Gå til innhold

Hva med å kalle jentungen Ola?

Anbefalte innlegg

Og i Hellas heter damenes kjønnsorgan for mona og det er att på til regnet for å være et styggt ord som f....

Akkurat det der om Mona i hellas har jeg hørt også. Grekerne sperrer opp øynene hvis de hører noen rope "Mona" til noen på stranda/gata.

Fortsetter under...

• Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

13

• tzatziki1365380058

4

• laban

3

• EnolaGay

3

Mest aktive i denne tråden

Synes tvillingene som heter Tim og Tom også stiller litt i samme rekke.

Og så var det en bekjent av meg som kalte sønnene sine Per, Pål og Morten. :-)

Under kåringen av Norges rareste navn for noen år siden, meldte et tvillingpar seg på, og jeg tror de havnet på tredjeplass eller noe slikt. De het Arne Willy og Willy Arne.

Per, Pål og Morten, ja, lurer på hvor mange ganger de har fått spm om ikke yngstemann burde hett Espen.:-)

Gjest Jacoba

''For mange år siden så jeg en fødselsannonse i Aftenposten der det sto at Sandra hadde blitt storesøster til Sindre og Sondre...;-)''

Husker jeg så en fødselsannonse hvor et søskenpar hadde blitt storesøsken begge to (den ene var jo det fra før) og de het det samme som mine! Og navnene er ikke såååå vanlig, ikke guttungens i alle fall. Lurer fremdeles på hva de kalte tredjemann... :o)

Vi har et søskenpar i nabolaget som heter det samme som våre to. Samme rekkefølge på de to som på våre, og omtrent samme aldersforskjell. Utrolig rart :-)

ja hvis man _vil_ gå inn for å skape komplikasjoner så...:)

Noen foreldre er så opptatt å være spesielle at de gir barna de rareste navn, Stinius! håper jeg ikke tråkker noen på tærne, men det er jo et svært spesielt navn.

Jeg har et veldig vanlig navn for mitt årskull, men et trøblete etternavn. Min mor ville opprinnelig gi meg et litt mere uvanlig fornavn men droppet det da hun tenkte at etternavnet var spesielt nok.

Sikker lurt å bruke fornuften også. Hvis barnet i tillegg skal ha to etternavn så blir det mye stavetid. Snakker jeg med en utlending over telefonen som skal skrive navnet mitt så går tellerskrittene fort;)

Under kåringen av Norges rareste navn for noen år siden, meldte et tvillingpar seg på, og jeg tror de havnet på tredjeplass eller noe slikt. De het Arne Willy og Willy Arne.

Per, Pål og Morten, ja, lurer på hvor mange ganger de har fått spm om ikke yngstemann burde hett Espen.:-)

Jeg kjenner en familie der det kom 3 jenter. De het Anne, Beate og Cecilie. Så kom nr 4, og alle ventet at hun skulle bli kalt Dorthe eller noe sånt. Men neida, det ble........Åse!

Tjihi....

Annonse

Jeg kjenner en familie der det kom 3 jenter. De het Anne, Beate og Cecilie. Så kom nr 4, og alle ventet at hun skulle bli kalt Dorthe eller noe sånt. Men neida, det ble........Åse!

Tjihi....

Det var vel etter at de skjønte at det uansett ikke ble 29 unger ;-)

ja hvis man _vil_ gå inn for å skape komplikasjoner så...:)

Noen foreldre er så opptatt å være spesielle at de gir barna de rareste navn, Stinius! håper jeg ikke tråkker noen på tærne, men det er jo et svært spesielt navn.

Jeg har et veldig vanlig navn for mitt årskull, men et trøblete etternavn. Min mor ville opprinnelig gi meg et litt mere uvanlig fornavn men droppet det da hun tenkte at etternavnet var spesielt nok.

Sikker lurt å bruke fornuften også. Hvis barnet i tillegg skal ha to etternavn så blir det mye stavetid. Snakker jeg med en utlending over telefonen som skal skrive navnet mitt så går tellerskrittene fort;)

Jeg kjenner en liten Stinius (sønn av en bekjent), og han passer kjempegodt til navnet sitt. :-)

Jeg kjenner en liten Stinius (sønn av en bekjent), og han passer kjempegodt til navnet sitt. :-)

''Jeg kjenner en liten Stinius (sønn av en bekjent), og han passer kjempegodt til navnet sitt. :-)''

Da er sjansen 1 av 16 for at du kjenner Mari Maurstad. :o)

så hvordan er en Stinius? og hvor kommer navnet fra?

''så hvordan er en Stinius?''

Han jeg vet om er nydelig. :-)

'' og hvor kommer navnet fra?''

Aner ikke. Har en navnebok men gidder ikke reise meg fra sofaen for å slå opp. Pørv med et nettsøk.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...