Gå til innhold

ønske god bedring

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 89
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• frosken

6

• morsan

6

• meg__123!

5

• trollemor;o)

4

Annonse

jeg hadde ikke lagt noe særlig vekt på dette. Han er din sjef, og det du skrev var en ren opplysning. I en annen sammeheng hadde jeg kanskje tenkt anderledes.

Andre momenter er hvor ofte du er syk, og hva slags syk du er. Og hvor mange personer sjefen må forholde seg til.

tzatziki1365380058

Det er heller du som ikke følger normale regler. En arbeidstaker skal ringe arbeidsgiver når h*n er syk, dersom dere ikke har en spesiell avtale med sjefen. At sjefen svarer ok på en melding er helt normalt som en bekreftelse på at meldingen er mottatt.

Hvor står det, egentlig, at man skal ringe? I personalhåndboken vår, står det at vi skal gi beskjed første fraværsdag, men ikke hvordan vi skal gi beskjed.

Enig i at det til nå har vært mest vanlig å ringe, men jeg synes mail og sms burde være like greit, spesielt siden folk knapt svarer på telefon uansett. De er jo i møter hele dagen omtrent.

Gjest Modern77

Mannlig sjef regner jeg med? Kvinnelige er ofte sånn "følelsesmennesker" som skal vise empati osv... Når jeg ringer sjefen som er kvinne (og de jeg hadde før og),

så var det masse prat, jeg skulle bare si jeg var syk, de bare og den og den var syk og uff, hvordan føler du deg og bla... god bedring bla bla...

litt for mye empati kanskje?

Menn er mer konkrete... du skulle jo bare gi beskjed om at du var syk,

så han svarer med ok, så vet du at beskjeden er mottatt.

Gjest Jacoba

jeg hadde ikke lagt noe særlig vekt på dette. Han er din sjef, og det du skrev var en ren opplysning. I en annen sammeheng hadde jeg kanskje tenkt anderledes.

Andre momenter er hvor ofte du er syk, og hva slags syk du er. Og hvor mange personer sjefen må forholde seg til.

Enig her. Og hvor ofte det sendes sms-er søndag kveld om sykdom. Mange elementer som kan spille inn.

Annonse

Mary Poppins

Selv begriper jeg ikke at du får deg til å sende sms(..) til din sjef, på en søndag(...).

Det er helt normalt her. Kunne ikke falt meg inn å tenke at det er negativt dersom noen som jobber under meg sender meg en sms på en søndag og sier de er syk. Jeg svarer bestandig med en god bedring hilsen, og det samme gjør min sjef igjen.

Når du er syk så ringer du og sier ifra på første virkedag. Du sender ikke sms til sjefen din på en søndag.

Det kommer vel strengt an på hva slags jobb en har hvor lett/vanskelig det er å finne vikar ?. Hadde jeg vært sjef der jeg jobber så hadde jeg satt pris på å få vite det så tidlig som mulig .

Gjest xbellax

Det er helt normalt her. Kunne ikke falt meg inn å tenke at det er negativt dersom noen som jobber under meg sender meg en sms på en søndag og sier de er syk. Jeg svarer bestandig med en god bedring hilsen, og det samme gjør min sjef igjen.

Det er jeg som er gammeldags mener du? :-) Jeg synes det høres helt horribelt ut. Jeg kan forstå sms, men på en søndag??

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...