karinna Skrevet 4. oktober 2001 Skrevet 4. oktober 2001 Jeg er nå gravid med nr 2 (litt kjappere enn planlagt), og er akkurat begynt i 60 % stilling. Hvis jeg ikke får økt min stillingsgrad eller tar en ekstrajobb ved siden av, vil jeg få et heller lavt fødselspengegrunnlag. Men hvis jeg velger å fortsette i 60 %, kan jeg da jobbe 40 % etter fødselen? (Dvs at jeg da mottar fødselspenger som tilsvarer en 60 % stilling og jobber selv 40 %). Hilsen Karianne 0 Siter
Irene Grøneng Skrevet 4. oktober 2001 Skrevet 4. oktober 2001 Nei, det er nok ikke slik det fungerer... Fødselspengene regnes ut fra lønn iht reglene i § 8-30, og du får 100% av dette. Jobber du 40% etter fødsel får du fødselspenger med 60% av 60% (og evt 80% av dette igjen...) På den annen side er det jo ikke sikkert fødselspengene skal tilsvare 60% lønn, kan hende du egentlig har en 100% stilling slik at 100% er din NORMALE lønn? Da må du kreve å få fødselspenger ut fra inntekt siste 3 år eller skjønn! se http://trygdehjelpen.no/fodsel/ 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.