Gå til innhold

Skamslått for utroskap

Gjest sharialoven er skremmende.

Anbefalte innlegg

Gjest sharialoven er skremmende.

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=10092172

Hvordan _er det mulig_ at så mange som 200 mennesker kan se på dette, støtte dette, og atpåtil rope opp om flere slag?!? De aller fleste mennesker vil jo ikke klare å se på noe sånt engang uten å bli kvalm, føle avsky osv, men her samles det altså en stor forsamling og heier og støtter det? Jeg skjønner ikke hva slike folk er laget av. Skremmende.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/363169-skamsl%C3%A5tt-for-utroskap/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 91
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Kim78

26

• hidi, the scorpion

12

• ShitDiddelyDo

5

• megler Smekk

3

''Hvordan _er det mulig_ at så mange som 200 mennesker kan se på dette, støtte dette, og atpåtil rope opp om flere slag?''

Resultatet av en syk religion.

Det er vel mer et resultat av en kultur siden ikke alle muslimske land driver på med slike syke straffemetoder :/

Annonse

Ordkløyveri. Sharialoven er definert i Koranen som danner grunnlaget for landets dominerende religion.

Slike lover har man også i Bibelen.....

I noen muslimske land bruker man Koranen som begrunnelse for Sharialovene. Det blir jo feil å snakke om Islam som en syk religion når mange muslimske land greier å opptre sivilisert og moderne på tross av religionen.

megler Smekk

I noen muslimske land bruker man Koranen som begrunnelse for Sharialovene. Det blir jo feil å snakke om Islam som en syk religion når mange muslimske land greier å opptre sivilisert og moderne på tross av religionen.

''I noen muslimske land bruker man Koranen som begrunnelse for Sharialovene''

Ja, selvfølgelig gjør man det.

Gjest Nord og ned.

Ikke alle muslimskdominerte land blander rekigion og politikk nei. Libya er frem til nå et bra eksempel. Husseins Irak ett annet. Tyrkia frem til nylig et tredje.

Straffen i avisartikkelen er tuftet på religiøse lover, det står svart på hvitt og burde være lite å diskutere.

Ikke alle muslimskdominerte land blander rekigion og politikk nei. Libya er frem til nå et bra eksempel. Husseins Irak ett annet. Tyrkia frem til nylig et tredje.

Straffen i avisartikkelen er tuftet på religiøse lover, det står svart på hvitt og burde være lite å diskutere.

Jeg reagerte på "megler Smekk" sin kommentar "Resultatet av en syk religion" siden den moderne islamske verden ikke driver på på denne måten. Jeg tenker at det er kulturen som velger å fokusere på eldgamle "lover" og rettferdiggjør dette ved å bruke Koranen for å skremme folket til taushet og aksept.

Gjest Nord og ned.

Jeg reagerte på "megler Smekk" sin kommentar "Resultatet av en syk religion" siden den moderne islamske verden ikke driver på på denne måten. Jeg tenker at det er kulturen som velger å fokusere på eldgamle "lover" og rettferdiggjør dette ved å bruke Koranen for å skremme folket til taushet og aksept.

Så lenge landene blir styrt av verdslige diktatorer, som er mer opptatt av personlig rikdom og luksus enn av religion går det faktisk nokså greit, ja.

Desverre har de få tilfellene av relativt frie valg som det gjennom historien har vært i mulimskdominerte land, e.g Palestina og Algerie vist seg at flertallet der foretrekker sharia og middelalderlover hvis de kan få velge.

megler Smekk

''moderne islamske verden ikke driver på på denne måten.''

Den er så godt som ikke-eksisterende.

'' Jeg tenker at det er kulturen som velger å fokusere på eldgamle "lover" og rettferdiggjør dette ved å bruke Koranen for å skremme folket til taushet og aksept.''

Sharia er betegnelsen på islams hellige lov, altså den fullkomne morallov som er skapt av Allah. En muslim er pr. definisjon et menneske som underordner seg under Allah, og da er man pålagt å følge Sharia.

Annonse

''moderne islamske verden ikke driver på på denne måten.''

Den er så godt som ikke-eksisterende.

'' Jeg tenker at det er kulturen som velger å fokusere på eldgamle "lover" og rettferdiggjør dette ved å bruke Koranen for å skremme folket til taushet og aksept.''

Sharia er betegnelsen på islams hellige lov, altså den fullkomne morallov som er skapt av Allah. En muslim er pr. definisjon et menneske som underordner seg under Allah, og da er man pålagt å følge Sharia.

Og de kristne skal ikke følge Bibelen?

Og de kristne skal ikke følge Bibelen?

Sett mange offentlige piskinger i "kristne" land i det siste?

Kristen=tilhenger av kristus som avbrøt steiningen av en utro kvinne.

Du kan jo ikke det mest elementære i de tema du blander deg borti.

--------------------------------------------------------------------------------------------

Mulig å få et forklaring på hvorfor du plutselig skifter identitet etter å ha spammet ned DOL i 10-12 år som Sør.

Sett mange offentlige piskinger i "kristne" land i det siste?

Kristen=tilhenger av kristus som avbrøt steiningen av en utro kvinne.

Du kan jo ikke det mest elementære i de tema du blander deg borti.

--------------------------------------------------------------------------------------------

Mulig å få et forklaring på hvorfor du plutselig skifter identitet etter å ha spammet ned DOL i 10-12 år som Sør.

Ja, for under 100 år siden så sendte kristne (i all hovedsak) over 6 millioner jøder i døden.

Bibelen og Koranen inneholder altså ca. det samme, og forskjellen er de individene som tolker dette. Noen er fornuftige, og andre (som deg) er ekstremister.

Gjest Elextra

Enig, alle sider ved dette er helt forferdelige. Da tenker jeg både på rettsprosessen (bare påstander/antakelser), det at det kun er kvinnen som straffes, det at en offentlig straffer utroskap det hele tatt, så vel som selve straffemetoden... og det slutter sikkert ikke der!

Fryktelig! Og noe av det som provoserer meg mest er i hvilken grad mennene står og heier når kvinner straffes for slik "utroskap" - mennene går fri, det er jo kvinnene som skal vokte moralen, må vite.

Enig, alle sider ved dette er helt forferdelige. Da tenker jeg både på rettsprosessen (bare påstander/antakelser), det at det kun er kvinnen som straffes, det at en offentlig straffer utroskap det hele tatt, så vel som selve straffemetoden... og det slutter sikkert ikke der!

Fryktelig! Og noe av det som provoserer meg mest er i hvilken grad mennene står og heier når kvinner straffes for slik "utroskap" - mennene går fri, det er jo kvinnene som skal vokte moralen, må vite.

Det varierer faktisk - ofte blir mannen straffet minst like hardt, men som sagt det avhenger av omstendigheter (om han er gift, for eksempel), lokal kultur.

Uansett er det selvsagt bare å fordømme hele greien 100%.

Gjest Nord og ned.

Ja, for under 100 år siden så sendte kristne (i all hovedsak) over 6 millioner jøder i døden.

Bibelen og Koranen inneholder altså ca. det samme, og forskjellen er de individene som tolker dette. Noen er fornuftige, og andre (som deg) er ekstremister.

Pisspreik og løgn. Igjen avslører du at du ikke engang skjønner at KRISTENdom kommer fra peresonen Jesus KRISTUS.

Ham sa tydelig at man ikke skulle drepe i det hele tatt, og/eller steine noen for utroskap. Ergo er ingen som gjør det kristne uansett om de kaller seg for det.

Muhammend lærte at man skulle drepe, vansire og henrette for alle mulige ting inkludert de vantro, og utro kvinner, Ergo er det HELT is amsvar med religionen å gjøre det. En som myrder i Allahs navn er en ekte muslim.

Du sammenligner usammenlignbare størrelser, og gjentar samme løgner i det evindelige.

--------------------------------------------------------------------------

Igjen, hva er svaret på spørsmålet jeg stilte i forrige innlegg?

Pisspreik og løgn. Igjen avslører du at du ikke engang skjønner at KRISTENdom kommer fra peresonen Jesus KRISTUS.

Ham sa tydelig at man ikke skulle drepe i det hele tatt, og/eller steine noen for utroskap. Ergo er ingen som gjør det kristne uansett om de kaller seg for det.

Muhammend lærte at man skulle drepe, vansire og henrette for alle mulige ting inkludert de vantro, og utro kvinner, Ergo er det HELT is amsvar med religionen å gjøre det. En som myrder i Allahs navn er en ekte muslim.

Du sammenligner usammenlignbare størrelser, og gjentar samme løgner i det evindelige.

--------------------------------------------------------------------------

Igjen, hva er svaret på spørsmålet jeg stilte i forrige innlegg?

Kristendommens historie viser jo bare at dette er din tolkning av kristendommen. Foreslår du leser historie, slik at du lærer før du skriver. Historien viser akkurat det motsatte av det du skriver.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...