Gå til innhold

homøopatmidler og koffein

Anbefalte innlegg

jeg skal opereres snart, og har fått tips om (går ikke til homøopat nå)å ta arnica-kuler (C30) før og etter operasjonen for å sette fart på helingen av sårene. Jeg husker fra før at kaffe er UT når man går på homøopatmedisin - men etter å ha helt i meg en halv liter cola light begynte jeg å lure: Er det like mye koffein i cola (light) som i kaffe, og er det dermed sklt. antidote til medisinen?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/36340-hom%C3%B8opatmidler-og-koffein/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege

Kjære selje,

Vanligvis anbefaler homøopater at man skal unngå koffein, kamfer, peppermynte og andre sterke aromatiske stoffer under behandling for å ikke svekke effekten av medisinene. Dette har blant annet bakgrunn i at Hahnemann, som var homøopatiens grunnlegger, advarte mot kaffe (og en rekke andre ting). Det er noe koffein i Coca cola light og for sikkerhets skyld bør du kanskje kutte ut dette under behandlingen. Såvidt jeg vet er det forsket lite på om medisinene virkelig blir svekket av ovenstående og jeg har tom hørt foresdrag av en indisk homøopat som fortalte at man i Sør-India blandet homøopatisk medisin direkte i kaffen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...