg skitten og uren innvendig,en ekkel følelse. For mye usunn mat,usj!''

Derfor gjør folk slike ting. Et behov for renselse, i en eller annen form, er ikke noe nytt fenomen...

Skrevet

Var noen slektninger som spiste druer i en uke,det var for å rense kroppen. Slik fikk jeg ideen :)

Det stemmer sikkert. Å drite tynt i ei uke kan man sikkert kalle renselse.

Gjest Orenda
Skrevet

Det stemmer sikkert. Å drite tynt i ei uke kan man sikkert kalle renselse.

Ja,må jo bety det.

Gjest luftslott
Skrevet

Druer, melon, vann og Dulcolax? Høres ut som en fin resept på helvete...

Om du vil rense kroppen din er et sunt, normalt kosthold med nok fiber, nok vann sammen med regelmessig bevegelse det beste alternativet. Du vil ikke gå ned i vekt like fort som om du kjører på med en idiotkur, men kroppen din vil takke deg.

Du minner meg om enkelte spiseforstyrrede jeg kjenner... samme hva de gjør, bare de får renset kroppen. Eneste de oppnår er å ødelegge seg selv. Vil du virkelig deg selv så vondt?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Orenda skrev:

''Føler meg skitten og uren innvendig,en ekkel følelse. For mye usunn mat,usj!''

Derfor gjør folk slike ting. Et behov for renselse, i en eller annen form, er ikke noe nytt fenomen...

Det er bare tøv. Det har jeg i hvert fall lest. Lurer på om dette nye fenomenet med tarmskylling på et av disse FBI-programmene på tv, og det var visst bare tull. I hvert fall i følge de som ikke tjener penger på det.

Uansett er det svært usunt å være uten annen føde enn druer (det kan vel knapt kalles føde) i 5 dager.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Hvis målet ditt er å ta av fett er dette bare vås. Du vil gå ned i vekt, men du vil ikke miste fett. Sannsynligvis vil kroppen begynne å lagre fett, mens du mister vann og muskler. Det igjen betyr at fettprosenten går opp.

Hvis du vil rense kroppen, hva nå det betyr, bør du lese litt om det, og da av andre enn de som tjener penger på det.

Gjest Orenda
Skrevet

Druer, melon, vann og Dulcolax? Høres ut som en fin resept på helvete...

Om du vil rense kroppen din er et sunt, normalt kosthold med nok fiber, nok vann sammen med regelmessig bevegelse det beste alternativet. Du vil ikke gå ned i vekt like fort som om du kjører på med en idiotkur, men kroppen din vil takke deg.

Du minner meg om enkelte spiseforstyrrede jeg kjenner... samme hva de gjør, bare de får renset kroppen. Eneste de oppnår er å ødelegge seg selv. Vil du virkelig deg selv så vondt?

Vil ikke meg selv vondt nei. Vil bli sunn :)

Gjest Orenda
Skrevet

Hvis målet ditt er å ta av fett er dette bare vås. Du vil gå ned i vekt, men du vil ikke miste fett. Sannsynligvis vil kroppen begynne å lagre fett, mens du mister vann og muskler. Det igjen betyr at fettprosenten går opp.

Hvis du vil rense kroppen, hva nå det betyr, bør du lese litt om det, og da av andre enn de som tjener penger på det.

Får lese om det da. Er slitsomt når jeg tenker en uke "Vil være sunn". Er det og en stund før jeg tenker "Hva er poenget,til H med alt". Da pøser jeg innpå med masse usunt.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Får lese om det da. Er slitsomt når jeg tenker en uke "Vil være sunn". Er det og en stund før jeg tenker "Hva er poenget,til H med alt". Da pøser jeg innpå med masse usunt.

Det beste er nok å finne en gyllen middelvei du kan leve med over tid, ikke kun for en uke eller fem. Dette jojo-opplegget har ingenting for seg, og gjør mer skade enn nytte. Det er ikke sunt for kroppen.

Sett deg eventuelle mål langt fram i tid. F.eks. neste sommer. Det er lite du kan gjøre på tre uker utover å komme igang.

Gjest Orenda
Skrevet

Det beste er nok å finne en gyllen middelvei du kan leve med over tid, ikke kun for en uke eller fem. Dette jojo-opplegget har ingenting for seg, og gjør mer skade enn nytte. Det er ikke sunt for kroppen.

Sett deg eventuelle mål langt fram i tid. F.eks. neste sommer. Det er lite du kan gjøre på tre uker utover å komme igang.

Skal ned ti kilo til juni. Må slutte med dette tullet mitt,bare synd at psyken min driver meg til vanvidd. innimellom når jeg er bra,da lever jeg sunt og går tur...så kommer noe pyton over meg. Og at jeg er missfornøyd med kroppen ødelegger det og. Tror jeg ville blitt bedre psykisk om jeg var tynn.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Skal ned ti kilo til juni. Må slutte med dette tullet mitt,bare synd at psyken min driver meg til vanvidd. innimellom når jeg er bra,da lever jeg sunt og går tur...så kommer noe pyton over meg. Og at jeg er missfornøyd med kroppen ødelegger det og. Tror jeg ville blitt bedre psykisk om jeg var tynn.

Trening gjør underverker for psyken, så det er kanskje det du bør begynne med. Jogging, f.eks.

10 kilo til juni. Nja. Det skal godt gjøres å ta av 10 kilo fett på så kort tid, men du kan komme langt på vei på rundt 6 uker.

Gjest Orenda
Skrevet

Trening gjør underverker for psyken, så det er kanskje det du bør begynne med. Jogging, f.eks.

10 kilo til juni. Nja. Det skal godt gjøres å ta av 10 kilo fett på så kort tid, men du kan komme langt på vei på rundt 6 uker.

Får begynne å jogge med musikk i ørene.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Får begynne å jogge med musikk i ørene.

Jepp - musikk er et must på øra når du jogger!

Men jogging er en god ide. Det er muligens hardt i starten, men start i så fall med korte turer, og gå litt når du må det. Du vil fort merke at formen kommer.

Og det beste av alt: Du kommer til å føle deg så bra etterpå. Joggesko burde skrives ut på blå resept til folk som sliter. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...