Gå til innhold

Skamslått for utroskap

Gjest sharialoven er skremmende.

Anbefalte innlegg

Gjest Nord og ned.

Jeg har da heller ikke påstått at straffene i mosebøkene benyttes i dag, men du tar i innlegg etter innlegg utgangspunkt i en religion du snakker om som ond, her med koranen som mal.

Du ser derimot helt bort fra det som står i bibelen. Ja, de fleste kristne har moderert seg med sitt NT. Jødene har ikke gjort det.

Og det var du som dro fra jødene her som eksempel.

De lever etter den mest sinnssyke delen av vannviddets bok den dag i dag, nemlig mosebøkene.

Kristne har ALDRI fulgt moselovenes strafferaksjoner, jeg gjentar ALDRI, ikke engang for 1900 år siden.Den gamle pakt som moselovene også kalles ble opphevet av Jesus, noe det står utrykkelig i NT, som er selve grunnlaget for den kristne tro.

Dette driver forbildet og guruen din å sammnelikner direkte med steininger og piskinger igår og idag i 2011 etter oppskrift fra Koranen.

I stedet for å innrømme at det kanskje er en viss forskjell på de to religionene, sitter du i stedet å kverner løs på det samme stupide bullshittet som Sør.

Ta deg sammen, eller ta deg en pille.

Fortsetter under...

• Svar 91
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Kim78

26

• hidi, the scorpion

12

• ShitDiddelyDo

5

• megler Smekk

3

Gjest Nord og ned.

Jeg har da heller ikke påstått at straffene i mosebøkene benyttes i dag, men du tar i innlegg etter innlegg utgangspunkt i en religion du snakker om som ond, her med koranen som mal.

Du ser derimot helt bort fra det som står i bibelen. Ja, de fleste kristne har moderert seg med sitt NT. Jødene har ikke gjort det.

Og det var du som dro fra jødene her som eksempel.

De lever etter den mest sinnssyke delen av vannviddets bok den dag i dag, nemlig mosebøkene.

Du skriver bare reint skjært tøv, og kan umulig leve i den virkelige verden i det hele tatt.

''Ergo reduseres dette til "jeg toker riktig", "nei, det gjør vi", osv.''

Nei, det er usant fordi historien forteller hva som er gjort og hva som ikke er gjort!

NT, er klar i sin dom, man skal ikke dømme andre! Følger man Jesus bud, så kan man ikke drepe, dømme eller torturere mennesker til å følge Han.

Noe begge disse kirkesamfunn har gjort. Er det ikke forenlig med Jesus ord, så følger de ikke Kristus, ergo er de ikke kristne. De er noen som har følgt sine egen lyster, maktovergrep, sin egen selvopphøyelse og nytelse, men de er _ikke_ kristne ifølge Jesus!

Og det er _ikke_ mine ord, men Jesus sine!

Hidi, det blir for tåpelig å påstå at den katolske kirke ikke er kristen. De representerer ca 2/3 av verdens kristne, enten du liker det eller ei. Og enten du er uenig med dem eller ei.

Annonse

Gjest Nord og ned.

Nei, du klarer ikke lese norsk.

Du hevder at Luther fulgte bibelen, og hater jøder som skrev bibelen.

Ergo måtte de som skrev bibelen hate seg selv, eller så hadde Luther en helt ubibelsk/ukristelig holdning til dette.

Gjett EN gang hva som er riktig svar og/eller slutt og latterliggjør deg selv ytterligere.

Du hevder at Luther fulgte bibelen, og hater jøder som skrev bibelen.

Ergo måtte de som skrev bibelen hate seg selv, eller så hadde Luther en helt ubibelsk/ukristelig holdning til dette.

Gjett EN gang hva som er riktig svar og/eller slutt og latterliggjør deg selv ytterligere.

Jeg foreslår du leser Martin Luthers "Table Talks" (hvor han vil jage jødene/rabbiene ut av synagogene, osv.) før du kringkaster din uvitenhet ytterligere.

Var Martin Luther kristen?

Gjest Nord og ned.

Jeg foreslår du leser Martin Luthers "Table Talks" (hvor han vil jage jødene/rabbiene ut av synagogene, osv.) før du kringkaster din uvitenhet ytterligere.

Var Martin Luther kristen?

Totalt uinteressant hva alkisen og horebukken Martin Luther var eller ikke var. Han er bare en av millioner vanlige menesker.

Hans jødehat har ingen legitimitet i hverken GT eller NT, slik steininger og piskinger som denne tråden handler om, beviselig har i Koranen.

Dine usaklige avsporinger sprenger grensene for patetisk atferd.

ShitDiddelyDo

''Det er ingen religioner som har mer til felles enn jødedommen og islam, forankra i steinalderen som de er i Midtøsten.''

Jødedommen er _ikke_ forankret i steinalderen, de steiner ingen til døde og de følger kun et utvalg av Moseloven idag. Jødene har modernisert seg, men det har ikke muslimene!

Hvor i moderne historie, har jøder drept andre mennesker?

Jeg har da ikke sagt at jødene steiner noen, men det er heller ikke vanlig blant muslimer. Det er 1.6 millarder muslimer i verden, og de færreste lever i Sharia-regimer. Det er svært få muslimske land som praktiserer Sharia.

Men her kritiseres også boka Koranen, og det som står i den. Det er ganske absurd når de verste religiøse skriftene noen gang skrevet er mosebøkene, og når da jødene - som har nettopp mosebøkene som sin bok - trekkes fram som eksempel, blir det mildt sagt tåpelig, og det vitner bare om at man ikke har lest mosebøkene, ei heller vet stort om hvordan jøder lever.

Praktiserende jøder har like mange regler å forholde seg til i hverdagen som muslimene, og de tviholder på en eldgammel og rett ut ondskapsfull og ekstremt fordømmende skrift som det viktigste i deres religion.

Gjest Nord og ned.

Jada, det er tydelig, og du har presisert nok ganger at det ikke spiller en døyt rolle for deg hva som _praktsieres_ eller ikke. Men det kan jeg love deg at det gjør for kvinnen som denne tråden handler om og andre som havner i samme situasjon og verre.

At det ikke er "så mange" som piskes, steines og lemlestes i følge deg, er egentlig bare en sedvanlig frastøtende uttalelse og trenger ikke ytterligere utmaling.

Gjest Nord og ned.

Jeg har da ikke sagt at jødene steiner noen, men det er heller ikke vanlig blant muslimer. Det er 1.6 millarder muslimer i verden, og de færreste lever i Sharia-regimer. Det er svært få muslimske land som praktiserer Sharia.

Men her kritiseres også boka Koranen, og det som står i den. Det er ganske absurd når de verste religiøse skriftene noen gang skrevet er mosebøkene, og når da jødene - som har nettopp mosebøkene som sin bok - trekkes fram som eksempel, blir det mildt sagt tåpelig, og det vitner bare om at man ikke har lest mosebøkene, ei heller vet stort om hvordan jøder lever.

Praktiserende jøder har like mange regler å forholde seg til i hverdagen som muslimene, og de tviholder på en eldgammel og rett ut ondskapsfull og ekstremt fordømmende skrift som det viktigste i deres religion.

Jada, det er tydelig, og du har presisert nok ganger at det ikke spiller en døyt rolle for deg hva som _praktsieres_ eller ikke. Men det kan jeg love deg at det gjør for kvinnen som denne tråden handler om og andre som havner i samme situasjon og verre.

At det ikke er "så mange" som piskes, steines og lemlestes i følge deg, er egentlig bare en sedvanlig frastøtende uttalelse og trenger ikke ytterligere utmaling.

Annonse

Gjest sharialoven er skremmende

Regner med at du la inne denne feil?

Totalt uinteressant hva alkisen og horebukken Martin Luther var eller ikke var. Han er bare en av millioner vanlige menesker.

Hans jødehat har ingen legitimitet i hverken GT eller NT, slik steininger og piskinger som denne tråden handler om, beviselig har i Koranen.

Dine usaklige avsporinger sprenger grensene for patetisk atferd.

''Totalt uinteressant hva alkisen og horebukken Martin Luther var eller ikke var. Han er bare en av millioner vanlige menesker.''

Nåja, han er riktignok grunnleggeren til de protestantiske kirkene, men ikke la fakta plage deg.

Hans jødehat finner man også tidligere i den katolske kirken.

Hva som praktiseres (når begge bøkene beskriver død og lemlestelse) er selvsagt et kulturelt anliggende, og vanlige muslimer er ikke mer ansvarlige for det andre muslimer gjør enn det kristne i Norge er ansvarlige for det andre kristne har gjort.

Gjest Nord og ned.

Hva som praktiseres (når begge bøkene beskriver død og lemlestelse) er selvsagt et kulturelt anliggende, og vanlige muslimer er ikke mer ansvarlige for det andre muslimer gjør enn det kristne i Norge er ansvarlige for det andre kristne har gjort.

For 10ende gang bare i denne tråden. Jesus FORBYR den type handlinger. Koranen PÅBYR den tyåe handlinger.

Ergo: Diamentralt motsatt.

Hvor blokkert i hjernen er du egentlig?

For 10ende gang bare i denne tråden. Jesus FORBYR den type handlinger. Koranen PÅBYR den tyåe handlinger.

Ergo: Diamentralt motsatt.

Hvor blokkert i hjernen er du egentlig?

''Jesus FORBYR den type handlinger. ''

Ja, det er det noen som mener, men historien viser jo at den privat-tolkningen av hva du påstår Jesus "forbyr" åpenbart ikke har vært delt av verken den protestantiske eller katolske kirken.

Men de er vel ikke kristne?

Gjest Nord og ned.

''Totalt uinteressant hva alkisen og horebukken Martin Luther var eller ikke var. Han er bare en av millioner vanlige menesker.''

Nåja, han er riktignok grunnleggeren til de protestantiske kirkene, men ikke la fakta plage deg.

Hans jødehat finner man også tidligere i den katolske kirken.

1.Hvor mange ganger skal du gjenta at du har funnet ut (antagelig i hasjrus) at jødene blir bedt om å hate seg selv i bibelen, siden du kobler Luthers angivelige kristne tro opp mot jødehat.

2. Hvilken interesse tror du det har for edrue rusfire mennesker å få dine hllusinasjoner gjentatt om og om igjen?

----------------------------------------------------------------------

3. Hva er svaret på spørsmålet jeg har stilt deg 5 ganger?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...