Gå til innhold

Fødselspenger -kan arbeidsgiver bestemme.....?

Anbefalte innlegg

Har snakket med sonelederen i hjemmesykepleien der jeg jobber og fortalt at jeg er gravid.

Terminen er 21.mai, så det er ennå 6,5 mnd til jeg skal ut i permisjon.

Saken er at på trygde kontoret fikk jeg beskjed om at det er de 4 siste ukene før permisjon som blir lagt til grunn for fødselspenge utregnelsen, dersom dette ikke avviker med mer enn 25% på det jeg har jobbet de 6 siste månedene.

Fikk brev fra kommunen i dag med beskjed om at grunnlaget vil bli reknet ut fra utbetalt løn fra første dag.

Dette vil ikke komme gunstig ut for meg. Jeg jobber ekstra og begynte der i juni......har hatt noen lengre "fri" perioder da jeg har en mann som jobber i nordsjøen og er hjemme med en unge på 1 år.

Sonelederen har sagt at hun skal ordne full stilling for meg fra nå og frem til permisjon. Og jeg mener dette da vil bli et reelt beløp å regne fødselspengene ut fra............

Men jeg gruer meg litt for å ta dette opp med dem........

Hva mener du ??

På forhånd tusen takk for svar

Fortsetter under...

Irene Grøneng

Arbeidsgvier skal skrive opp inntekten du har hatt i en gitt periode før permisjon, og denne perioden skal gjenspeiler ditt NORMALE inntektsnivå.

Dersom du går over i 100% stilling nå og får fast lønn skal arbeidsgiver oppgi denne faste lønna.

Det er så opp til trygdekontoret å vurdere om dette er nok eller om de trenger tilleggsopplysninger - og der kommer du inn i bildet med dokumentasjon av den lønn du mener skal legges til grunn, og argumentasjon med _hvorfor_ du mener dette er riktig

http://trygdehjelpen.no/sykepenger/

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...