Gå til innhold

Hva med å kalle jentungen Ola?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

13

• tzatziki1365380058

4

• laban

3

• EnolaGay

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest Jacoba

''Navnet skal nå være til vesentlig ulempe for den som bærer det, om det ikke skal bli godkjent.''

Jeg kan vel se en del ulemper ved å være ca den eneste jenta i hele verden som heter Audun...

Om en jente kan hete Ola, kan da en gutt hete Kari? I så fall: hvorfor ikke????? :-P

Gjest Jacoba

''Navnet skal nå være til vesentlig ulempe for den som bærer det, om det ikke skal bli godkjent.''

Jeg kan vel se en del ulemper ved å være ca den eneste jenta i hele verden som heter Audun...

Om en jente kan hete Ola, kan da en gutt hete Kari? I så fall: hvorfor ikke????? :-P

Det manglet et 'ikke' i siste setningen. Eller noe sånt. *trøtt* :-)

tzatziki1365380058

Aud - Unn??? Hehe..... Hva med Unn-Aud?

Jeg synes Jøran brukt som kvinnenavn , også er ganske spesielt.

Annonse

Gjest Hulderen

Nå er det faktisk 54 menn i norge som heter Kari. (Kilde: SSB)

Og det er ikke så merkelig, de stammer sikkert fra Finland der Kari er et mannsnavn.

Jeg husker et amerikansk par jeg ble kjent med under studietiden. De bodde midlertidig i Norge, og ventet (og senere fikk) barn mens de var her. De ville gi barnet et norsk navn, og sa at de begge syntes Ola var vakkert, men at det ville høres for feminint ut for en gutt i USA pga a-endingen.

Kari, med annerledes tonefall, er jo et mannsnavn i Finland.

Likeså er Inge et damenavn i Danmark. Det hender jo at folk flytter til andre land enn der de er født.

Sønnen til prinsesse Caroline av Monaco heter forresten Andrea.

Gjest prust

Guttenavn.

Jeg mente Jorann. Det er navnet til ei jeg vet hvem er, utrolig merkelig navn. Jeg må alltid tenke tre ganger på hvem det er snakk om (kjenner henne ikke, men kjenner mannen litt og vet hvem ungene er), og må tenke gjennom hvilket kjønn det er snakk om.

Ser på ssb.no at det faktisk er 28 kvinner som heter dette. Trodde det var sjeldnere.

Annonse

Kari er et guttenavn i Finnland :)

Og Gerd er et guttenavn i Tyskland.

tzatziki1365380058

Jeg mente Jorann. Det er navnet til ei jeg vet hvem er, utrolig merkelig navn. Jeg må alltid tenke tre ganger på hvem det er snakk om (kjenner henne ikke, men kjenner mannen litt og vet hvem ungene er), og må tenke gjennom hvilket kjønn det er snakk om.

Ser på ssb.no at det faktisk er 28 kvinner som heter dette. Trodde det var sjeldnere.

Det morsomme hadde jo vært om hun hadde vært gifte med en Jørund.

Jorann og Jørund har invitert oss på middag på søndag.....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...