Gå til innhold

Graviditet: Ibux i 1.trimester

Anbefalte innlegg

Gjest P-woman
Skrevet

Hei, Jeg trakk visdomstannen min for 6 dager siden. Har siden tatt ibux og paracett for å dempe smertene. Jeg har tatt ca 18 tabletter (a 400mg )Burana/Ibux og en del paracett i løpet av disse 6 dagene. I morges fant jeg ut av at jeg var gravid, og etter en del research på nettet så virker det som om sannsyligheten for at fosteret kommer unna med skader er minimal. Jeg tar selvfølgelig kun paracett nå, selv om det ikke har like bra effekt, men det jeg lurer på er hva nøyaktig som er effekten ved bruk av ibux i 1.trimester. Jeg er maks 5 uker på vei (hadde mensen i forrige mnd). Er den største faren abort i 1.trimester? i så fall takler jeg dette, men dersom det er snakk om misdannelser så er det verre. Hva slags misdannelser? leste noe om hull i hjertet, men skjer ikke denne prosessen i 3.trimester? andre misdannelser så tidlig? organene begynner vel ikke å danne seg før etter uke 5 eller noe?! Det siste jeg lurer på er om det er mulig å se eventuelle misdannelser på ultralyd? og i så fall fra hvilken uke? Jeg skal til bestille time hos legen til uken, men setter pris på svar fra deg også. Fagfolk har jo forskjellige erfaringer. Ps. har lest det som står i felleskatalogen, og det stemmer ikke med pakningsvedlegget.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...