Gå til innhold

ønske god bedring

Anbefalte innlegg

Ja men det er forstålig, på slike steder kan jeg forstå det. Men kan man ikke ringe da? Det virker så sløvt å sende en sms synes jeg. Ringe dine deg eller sendte de sms? Eller brukte de msn? :-)

Jeg bruker ikke msn, så det gjorde de aldri ;-)

Vi hadde ekstremt lavt sykefravær, så jeg sitter nå og tenker over hvordan de egentlig gjorde det de få gangene noen var borte. Jeg tror nesten helt sikkert at jeg fikk sms når det gjaldt syke barn - og jeg husker en gang jeg fikk sms når en hadde amgangssyke selv.

Hvis en er skikkelig syk, så er det jo mye enklere å sende en sms enn å måtte fokusere og stresse med en telefonsamtale.

Syntes det var veldig ok med sms. Jeg har byttet jobb nå, og måtte ha en sykt-barn dag i vinter. Jeg sendte da bare en sms om det, og fikk kjapt svar. Men lederen min sa da at det beste var om jeg kunne ringe og si i fra. Jeg svarte da at jeg gjerne kunne ha gjort det, men var vant med sms fra min forrige jobb.

Fortsetter under...

• Svar 89
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• frosken

6

• morsan

6

• meg__123!

5

• trollemor;o)

4

Jeg foretrekker veeeldig mye mer at de sender meg en sms enn at de ringer meg på en søndag. Setter også pris på å vite om evnt fravær tidligst mulig selv om det hos oss ikke er nødvendig med en vikar.

''Jeg foretrekker veeeldig mye mer at de sender meg en sms enn at de ringer meg på en søndag. Setter også pris på å vite om evnt fravær tidligst mulig selv om det hos oss ikke er nødvendig med en vikar.''

Er veldig veldig enig. Liker ikke å få jobbtelefoner når jeg har fri (med mindre det er noe veldig veldig spesielt). Mye bedre med en sms.

trollemor;o)

Når du er syk så ringer du og sier ifra på første virkedag. Du sender ikke sms til sjefen din på en søndag.

Jo før jo heller spør du meg. Det er ikke så lett å skaffe vikarer tidlig mandag morgen aakkurat. Som lærer ser jeg helt klart fordeler med å sende sms på søndag.

trollemor;o)

Men fortell meg at du ringer da, ikke sant? Eller bruker du msn??

Er det BARE jeg som er 90 år her?????????!

hahaha, er msn bedre enn sms???? Ja, du er den eneste fossilen her inne. Det er bedre å sende sms for da kan han lese den når han vil og gjøre med den som han vil. Når noen ringer er du nødt til å snakke og forholde deg til den som ringer akkurat der og da.

Annonse

Mary Poppins

''Jeg foretrekker veeeldig mye mer at de sender meg en sms enn at de ringer meg på en søndag. Setter også pris på å vite om evnt fravær tidligst mulig selv om det hos oss ikke er nødvendig med en vikar.''

Er veldig veldig enig. Liker ikke å få jobbtelefoner når jeg har fri (med mindre det er noe veldig veldig spesielt). Mye bedre med en sms.

Ja ikkesant :-)

Gjest xbellax

hahaha, er msn bedre enn sms???? Ja, du er den eneste fossilen her inne. Det er bedre å sende sms for da kan han lese den når han vil og gjøre med den som han vil. Når noen ringer er du nødt til å snakke og forholde deg til den som ringer akkurat der og da.

Msn var selvsagt en spøk, naturligvis bruker man ikke den kommunikasjonsformen for å melde fra ved sykdom.

''Liker ikke å få jobbtelefoner når jeg har fri (med mindre det er noe veldig veldig spesielt). Mye bedre med en sms.''

Helt enig!

Sjefen kunne godt koste på seg et "god bedring", selv om det kan være flere grunner til at det ikke ble gjort her. Jeg har jobbet tett med flere kollegaer, og en av dem pleier å si fra på forhånd at han er syk i morgen. Dette har jeg alltid stusset over, og pleier selv å si fra samme morgen som jeg blir hjemme. Min erfaring er at formen svært ofte kan bedre seg etter hvile og en lang natts søvn.

Msn var selvsagt en spøk, naturligvis bruker man ikke den kommunikasjonsformen for å melde fra ved sykdom.

I personalhåndboka på min jobb står det at sykefravær skal ringes inn, og ikke meldes på sms.

Når det er sagt tror jeg nok at flere avdelinger ikke er så strenge på akkurat det der.

I min jobb ville jeg synes det var rart å skulle varsle morgendagens sykefravær i dag, med mindre det var noe helt spesielt som skulle skje tidlig neste morgen. Som regel sitter vi alle og jobbe rmed hver våre saker, og det er ingen som gjør andres jobb når de er syke. Men det er jo fint å vite hvorfor folk ikke er på plassen sin.

Hvis jeg satt og skulle ta imot varsel om sykefravær og noen insisterte på å si fra søndag kveld, ville jeg klart ha foretrukket sms fremfor telefon, med mindre det var noe veldig alvorlig, da.

Det er jo annerledes om man ringe inn tidlig mandag morgen og legger igjen beskjed på forværelset, for dem man ringer til da er jo på jobb.

Gjest xbellax

I personalhåndboka på min jobb står det at sykefravær skal ringes inn, og ikke meldes på sms.

Når det er sagt tror jeg nok at flere avdelinger ikke er så strenge på akkurat det der.

I min jobb ville jeg synes det var rart å skulle varsle morgendagens sykefravær i dag, med mindre det var noe helt spesielt som skulle skje tidlig neste morgen. Som regel sitter vi alle og jobbe rmed hver våre saker, og det er ingen som gjør andres jobb når de er syke. Men det er jo fint å vite hvorfor folk ikke er på plassen sin.

Hvis jeg satt og skulle ta imot varsel om sykefravær og noen insisterte på å si fra søndag kveld, ville jeg klart ha foretrukket sms fremfor telefon, med mindre det var noe veldig alvorlig, da.

Det er jo annerledes om man ringe inn tidlig mandag morgen og legger igjen beskjed på forværelset, for dem man ringer til da er jo på jobb.

Jeg er ikke vant til at man ringe eller melder sjefen i det hele tatt i helgen, men det har også noe å gjøre med yrker jeg tidligere har hatt, der ringte man vaktansvarlig(på jobb såklart) og ga beskjed om å få vakten dekket samt be vedkommende legge en beskjed på kontoret til sjefen. Mao helt utenkelig (og unødvendig) og bry sjefen med sånt. Alt avh av hvor man jobber, såklart.

Jeg er ikke vant til at man ringe eller melder sjefen i det hele tatt i helgen, men det har også noe å gjøre med yrker jeg tidligere har hatt, der ringte man vaktansvarlig(på jobb såklart) og ga beskjed om å få vakten dekket samt be vedkommende legge en beskjed på kontoret til sjefen. Mao helt utenkelig (og unødvendig) og bry sjefen med sånt. Alt avh av hvor man jobber, såklart.

Ja, normalt ikke nødvendig å varsle sjefen hos oss - en sekretær holder i massevis, så kan sekretæren legge inn i kalenderen at X er syk, og eventuelt varsle sjefen.

Annonse

Sjefen min krever at man ringer, han godtar ikke sms...

Nei ikke farlig, men det virker så, ...sløvt? For de " fleste" yrker, hvor ikke det å skaffe en vikar er livsviktig, så synes jeg man kan vente til mandag, skjønt noen steder kan man ikke det og da er det logisk at man må få gitt beskjed så tidlig som mulig. Men på sms? Kunne aldri verden falle meg inn.

''Men på sms? Kunne aldri verden falle meg inn.''

Vi har lov til å sende sms til personalsjefen ved sykdom og hun setter stor pris på å få beskjed kvelden i forveien om vi kan det. :o) Den forrige personalsjefen derimot, ville ikke ha sms, men telefon.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...