Gå til innhold

FU: Det kjekkeste du noensinne har kjøpt?

Anbefalte innlegg

Gjest Lurerinnis
Skrevet

Her kan det komme mye nyttig fram!

Ting jeg ikke kan unnvære er eggkokerene (flertall ja) mine, jeg koker bløte egg i den ene og harde egg i den andre, samtidig.

Nå gleder jeg meg til mange tips om ting jeg kan skaffe meg som kan gjøre hverdagen lettere og livet lysere!

Videoannonse
Annonse
  • Svar 64
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Maya

6

• Mammantil3

5

• morsan

4

• candyqueen_83

4

Skrevet

Fikk riskoker til bryllupet, og den er rett og slett genial. Putter ris og vann oppi, slår den på og så slipper jeg å tenke mer på risen. Holder risen varm når den er ferdig kokt, så jeg slipper ekstrem planlegging for å få hele middagen ferdig samtidig.

Skrevet

Vanskelig å trekke fram en bestemt ting, men hvis jeg skal nevne en teknisk duppeditt som jeg ble litt overrasket over hvor praktisk den var, må jeg nevne vannkoker.

Og da en som kan løftes rett fra 'dockingstasjon' uten å måtte ta ut ledningen for å flytte på den.

Skrevet

Mikrobølgeovnen med mulighet til pizzasteking, så utrolig kjekk når man har tenåringer i huset.

Gjest Modern77
Skrevet

Eggkokeren er veldig kjekk, husker ikke hvordan jeg koker egg på vanlige måten jeg :D

Mikroen er også kjekk å ha hvis jeg får impulsinfall ang middag, går kjapt å tine i den..

eller varme opp igjen mat.

Kaffetrakteren hadde vi vel heller ikke klart oss uten...

Vannkokeren har jeg funnet ut er helt super nå når jeg har baby som spiser grøt, pluss jeg koker vannet hennes....

Og hva skulle jeg gjort uten vaskemaskin og tørketrommel?

Og oppvaskmaskin hadde jeg ikke klart meg uten når jeg ser haugene med oppvask som danner seg etter bare en dag... (nei er ikke glad i å vaske opp for hånd).

Mange kjekke duppeditter ja.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Kaffepresse. En hårreisende god oppfinnelse. Skal sies at jeg ikke kjøpte den, men fikk den i gave, men det var en lur gave å gi, selv om det ikke var jeg som ga den.

Kamera og utstyr.

Gjest Hulderen
Skrevet

Pussig å lese om ting andre syns er det kjekkeste de har, som jeg hverken har eller ønsker meg. Tenker på microbølgeovn, riskoker og eggekoker.

Vannkoker har jeg, og den brukes mye. Fonduegryta og woken setter jeg stor pris på.

Gjest Elextra
Skrevet

Har vanskeligheter med å komme på noe. Er glad jeg hverken har eggekoker, riskoker eller vannkoker, det er ikke noe savn, og jeg er ikke glad i maskiner og ting som helst skal stå fremme på benken.

Største løftet på kjøkkenfronten var foruten oppvaskmaskin induksjonsplater (kokeplater), som jeg fikk første gang for ca. syv år siden. Utrolig mye raskere enn vanlige kokeplater + at en har langt bedre kontroll under koking/steking, blant annet. Vann koker jo på 1,2,3, så det er vel grunnen til at jeg ikke føler behov for vannkoker.

Skrevet

Eggekoker har vi også, og jeg har alsri brukt noe annet, så den kan jeg IKKE unnvære!

Ellers er det ikke mange duppeditterr jeg har..

Skrevet

Pussig å lese om ting andre syns er det kjekkeste de har, som jeg hverken har eller ønsker meg. Tenker på microbølgeovn, riskoker og eggekoker.

Vannkoker har jeg, og den brukes mye. Fonduegryta og woken setter jeg stor pris på.

Helt omvent her enn det du syns :o) Vannkoker har jeg aldri skjønt vitsen med :o)

Skrevet

Vannkoker! Brukes opptil flere ganger hver dag. :o)

Skrevet

Hm, må nok nevne flere her. iPhonen og dens gode venn Geneva XL ligger svært høyt på listen, og det samme gjør Nespressomaskinen. Ellers har jeg aldri angret på Kenwood-kjøpet, bruker den flere ganger pr uke :)

Gjest Hulderen
Skrevet

Helt omvent her enn det du syns :o) Vannkoker har jeg aldri skjønt vitsen med :o)

:-)

Det er så enkelt som at jeg koker opp vannet i vannkokeren når jeg koker mat, for å slippe å vente så lenge. Dessuten bruker vi den når vi drikker te.

Skrevet

:-)

Det er så enkelt som at jeg koker opp vannet i vannkokeren når jeg koker mat, for å slippe å vente så lenge. Dessuten bruker vi den når vi drikker te.

Ja, jeg har skjønt at noen gjør det. Sikkert en vanesak. I tillegg drikekr jeg ikke te, og de få gangene jeg gjør det, så bruker jeg trakteren :o)

Gjest nupperelle
Skrevet

Nuppefjerneren min syns jeg er kjekk. Og iPhonen, selvsagt.

Skrevet

Android-telefon. Aldri har jeg vært så glad i en dings. Bruker den bl.a. til:

Å lese lekser på (.pdf-filer)

Sjekke hvor det siste store jordskjelvet var

Føre statistikk over migreneanfallene.

Registrering av utgifter (budsjett)

Kalender

GPS

Spill

Twitter

Nettsurfing

Notatblokk

Handleliste med "sjekk av" funksjon

Sende og motta mail

Vater

Kamera

Fotoredigering

Og så går det an å ringe og sende SMS/MMS med den, men det bruker jeg ikke så ofte ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...