Gå til innhold

FU : Hvilke av disse skal du i påsken? :)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mariaflyfly

6

• jubalong70

3

• tonie

2

• tzatziki1365380058

2

Mest aktive i denne tråden

Den fortrengte denne:

- Full pupp i Strømstad på Skjærtorsdag.

Selv har jeg ingen planer, men jeg skal i hvert fall ikke spille brettspill. Jeg forstår meg generelt dårlig på nordmenn som ser ut til å verdsette sine fridager så lite at de drar til et lite høl av et skur de kaller hytte langt inne i skauen. I dette dyrkjøpte rommet som ikke rekker å bli varmt før de reiser hjem 2. påskedag, presser de inn hele slekta og spiller vri åtter til de går hverandre såpass på nervene at mor må til psykolog når hun kommer hjem.

Det mest sinnssyke oppi dette er at hølet ofte koster millioner av kroner (tenk så mange ferier med roomservice man kunne fått for disse pengene?), og krever så mye vedlikehold at også far må til psykolog rett over påske.

Ikke er det dass eller dusj heller, så alt av normal renslighet må kastes på baugen i "ferien".

Og så lurer de på hvorfor det er mange familietragedier der far går apeshit med hagle i Norge ...

''Jeg forstår meg generelt dårlig på nordmenn som ser ut til å verdsette sine fridager så lite at de drar til et lite høl av et skur de kaller hytte langt inne i skauen. I dette dyrkjøpte rommet som ikke rekker å bli varmt før de reiser hjem 2. påskedag, presser de inn hele slekta og spiller vri åtter til de går hverandre såpass på nervene at mor må til psykolog når hun kommer hjem.

''

Amen.

Nå er det like før flyfly frir til deg ;-)

SDD har i det minste skjønt hvordan ha en bekvem påske. :)

Det er over min fatteevne at noen kan karakterisere en trang og overfylt liten hytte uten strøm og innlagt vann, ingen dusj, ingen dass innendørs, med dårlig utstyrt kjøkken, billig pappvin og joikakaker - for en bekvem og hyggelig påskeferie. ;)

Det er over min fatteevne at noen kan karakterisere en trang og overfylt liten hytte uten strøm og innlagt vann, ingen dusj, ingen dass innendørs, med dårlig utstyrt kjøkken, billig pappvin og joikakaker - for en bekvem og hyggelig påskeferie. ;)

''Det er over min fatteevne at noen kan karakterisere en trang og overfylt liten hytte uten strøm og innlagt vann, ingen dusj, ingen dass innendørs, med dårlig utstyrt kjøkken, billig pappvin og joikakaker - for en bekvem og hyggelig påskeferie. ;)''

Grøss!

For å slippe det scentarioet der, så velger man seg gode venner med nok penger og egen luksuriøs hytte i fjellheimen hvor det fortsatt er snø godt uti april. ;-)

Annonse

''Det er over min fatteevne at noen kan karakterisere en trang og overfylt liten hytte uten strøm og innlagt vann, ingen dusj, ingen dass innendørs, med dårlig utstyrt kjøkken, billig pappvin og joikakaker - for en bekvem og hyggelig påskeferie. ;)''

Bare tøys. Vi har splitter ny hytte, på sikt blir det solcellepanel, foreløbig har vi komfyr med fire bluss + stekeovn, stor kjøkkenbenk og alt det vi trenger for å lage det vi vil. Siden vi kjører scooter frem kunne vi tatt med polets dyreste vin om vi hadde brydd oss om denslags. Joikakaker er ikke mat for mennesker uansett, vi lager like god mat på hytta som hjemme.

Vi blir rene og pene med klut og vaskefat, har tilnærmet vanlig toalett, men må en svingom ut på verandaen (under tak) for å komme inn dit riktignok, men med isopor-ring er dassen der varmere mot rumpa enn dassen hjemme. På hytta har vi ro og fred, masse frisk luft, koser oss i hverandres selskap, kan rusle turer i naturen og ser og hører både fugle- og dyreliv og ser naturen våkne til liv etter en lang vinter.

Jeg på min side fatter ikke folk som gidder tilbringe påska med å sitte og røyke på en kald utekafe i Oslo. ;o) Siste valg for min del.

Den fortrengte denne:

Selv har jeg ingen planer, men jeg skal i hvert fall ikke spille brettspill. Jeg forstår meg generelt dårlig på nordmenn som ser ut til å verdsette sine fridager så lite at de drar til et lite høl av et skur de kaller hytte langt inne i skauen. I dette dyrkjøpte rommet som ikke rekker å bli varmt før de reiser hjem 2. påskedag, presser de inn hele slekta og spiller vri åtter til de går hverandre såpass på nervene at mor må til psykolog når hun kommer hjem.

Det mest sinnssyke oppi dette er at hølet ofte koster millioner av kroner (tenk så mange ferier med roomservice man kunne fått for disse pengene?), og krever så mye vedlikehold at også far må til psykolog rett over påske.

Ikke er det dass eller dusj heller, så alt av normal renslighet må kastes på baugen i "ferien".

Og så lurer de på hvorfor det er mange familietragedier der far går apeshit med hagle i Norge ...

Hehe. Hyttelivet beskrevet på en prikk. Tenk at folk synes dette er stas! :)

Den fortrengte denne:

Hmm - de iskalde hyttene uten vann, dusj og do koster nok ikke millioner. Men jeg skjønner jo hva du mener :-)

Jeg liker Odd Børretzens perspektiv på påsken: Trangen til å oppsøke de siste snøklattene i fjellet går helt tilbake tiden da Norge ble befolket. Vi stammer tross alt fra det fåtallet som fulgte etter iskanten da breene smeltet og trakk seg lenger og lenger nordover...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...