Gå til innhold

Plager etter slankeoperasjon

Anbefalte innlegg

Gjest bekymret og uvitende

Datteren min ble operert for snart 4 uker siden men er plaget med kvalme,lite avføring og mage smerter. Er dette vanlig? Har ikke kontroll på sykehuset for om 2 mnd. Har også vondt i operasjon sårene. En annen jeg snakket med som er operert for noen år siden har ikke operasjons sår de samme plassene. Hvor er det vanlig å ha operasjon sår?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/363397-plager-etter-slankeoperasjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når blir hun kvalm og uvel? Hvis det er etter spising så kan det være at du "dumper". Dvs at det kommer for mye mat i magen på en gang.

At hun har lite avføring kan komme av at hun spiser litt lite, og kanskje for lite fiber?

Etter 4 uker bør det ikke være vondt i operasjonssårene. Hvordan ser de ut?

Jeg har 5 småsår spredt rundt, hovedsakelig på venstre side av magen.

Gjest Tullemor.-74-

Når blir hun kvalm og uvel? Hvis det er etter spising så kan det være at du "dumper". Dvs at det kommer for mye mat i magen på en gang.

At hun har lite avføring kan komme av at hun spiser litt lite, og kanskje for lite fiber?

Det ene såret er hardt inni og det gjør vondt. Vist hun bruker kroppen en del så får hun skikkelig vondt. Jeg mener at hun er i for lite aktivitet. Sover som regel til kl 10-11. Bruker mye tid på tv og sofa. Har gått ned 4 kilo på nesten 4 uker. Hun trodde at det kom til å gå fortere.

Gjest Bekymret og uvitende

Sorry, svarte med feil signatur i stad. Min andre datter sin bruker var logget på så jeg svarte med hennes

Det ene såret er hardt inni og det gjør vondt. Vist hun bruker kroppen en del så får hun skikkelig vondt. Jeg mener at hun er i for lite aktivitet. Sover som regel til kl 10-11. Bruker mye tid på tv og sofa. Har gått ned 4 kilo på nesten 4 uker. Hun trodde at det kom til å gå fortere.

''Sover som regel til kl 10-11. Bruker mye tid på tv og sofa. Har gått ned 4 kilo på nesten 4 uker. Hun trodde at det kom til å gå fortere.''

Litt aktivitet skader ikke og det hjelper å få sårene til å gro raskere også. Altså moderat mosjon som daglige spaserturer og slike ting, hardtrening er ikke nødvendig, i alle fall ikke så lenge hun har vondt.

Hun kan jo også kontakte legen og be om en sjekk.

Annonse

Det høres ut som om en lege bør se på det såret som er så vondt.

Om hun skal ha god effekt av operasjonen er det naturligvis viktig at hun er i noe aktivitet. Det kan være slitsomt å trene skikkelig, men å bevege seg litt bør gå greit 4 uker etter operasjonen.

Hun har gått ned veldig lite, synes også jeg. I den perioden gikk jeg ned 500-1000g om dagen. Og jeg spiste så mye som jeg var anbefalt. Tvang i meg mat...

Gjest Bekymret og uvitende

Det høres ut som om en lege bør se på det såret som er så vondt.

Om hun skal ha god effekt av operasjonen er det naturligvis viktig at hun er i noe aktivitet. Det kan være slitsomt å trene skikkelig, men å bevege seg litt bør gå greit 4 uker etter operasjonen.

Hun har gått ned veldig lite, synes også jeg. I den perioden gikk jeg ned 500-1000g om dagen. Og jeg spiste så mye som jeg var anbefalt. Tvang i meg mat...

Hun skal gå 9 måltider om dagen men ligg vel på 6. Tror det kommer av at hun starter dagen seint. Det hende at hun står opp kl 7 og spise og legger seg igjen til neste måltid

Gjest Vurderer vektoperasjon

Inne på vektoperasjon.no skriver de fleste at de har kommet seg veldig etter at de har begynt å gå tur. Dette har hjulpet både på kvalme, humør og hele kroppen.

Det var også det de sa på Aleris. Mange blir kvalm og slapp etter operasjonen, da må man ut å gå tur og få overskudd på den måten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...