Gå til innhold

sunt røyke?

Anbefalte innlegg

Gjest Elextra

Hvor har du dette fra? Mitt inntrykk er at de aller fleste er veldig opptatt av helse.

Jeg ville tro flertallet på et lavkarboforum var mer opptatt av å gå ned i vekt enn av helse generelt, men jeg kan ta feil. Jeg har aldri satt mine ben (fingre) på et lavkarboforum.

Fortsetter under...

• Svar 59
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

5

• morsan

5

• laguna1

5

• Kim78

4

Mest aktive i denne tråden

Gjest sjøstjerna

Jeg ville tro flertallet på et lavkarboforum var mer opptatt av å gå ned i vekt enn av helse generelt, men jeg kan ta feil. Jeg har aldri satt mine ben (fingre) på et lavkarboforum.

Samme her.

Likeledes beveger jeg meg heller ikke innom sterkt fanatiske religiøse forum.

hidi, the scorpion

Det er _ingenting_ ved røyking som er sunt!

Og ja, jeg røyker:(

Ellers lever jeg sunt og mosjonerer, men røyken kommer til å bli min død...

Legen sier jeg bør slutte, hvorfor, spør jeg, fordi du vil leve 10 til 15 år lengre, svarer han, men jeg vil _ikke_ leve så lenge, svarer jeg!

Jeg har kroniske smerter, og har faktisk _ingen_ ønsker om å bli 85 år gammel! La meg leve til jeg dør, er mitt motto.

Annonse

Så har vi det som kalles den gyldne middelvei, eller alt med måte.

''Så har vi det som kalles den gyldne middelvei, eller alt med måte.''

Lavkarbo er så mangt. :o) Det defineres som lavkarbo inntil 150 gram karbohydrater pr. døgn og det er faktisk ganske mye. De som er mest ekstreme spiser 10-15 gram pr. dag, det er veldig lite, og så finnes det noen få helekstreme som spiser så lite som overhodet mulig, disse lever på kjøtt, egg og fett stort sett. Jeg er ikke helt sikker på om sistnevnte er så sunt i lengden, men...

Selv ligger jeg på den gyldne middelvei tror jeg. :o)

Gjest undrende i dag

På et lavkarboforum er vel de fleste mer opptatt av å gå ned i vekt enn av helse generelt, og i så måte er røyking ikke så dumt.

De er veldig opptatt av helse. Det virker som at de kan nesten ikke forstå at ikke alle går på lavkarbo, for det er så helsebringende.

Legen sier jeg bør slutte, hvorfor, spør jeg, fordi du vil leve 10 til 15 år lengre, svarer han, men jeg vil _ikke_ leve så lenge, svarer jeg!

Jeg har kroniske smerter, og har faktisk _ingen_ ønsker om å bli 85 år gammel! La meg leve til jeg dør, er mitt motto.

Oi, det var veldig likt mine tanker omkring akkurat dette. Jeg skulle gjerne ønsket at jeg aldri hadde begynt å røyke, men siden jeg gjør betyr det faktisk ganske mye for meg - noe som gir meg livskvalitet (tro det eller ei)... Jeg lever ganske sunt ellers, og har inge store plager pga røykingen (enda). Dette med å leve 10-15 år kortere, gjør faktisk ikke meg noe heller, med mine kroniske smerter og begrensede liv, synes jeg faktisk det er helt greit...

candyqueen_83

Har lest gjennom tråden, og kaller ikke det for lynsjestemning. Du er jo rett og slett ute etter å provosere?!? Kunne ikke se noen som skrev at det var sunt å røyke der, men at de hadde tatt tak i kosten sin og er sunnere nå enn før. Selv om de røyker. Syns det er du som bør være flau etter den tråden.

Annonse

Har lest gjennom tråden, og kaller ikke det for lynsjestemning. Du er jo rett og slett ute etter å provosere?!? Kunne ikke se noen som skrev at det var sunt å røyke der, men at de hadde tatt tak i kosten sin og er sunnere nå enn før. Selv om de røyker. Syns det er du som bør være flau etter den tråden.

Enig!

Problemet er jo hvis du får slag, da får det enda verre enn du har det nå for de smertene du har nå vil jo ikke forsvinne og du vil få nye smerter og andre plager i tillegg. Og du kan leve i 20 år til og kanskje ikke engang noen gidder å gi deg en røyk.

Og jeg røyker sjøl og ser det heller ikke som noen krise å dø. Livet er ikke så kult at jeg vil leve evig.

Hva mener du egentlig? Har vektreduksjon og sunt kosthold ingen verdi fordi man røyker?

Alle vet at det ikke er sunt å røyke, men overvekt og røyking er dobbel risikofaktor for hjerteinfarkt. Hvis man klarer å gå ned i vekt får man en sunnere kropp selv om man røyker.

Problemet er jo hvis du får slag, da får det enda verre enn du har det nå for de smertene du har nå vil jo ikke forsvinne og du vil få nye smerter og andre plager i tillegg. Og du kan leve i 20 år til og kanskje ikke engang noen gidder å gi deg en røyk.

Og jeg røyker sjøl og ser det heller ikke som noen krise å dø. Livet er ikke så kult at jeg vil leve evig.

Douglas Adams observerte at mange av de menneskene som snakket om, og planla, å leve evig, begynte å kjede seg allerede på en regntung søndag ettermiddag. :-)

nitty-gritty

Helt enig.

Dette er grunnen til at jeg etterlyste link.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...