Gå til innhold

hvor mye bruker dere på mat i uka/måneden?

Anbefalte innlegg

jeg har en venninne med bulimi som sier hun bruker 1500 kroner i mat hver uke. Hvor mye bruker dere som bare alene på mat i uka eller måneden?

Hun bor heldigvis i rimelig i en leilighet som tilhører foreldrene. Hvis ikke så hadde hun vel vært økonomisk ruinert vil jeg tro.

Fortsetter under...

• Svar 118
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

14

• Spenol(1)

11

• Lillemus

7

• candyqueen_83

6

Gjest hamsterne

Vi er en familie på 4 (hvorav en er baby som spiser grøt, middagsglass) og en på 3, begge bruker bleier.

Men dette til tross så klarer vi stort sett å holde oss under 1000 kr hver uke. Handler en gang i uka og er flinke til å gå etter tilbud.

Annonse

Vi er en familie på 4 (2 barneskole barn) og jeg sjekket hva vi hadde brukt i uken i mars, det ble 1600.. Men jeg tror det pleier å være høyere, mars er en måned vi har ekstra store regninger og må spare mer på maten.

Sjekket februar og det ble 2600 uken

Annonse

Jeg bor sammen med tre barn fra 6-13 år og vi bruker vel ca 1200 kr pr uke i mat og husholdningsartikler.

Bruker man nødvendigvis mere penger på mat når en er flere? Kanskje er en mere opptatt av å handle på tilbud og lage mat fra grunnen av når en er flere? Mens single kanskje kjøper mere ferdigmat fordi de ofte ikke har tid til å lage maten selv?

Gjest segunda

Bruker man nødvendigvis mere penger på mat når en er flere? Kanskje er en mere opptatt av å handle på tilbud og lage mat fra grunnen av når en er flere? Mens single kanskje kjøper mere ferdigmat fordi de ofte ikke har tid til å lage maten selv?

Du bruker mer penger per person på alene husholdning enn der hvor det er flere. Det er mye mer ugunstig å handle for en, og f.eks. så er det vanskelig å finne små pakninger som passer for en. Hvis du finner dem så er de rådyre. Grønnsaker i små poser/porsjoner er dyrere og blir dårligere med engang. Jeg kjøper dem aldri.

Gjest luftslott

To voksne, en med irritabel tarm og en med matallergier. Vi handler på Kiwi for det meste, leser tilbudsaviser og planlegger deretter. Likevel ligger vi ofte rundt 1500-1700 kr uka. Mye rent kjøtt, ferskt grønt og Biola/laktosefri melk gjør regninga høy. Skulle gjerne spist First Price jeg om jeg hadde tålt det...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...