Gå til innhold

Nytt tak - dyrt?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

brilleslangen

du må regne med noen kroner. totalprisen avhenger av antall kvadratmeter og hvilket taktype du går for og kanskje varierer det også med hvor du bor, så det er vanskelig å antyde noe. Huset mitt har en grunnflate på ca 100 m2, jeg bor i midtnorge, taket er et sånn vanlig skråtak, vet ikke vinkelen, men ikke sånn kjempebratt tak.... For ca 1,5 år siden la fagfolk bølgeblikk oppå eksisterende tak som var pappshingel. Det kostet meg 97 000. Et ektepar jeg kjenner som bor i en annen kommune la samme høst pappshingel oppå takpapp på et omtrent like stort hus og måtte ut med omtrent 100000 for den jobben og. . Så det blir fort penger uansett...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/363288-nytt-tak-dyrt/#findComment-3148804
Del på andre sider

Vi har også skifertak, og fikk det tekket for fire år siden. Taktekkerne demonterte taket, renset hver stein, la nytt gitter med lufting og monterte skiferen i det nye gitteret (tror det kun var 10 stein som ble erstattet). Med i prisen var også nye aliminium takrenner, snøstansere på alle sider, nye pipebeslag og det ble skiftet 8 vinduer (som allerede var betalt).

Huset er 18 meter langt og 9 meter bredt og har valm også på endene. Vi betalte rett over 400 000,- inkl stilas i to (eller ble det tre?) uker.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/363288-nytt-tak-dyrt/#findComment-3148811
Del på andre sider

Gjest trådstarter

du må regne med noen kroner. totalprisen avhenger av antall kvadratmeter og hvilket taktype du går for og kanskje varierer det også med hvor du bor, så det er vanskelig å antyde noe. Huset mitt har en grunnflate på ca 100 m2, jeg bor i midtnorge, taket er et sånn vanlig skråtak, vet ikke vinkelen, men ikke sånn kjempebratt tak.... For ca 1,5 år siden la fagfolk bølgeblikk oppå eksisterende tak som var pappshingel. Det kostet meg 97 000. Et ektepar jeg kjenner som bor i en annen kommune la samme høst pappshingel oppå takpapp på et omtrent like stort hus og måtte ut med omtrent 100000 for den jobben og. . Så det blir fort penger uansett...

Vi har vel rundt 100 i grunnflate,

men ingen takvinduer.

Takrennene var ok, kun ene måtte skiftes og en del på pipa.

Vi har skifer da, som må tas ned... de tar vel en del for det arbeidet og,

taket er ganske bratt/skrått... Så tenkte vi shingel i stedet da.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/363288-nytt-tak-dyrt/#findComment-3148822
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...